+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 102

Onderwerp: -SQUiRT- by Highflow.nl

l3p
    l3p is offline.
    Moderator l3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond repute l3p's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 15-Jun-09
    Credits
    242.981
    Mentioned
    46 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    124

-SQUiRT- by Highflow.nl

Een 'kleine en rare' build tussendoor genaamd "SQUiRT"

Banner gemaakt door wwwicked! Toen ik zocht op google kreeg ik allemaal rare dingen.

Ik loop de laatste tijd steeds vaker tegen het probleem op dat ik even snel iets wil waterkoelen, iets met flow/temperatuur wil testenof gewoon lekker krachtig spoelen.
    Daardoor kijk ik al een tijdje naar de 24V pomp controller van Koolance en het bijpassende dual D5 reservoir ervan.
    Dat zou perfect zijn! En natuurlijk leuk om eens te zien wat 2 D5's in serie op 24V doen.

Nu heb ik eindelijk iets gevonden waar dit mooi in kan, namelijk de Addonics STMPC-B Storage Tower.
    Lekker klein, niet te lang, 4 x 5.25" slots, een 220W voeding EN een handvat

Aan de achterkant wil ik gebruik gaan maken van de Koolance VL3N (No spill) inbouw snelkoppelingen.

Verder wil ik later nog een fancontroller in het 4e slot gaan gebruiken maar hier ben ik nog niet over uit.
    Ook wil ik de temperatuur uit gaan lezen via een display van het water, de omgevings temperatuur buiten de case, in de case en pompen zelf.
    En wil ik gebruik gaan maken van een visuele flowsensor (bijv de Koolance INS-FM17) die uit de case steekt maar wil ook graag dat dat dan op 1 of andere manier via een display in liters/uur of liters/minuut uit te lezen is.

Partlist:

Addonics STMPC-B Storage Tower for Mini PC Black
    Alphacool D5-VPP655 - Single Edition / No Top - X2
    Koolance RP-452X2 Dual 5.25 Bay Reservoir for 1-2 D5/MCP655/PMP-450/S Pumps
    Koolance 180-Degree Connector CNT-RP452X2
    Koolance Pump Controller CTR-SPD24X2
    Koolance G1/4 - Stekker - Paneel inbouw - VL3N-MFG-P - X2
    Koolance 13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Schroeffitting - Koppeling VL3N-F13-19S - X2

--->Al met al, tips zijn heel welkom!<---

Ik heb er zin in!

Deze ietwat aparte build werd mogelijk gemaakt door:
    Laatst gewijzigd door l3p; 26-12-11 om 10:36.

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Credits
    329
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    82
    Ohh, update?
    Long time lurker

Senior Member karl-may will become famous soon enough
    Ingeschreven
    Fri 24-Jun-11
    Credits
    516
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    dat wordt een abbo'tje erbij! succes ermee!

OC noob Harjo has much to be proud ofHarjo has much to be proud ofHarjo has much to be proud ofHarjo has much to be proud ofHarjo has much to be proud ofHarjo has much to be proud ofHarjo has much to be proud ofHarjo has much to be proud of Harjo's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 25-Oct-10
    Credits
    888
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    20
    Follow

Verzonden vanaf mijn Iphone via tapatalk

electronica werkt op rook is de rook er uit dan werkt het niet meer

Senior Member marksw has a spectacular aura aboutmarksw has a spectacular aura about marksw's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 04-Apr-10
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    ga ik volgen

Senior Member Cygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond repute Cygnitr0n's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 01-Jun-11
    Credits
    582
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    37
    Dus het is geen PC maar een "Waterchiller". ??

Vissa! Vissa has much to be proud ofVissa has much to be proud ofVissa has much to be proud ofVissa has much to be proud ofVissa has much to be proud ofVissa has much to be proud ofVissa has much to be proud ofVissa has much to be proud ofVissa has much to be proud of Vissa's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 13-Oct-08
    Credits
    714
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    23
    He, ik zat ook al te denken om die res + pompen te gebruiken.

Ben benieuwd naar de build! Jou kennende komt dat helemaal goed!

zander olympus is a glorious beacon of lightolympus is a glorious beacon of lightolympus is a glorious beacon of lightolympus is a glorious beacon of lightolympus is a glorious beacon of light olympus's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 25-Dec-10
    Credits
    486
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    14
    geen flauw idee wat ik moet verwachten maar volg hem al alleen vanwege de naam

l3p
    l3p is offline.
    Moderator l3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond reputel3p has a reputation beyond repute l3p's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 15-Jun-09
    Credits
    242.981
    Mentioned
    46 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    124
    Bedankt allemaal!!
    Voor mij ook iets heel nieuws, kan niet wachten om wat testjes op video te zetten als hij eenmaal draait

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cygnitr0n Bekijk Berichten
    Dus het is geen PC maar een "Waterchiller". ??
    Nee hij koelt geen water, hij spuit alleen, een squirter

Senior Member Cygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond repute Cygnitr0n's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 01-Jun-11
    Credits
    582
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    37
    Leuk voor in de zomer! De SuperSquirter met 20 liter tank op je rug!

Senior Member wemmetje1 is a name known to allwemmetje1 is a name known to allwemmetje1 is a name known to allwemmetje1 is a name known to allwemmetje1 is a name known to allwemmetje1 is a name known to all wemmetje1's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 03-Dec-11
    Credits
    246
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    13
    hoi hoi,
    mooi concept,indien het kan helpen
    volgens mij kan je met deze dan controller alles uitlezen wat je wilt(fanspeed,toerental van de 2 pompen,en je kan er temp sensors op aansluiten

Lamptron FC-6 Fan Controller 4x 20W Channels Black FC-6-BK

en dit zijn de watersensors die ik persoonlijk ook gebruik,campact en handig en je kan ze volgens mij gewoon zo op de fancontroller zetten

Aqua-Computer Temperature Sensor Inline 2x G1/4 ID

Member Luc de Wit is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sat 01-Jan-11
    Credits
    878
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    Gaaf idee, ga ik zeker volgen!

Senior Member wemmetje1 is a name known to allwemmetje1 is a name known to allwemmetje1 is a name known to allwemmetje1 is a name known to allwemmetje1 is a name known to allwemmetje1 is a name known to all wemmetje1's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 03-Dec-11
    Credits
    246
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    13
    ik zie enkel vrij weinig radiator opties :s single 240 mm rad?

Ingeschreven
    Sat 01-Jan-11
    Credits
    878
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    Volgens mij hoeft er geen radiator op, maar is het als het ware een mobiele pomp. Beetje vergelijkbaar met een Hydraulic Power Unit: een eigen reservoir, en een pomp. Om aan te sluiten op een vliegtuig, in geval je de hydraulische pompen (in dit geval water) van het vliegtuig zelf (in dit geval een pc ) niet kan of wil gebruiken.

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Deze ga ik volgen.
    Haikus are easy.
    But sometimes they don't make sense.
    Refrigerator.

Senior Member Asphiax has a brilliant futureAsphiax has a brilliant futureAsphiax has a brilliant futureAsphiax has a brilliant futureAsphiax has a brilliant futureAsphiax has a brilliant futureAsphiax has a brilliant futureAsphiax has a brilliant futureAsphiax has a brilliant futureAsphiax has a brilliant futureAsphiax has a brilliant future Asphiax's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 28-Nov-10
    Credits
    257
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    26
    Volgen natuurlijk Peter !

http://www.asphiax.wordpress.com for more SCIFI Crazyness

l3p
    l3p is offline.
    Ingeschreven
    Mon 15-Jun-09
    Credits
    242.981
    Mentioned
    46 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    124
    Thanks all!
    Ik zal proberen het een leuk logje te maken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wemmetje1 Bekijk Berichten
    hoi hoi,
    mooi concept,indien het kan helpen
    volgens mij kan je met deze dan controller alles uitlezen wat je wilt(fanspeed,toerental van de 2 pompen,en je kan er temp sensors op aansluiten

Lamptron FC-6 Fan Controller 4x 20W Channels Black FC-6-BK

en dit zijn de watersensors die ik persoonlijk ook gebruik,campact en handig en je kan ze volgens mij gewoon zo op de fancontroller zetten

Aqua-Computer Temperature Sensor Inline 2x G1/4 ID

ik zie enkel vrij weinig radiator opties :s single 240 mm rad?
    Bedankt voor je input wemmetje, I appreciate it!

Heb zelf idd al gekeken naar wat controllers die ook in de "Koolance" stijl passen. Die Lamptrons zien er idd gelikt uit.
    Heb zelfs al gedacht om de Koolance 12V pump controller te nemen voor de fans, maar denk dat 2x25W net te weinig is?

De fancontroller komt iig iets later omdat dit al een rib uit mijn lijf was

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luc de Wit Bekijk Berichten
    Volgens mij hoeft er geen radiator op, maar is het als het ware een mobiele pomp. Beetje vergelijkbaar met een Hydraulic Power Unit: een eigen reservoir, en een pomp. Om aan te sluiten op een vliegtuig, in geval je de hydraulische pompen (in dit geval water) van het vliegtuig zelf (in dit geval een pc ) niet kan of wil gebruiken.
    Precies!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wwwicked Bekijk Berichten
    Deze ga ik volgen.
    Special thanks to wwwicked voor de banner uiteraard

Ingeschreven
    Sat 01-Jan-11
    Credits
    878
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    Enige probleem wat ik dan voorzie, overigens minder vaak een probleem in de luchtvaart: Wat als er in 2 verschillende systemen verschillende vloeistof gebruikt wordt? Dan kan je hem dus in principe niet voor beiden gebruiken, tenzei je het niet erg vind om de vloeistoffen te mengen.

l3p
    l3p is offline.
    Ingeschreven
    Mon 15-Jun-09
    Credits
    242.981
    Mentioned
    46 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    124
    Dan spoelen we eerst even

Ingeschreven
    Sat 01-Jan-11
    Credits
    878
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    Ach tuurlijk, niet aan gedacht. Je zal alleen wel het reservoir moeten vullen tijdens het spoelen neem ik aan? Of gebruik je een filport op je loop om hem eerst (grotendeels) te vullen met je ultra pure water, voor je de pomp erop zet?

+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten