We hanteren normale verzendkosten. Bovenop de verzendkosten die GLS of TNT
rekent, moeten wij als winkel ook rekening houden met arbeidkosten, materiaal,
brandstofkosten, en nog veel meer kosten die erbij komt kijken bij het verzenden
van pakketten.
Daarbij doen wij niet een doosje, product erin, dichtplakken en klaar is kees. We
gaan bij het verpakken zeer zorgvuldig te werk, zodat beschadigingen door trans-
port zoveel mogelijk wordt voorkomen.
Dit kost meer tijd en geld, maar het scheelt weer RMA en klachten van klanten.
Om continuïteit van ons bedrijf te garanderen, moeten al deze kosten voor het
verzenden ook terug verdiend worden. Het is daarom zeker niet extreem hoog.
Wat betreft afhaalkosten, zijn wij genoodzaakt om kosten te berekenen voor het
ophalen, omdat wij in eerste instantie een webwinkel zijn zonder winkelpersoneel.
Zo kunnen wij scherpere prijzen aanbieden en kunnen we ons richten op de service
van het online verkopen.
We kregen in de afgelopen half jaar steeds meer verzoek van klanten die hun bestel-
lingen willen ophalen. Dit konden klanten doen bij ons kantoor, echter nam dit zoveel
tijd in beslag dat we ons niet meer 100% op online orders konden richten.
Als oplossing hebben we een partnerdeal gesloten met computerwinkel
Completer.nl
in Rotterdam. Daar kunnen wij nu dagelijks onze bestellingen afleveren van klanten
die hun bestelling willen ophalen.
Het winkelpersoneel van
Completer.nl zorgt dan verder voor onze klanten en de
afhandeling/ophalen van hun bestelling. Hier zitten wel kosten aan verbonden en
daarom zijn wij genoodzaakt om de kosten (minimaal) door te berekenen aan de
klant.
Wij hopen uw begrip.