• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Betaalwijze buitenland, bijvoorbeeld België

TI9

New member
Hallo, om een betaling te doen vanuit Belgie moet ik een europese overschrijving maken online, heb dan wel IBAN en SWIFT/BIC nodig. Ik veronderstel dat Ideal niet samenwerkt met de Belgische KBC bank? in de demo zie ik geen KBC staan, das spijtig...

doeii
 
iDEAL werkt voorlopig alleen nog in Nederland.

Je moet dus voor "bank overboeking" kiezen.
Als je jouw bestelling hebt geplaatst, ontvang je automatisch een bevestiging per e-mail.
Daarin staan ook de bank gegevens die je nodig hebt, zoals de IBAN en Swift/Bic (staat overigens ook op factuur, welke je kan inzien onder "mijn account" en dan "bestellingen".

Voor het gemak kopieer en plak ik het even hier:
Swiftcode: RABONL2U
IBAN: NL83RABO0141094567
 
Freddy, misschien is het een idee om ook Maestro-betalingen te accepteren in de toekomst.
Dit is voor het ogenblik nog in bètafase, maar ik heb er een maandje geleden succesvol én snel mee kunnen betalen bij Komplett, zonder bijkomende kosten.

Het is even eenvoudig als een overschrijving, er komt gewoon een pop-upvenstertje waar je je digitale handtekening moet zetten met je digipass, en dat is het! Daarna kan de bestelling meteen verder verwerkt en verstuurd worden, zodat wij Belgen in de toekomst misschien ook van next-day-delivery kunnen genieten! ;)

Groetjes,
 
Zonder kosten ?
Voor niks gaat (nog net) de zon op ....
Ik verwacht dat er, net als bij i-deal hier, kosten voor de verkoper aan (gaan) zitten.
Mischien nu nog niet zodat ze tijdens de "beta" al vast "zieltjes" kunnen winnen, maar
dan komt dat op termijn wel verwacht ik ?
 
Ho daar,

Daar sla je de bal even mis. Dat er bijkomende kosten zijn kan mij vrij tot zeer weinig schelen.
Het feit dat wij geen enkele manier hebben om met debetkaarten met dezelfde snelheid te betalen als met creditkaarten is enorm storend.
Als je bij éénder welke webwinkel een order wilt plaatsen zonder creditkaart kost dit ten minste 3 dagen tijd totdat de overschrijving voltrokken en "opgepikt" is door de webwinkel. Over het algemeen geldt : maandag besteld, zaterdag in huis.

Daar zou ik graag verandering in zien komen. Over de bijkomende kosten hoor je mij niet klagen, ik zou maar al te graag een euro extra neertellen voor iDeal dan 3 dagen langer te moeten wachten op mijn producten. Zo ongeduldig ben ik nu éénmaal. :)
 
Ik snap je wel hoor ;)

Maar al te vaak denken klanten van een webwinkel dat i-deal kostenloos is.
Vandaar dat ik meende "gratis" te moeten toelichten.

Ik kies bij Freddy (en anderen) ook voor i-deal, ook als dat een beetje extra kost.
Het is binnen NL een heel fijn en snel systeem.

Als je vanuit het buitenland sneller wil is paypal bij Freddy wel een optie maar ook
daar ben je afhankelijk van hoe je paypal ingesteld is.
Ik heb de mijne aan m'n bankrekening gekoppeld en dan moet ik vaak ook weer bijna
een week wachten voordat het rond is, afhankelijk van het land waar de betaling
heen moet.
Wil je gegarandeerd snel met paypal zul je genoeg saldo op je paypal moeten hebben.
 
Hmm, PayPal blijf ik liever zo ver mogelijk van weg. Zeker het koppelen aan bank/creditcard.
Is PayPal voor jullie niet minder voordelig? Ze vragen toch een commissie?

Maestro is bovendien online pinnen, het lijkt me sterk dat hier ooit een meerprijs voor gevraagd gaat worden.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Impulse Zending uit buitenland op rekening (moest Rembours zijn) Algemene Discussies 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan