• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

(W)inWin Situatie

Sw333t

I Love my NUC
Wilde jullie natuurlijk wel de computer voorstellen die al die mooie facturen maakt voor de ledstrips, vandaar deze "Buildlog". Ik zet dit express tussen haakjes, aangezien er zeer weinig aan gemod gaat worden.

De hardware:

- InWin Z653 mATX behuizing,
- SeaSonic SS-500HT PSU,
- Asus P5QPL-AM S775, mATX mobo,
- Intel Core 2 Duo E8500 @ stock,
- Boxed Cooler,
- 3 Gb Kingston KVR 667 mhz (1x1gb + 1x2gb),
- WD 750 Gb SATA,
- DVD Brandertje,
- Windows XP 32-bit OS.

Wat is er al aan gebeurd:

Allereerst, zo ziet de behuizing er standaard uit:

Z653b.jpg


Hier valt gelijk al op dat het thema zwart is met rode accenten. Echter, de fabrikant heeft gekozen om voor de powerled een blauw ledje te gebruiken en voor de hdd activity led een oranje led. Dit vond ik niet kunnen, dus maar even aangepast:

05.jpg


Verder, er zit nu een rode ledstrip in het zijpaneel:

04.jpg


Wat er nog moet gebeuren:

Bij de originele behuizing zit er aan de zijkanten een gleuf met een rood accent. Deze plaatjes zijn eruit te halen en wil deze gleuven op gaan vullen met neon-wire / glowwire.

Verder zal er een plaatje voorin komen voor het bedienen van de verlichting (soms heb je van die momenten dat verlichting niet wenselijk is)

De processor wordt vervangen door een Intel Pentium Dual-Core E6xxx en de koeler gaat vervangen worden door een Corsair H50. Echter, hiervoor moest ik nog wel een fanadapter voor bestellen aangezien de behuizing enkel een 80/92mm fan aan de achterzijde kan hebben. De adapter is inmiddels in huis (is deze).

Vragen, suggesties of opmerkingen: Roep maar raak.
 
Laatst bewerkt:
Omdat:

- de geul niet opengewerkt is,
- en omdat dat juist weer te veel aan licht geeft,
- Neon Wire makkelijker te buigen is (het is namelijk zeer smal en een gebogen vorm).
 
Het is (W)inWin omdat het merk van de case "InWin" is :p. En het is een Win-Win situatie omdat ik alsnog de main pc een beetje kan customizen en toch weinig gezeur er over krijg :p.
 
Zo, Windows XP staat erop. Nu nog de drivers, vele Windows Updates, Windows Activeren en nog vele programma's en instellingen.

Edit: Zie gelijk dat het ledje van mijn dvd-brander groen is. Dat kan niet, "morgen" eens kijken of ik die naar rood kan veranderen.

Edit2: Het is nu 5:09 uur en heb nu zo goed als alles erop staan. Enige wat nu nog rest, is de data verwijderen van de leen pc.
 
Laatst bewerkt:
Was tussendoor even in slaap gevallen voor mijn toetsenbord, maar nu weer semi wakker.

Laatste data aan het terugzetten, zo nog even Google Chrome installeren en dan mijn mail-accounts instellen. Maar dan is hij weer helemaal gereed voor gebruik :D.

Overigens, de eigen pc en de tijdelijke leen pc naast elkaar.. Die Acer van mijn schoonvader (rechts) is verdomd klein:

verschil.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een E6300 is naar mij onderweg. Het is overigens de Pentium Dual-Core versie die op 2,8 Ghz draait.

Verdere fotootjes nog:

07.jpg

Overzicht van het front nu, van boven naar beneden: DVD brander (moet nog gemod worden), lege 5.25 bay, floppydriver/cardreader combo (floppy niet aangesloten), Icy Box IB-290StUSD-B (gemod naar rode verlichting).

08.jpg

Icy Box IB-290StUSD-B (gemod naar rode verlichting). In deze hotswap bay zit een 120 gb hdd-tje.

09.jpg

Met flits ziet de behuizing er fucking lelijk uit.

10.jpg

Een betere "angle" en genomen met "Soft Flash".

Straks gaat de behuizing nog uit elkaar, de zijpanelen resoneren namelijk. Tevens zal ik de hdd wat meer moeten gaan dempen.

De brander gaat er tijdelijk uit. Die heeft nog een groen ledje en dat stoort mij behoorlijk :112:. Zal overigens niet gestealth worden.

Tevens, heb weer mijn 20x4 karakter display gevonden en dit Asus bordje heeft een LPT aansluiting :D. Wilde het scherm eerst in de behuizing plaatsen, maar dan zal ik me toch weer gaan ergeren aan de kleur van het scherm. Kan het wel aanpassen naar rode backlight, maar een rood verlichte achtergrond en zwarte letters is slecht leesbaar. Dus het wordt weer een wekker halen bij de Blokker en weer bouwen zoals een tijdje terug:

wekker.jpg


In het lege 5.25 slot zullen een aantal schakelaars komen, op dit moment staat de teller op 2 schakelaars en 1 potmeter. De ene schakelaar is om alle verlichting uit te schakelen, de andere schakelaar (4 standen schakelaar) is om de Sunbeam CCFL controller modus in te stellen en de potmeter om de gevoeligheid in te stellen van de Sunbeam. Ik sluit echt niet uit dat er meer schakelaars in komen ;).
 
Eerste deel van "De Wekker 2":

Men neme een spiksplinternieuwe wekker van de Hema (Blokker had geen goed passende meer):

01.jpg


En schroeft deze open:

02.jpg


Men haalt alle componenten uit deze wekker, beginnende bij de bovenzijde:

03.jpg


Dit doet men ook met de onderzijde:

04.jpg


Daarna gaan men met het karakterscherm (ik heb een 20x2) kijken of het past en of het een beetje netjes te krijgen is:

05.jpg


In dit geval was het dus scheef. Dit kan men corrigeren door alle uitsteeksels aan de binnenzijde van de kappen te verwijderen, net zolang totdat de montage wel naar wens is:

06.jpg

07.jpg


Daarna kijkt men of er nog voldoende ruimte intern is voor de kabels:

08.jpg


Niet op de foto gezet, maar het geheel kan dicht met het scherm er tussen.

Wat er nog gedaan moet worden:

- Kabelgleuf maken voor molex (voor stroom) en kabellint (komt op LPT aansluiting),
- Opvullen van alle gaten die niet meer nodig zijn (van de knoppen),
- Spuiten van de behuizing (zal rood metallic),
- Vaste montage van het schermpje in de wekker.

Misschien dat ik er nog iets geinigs in prop, het wel iets in mijn hoofd maar dat moet ik nog uitwerken. En heb nog steeds een knallende pijn in mijn kop, dus dat gaat vandaag niet meer uitgewerkt worden.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan