• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Xargeant's ICFX

Wat voor fittingen?

  • Aquacool fittingen met BP compressieringen

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    29

Besje

<3 buildlogs
Na m'n oude main en m'n dev-PC uit elkaar gehaald te hebben om iets 'normaals' voor m'n vriendin te bouwen (TJ07 vond ze te groot, nouja! :icon_rolleyes: ) kwam er een oude liefde van me tevoorschijn: een DFI LanParty UT ICFX3200-T2R! Vrij uniek bordje, volgens mij de enige met een ATi chipset voor LGA775...

Daarnaast heb ik via Tweakers twee mooie XSPC-blokken voor m'n Radeon 3870's te pakken weten te krijgen, voor een erg leuke prijs. Ook twee 240-rads tweedehands gevonden, wel in slechte staat... heb al een hele middag met twee spelden de koelvinnen recht zitten buigen. :mad:

Bordje met oude CPU-koeler:
1.jpg


Nogmaals:
2.jpg


Rads:
3.jpg


Vandaag wat spulletjes van Freddy binnen gekregen, om er wat leuks van te maken:
4.jpg


- Goedkoop EK blokje (CPU is een Celeron dualcore, kijken hoe gek we die kunnen maken met WC)
- UV-LEDs en oranje LED-strip voor de kleur
- UV oranje Feser, met clear Tygon slang (damn, dat is flexibel...)
- Xigmatek fan voor de kleur, Scythe fan omdat 'k die eens wilde proberen...
- 2 setjes oranje sleeving, kijken welke het mooiste is
- Div. fittingen
- Koolance rad fan mount schroef dingetjes

Mooi blokje!
5.jpg


Past ook goed bij de XSPC-blokken:
6.jpg


Mooi glad
7.jpg


Gemonteerd
8.jpg


Fittingen:
9.jpg

10.jpg


Kan niet kiezen... Wat vinden jullie?
- Aquacool (koperen) fittingen
- Bitspower (zwarte) fittingen
- Aquacool fittingen met BP compressieringen
- BP fittingen met Aquacool compressieringen

Het idee is zo veel mogelijk UV oranje, met koper, en schroeven/metaal zo veel mogelijk zwart. Oude hardware, low budget build.

't Wordt een langzame build, heb voorlopig ook nog geen idee in wat voor behuizing 't geheel komt. Zit te denken aan een testbench-achtig iets. Misschien zelf iets maken... Suggesties welkom! :D

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.
 
Laatst bewerkt:
Hmmmm... Heb je foto's? Staat nog niet in je buildlog :p
En vote even op de poll dan, anders moet 'k zelf gaan tellen... ben lui :)

Zal wel even betere foto van die zwart/koper fittingen maken, ziet er echt mooi uit hoor! Of houdt er gewoon niemand van koper?
 
Ziet er goed uit! Dan weet ik wat ik kan verwachten, thnx! ;)
Waarom heb je trouwens beide uitgangen van GPU-blok in gebruik? Is er één van de twee een slang naar een drainport, of zit er meer achter?
 
ik geef 1 tip, bekijk buildlogs van andere :)

het lijkt erop dat je alles nu voorgeschoteld wilt krijgen no offence natuurlijk, maar een beetje initiatief mag je wel tonen ;)
Maar ik zal lief blijven ;)

CIMG3718.jpg


ik had eerst aleen me gpus gekoeld onder een paralele aansluiting.
 
Ik lees wel buildlogs hoor :p maar dacht dat je in de DuaLLPhantoM alleen nontransparante oranje slang gebruikte, was me nog niet opgevallen dat 't een crystal link was, en dat je er ook oranje vloeistof in had zitten. Buildlog is dan ook 22 pagina's vol positieve reacties... :047:

Trouwens, waarom denk je dat ik ook die oranje Xigmatek fan besteld heb? Jouw buildlog. :D

Zie nu pas dat je op die pics aan het bovenste GPU-blok geen slangen aangesloten hebt. Nou snap ik 'm. Weet dat er genoeg over te vinden is, maar heb je betere resultaten nu ze in serie staan?
 
Temps zijn 10 graden kouder geworden, maar ik heb toen ook meteen die 360 rad gestoken ivm de cpu koeling, en nu is me single 120mm rad eruit en staat er een dikke getunde D5(haha) te grazen als een koe :D!

me gpu, op die single 120mm zijn nooit boven de 42 graden gekomen zelfs niet op een hete zomerdag in een loods met 1000 pc's :D!
(the party9)
 
Update!

De afgelopen tijd af en toe wat gedaan aan deze build, maar niet aan gedacht om buildlog te updaten. Dus even inhalen!

Via Tweakers een oude CoolerMaster Stacker STC-T01 (zilver) over kunnen nemen. In zeer goede staat! En is een erg handige kast, heb er vroeger een gehad en die is me toen heel goed bevallen.

Zij-aanzicht:
12.jpg


Full frontal:
13.jpg


Uitneembare mobo tray, gelijk maar het bord ingebouwd:
14.jpg


Eerste kabels gesleeved met oranje UV sleeving. Wellicht ooit nog eens een keer over doen, maar voor nu is het goed...
15.jpg


Close-up voor de fittingen. Ik vind 't zo echt mooi bij 't waterblock passen!
16.jpg


Bovenop moet één van de 240's komen. Uit de losse pols afgetekend, gaatjes geboord, en verdomme, het past!
19.jpg

Links het resultaat van een poging tot dremelen. Faal, dus dat wordt met de decoupeerzaag.

Rads maar eens leaktesten:
21.jpg

Helemaal lekvrij! En dat terwijl ik door één van de twee nog met een schroevedraaier heen gegaan ben... :021: Af en toe ben ik echt een prutser.

XSPC pompje bij Freddy gekocht, werkt prima! Draait als een malle, en is toch bijna niet hoorbaar omdat 'ie helemaal onder water staat:
22.jpg


BP spulletjes van Highflow:
23.jpg


Erg mooi reservoir, overgenomen van Jean Paul:
24.jpg


Ennnn de loop is rond:
25.jpg


Boven de vulpoort van het res heb ik 'n gat in de behuizing gemaakt, hier een beetje te zien van binnenaf:
27.jpg


UV-leds, CCFL's en oranje ledstrips toegevoegd:
31.jpg


Het resultaat in het donker:
33.jpg


En nog één ondersteboven:
34.jpg


Alle metalen onderdelen wil ik op den duur zwart spuiten, maar dat heeft geen haast. Heb ook zwarte bouten van heer Brinkdinges, om het allemaal nog strakker te maken. Beetje slecht te zien op huidige foto´s, maar zal hier binnenkort wel een close-up van maken.

Toch voor zwart met koper fittingen gekozen, democracy be damned! Kan iemand me vertellen hoe ik die poll weg haal? :p

Ik hoor wederom graag wat jullie ervan vinden! Groeten, Stefan.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Thierry Gefeliciteerd Xargeant!! Felicitaties 7
Besje Xargeant's Mini Tank Gallery & Build Logs 25
Besje Xargeant's Blackheart Gallery & Build Logs 40

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan