• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project Piédestal

Alex

Bezig met houten pc...
Ja jongens, het is tijd voor een worklog!

Zoals een groot deel van jullie al heeft gezien, ben is al een tijdje bezig met een computerkast. Voor diegene die het nog niet hebben gezien, of het zich niet meer herinneren, hier zijn de foto's van hoe hij er drie weken geleden uit zag:

34ez1hh.jpg


2dtbpqd.jpg


23vcp6w.jpg


mrsg3l.jpg


Ook al lijkt hij misschien compleet, er zijn nog redelijk wat dingen die nog moeten gebeuren. Uiteraard gaat hij nog gesleeved worden, maar er worden ook nog een paar andere aanpassingen gemaakt die ik hieronder nog even verder zal uitlichten.

Op het moment ziet hij er zo uit:

i1bkv8.jpg


Er zijn een aantal aanpassingen gemaakt. Ten eerste zit er nu een fancontroller in. Daarnaast heb ik de twee slangen die naar de radiator lopen nu verbonden via een BP tussenschot, omdat ik de twee gaten in de bodem er niet erg mooi uit vond zien. Hieronder zijn beiden wat beter te zien.

1zb3ots.jpg


Daarnaast is er een harde schijf bijgekomen, zodat het gat gevuld kon worden. Ook was ik niet helemaal tevreden over de montage van de pomp. Hoewel het er okee uit zag, werden er toch nog teveel trillingen doorgegeven aan de kast. Dit heb ik als volgt opgelost: Als eerste heb ik een gat uit de bodem gezaagd op de plek waar de pomp zit. Daaronder heb ik een houten balk geplaatst, en daarop zit nu een laag grijs isolatiemateriaal waarop de pomp ligt. Hierdoor is de pomp vele malen stiller dan eerst! Om toch een beetje airflow over de bodem van de pomp te krijgen zit er een gat in het schuim, zodat er toch nog wat lucht bij de bodem kan. Hierdoor wordt hij ook niet te warm.
Hieronder zijn beiden aspecten redelijk goed uitgelicht:

2zss21h.jpg


Tot zover de eerste aanpassingen. Binnen een paar minuten zal ik de nieuwe aanpassingen posten ;).

Geniet ervan zou ik zeggen :D.
 
Tijd voor een update.

Eerder deze week heb ik wat speeltjes ontvangen, en eergister kreeg ik eindelijk de laatste onderdelen binnen :D. Dank je Freddy ;).

Hier zijn alle onderdelen mooi bij elkaar te zien:

2cp9gk6.jpg


Van links naar rechts:


Heel veel leuk speelgoed inderdaad :D.

Hoewel ik eigenlijk gister tentamens had, kon ik het eergister toch niet laten alles te gaan installeren :119:.
Uiteraard moest eerst het systeem leeglopen, iets wat erg makkelijk gaat nu die tussenschotjes er zitten. Even de fitting losschroeven, en het systeem loopt vrijwel helemaal vanzelf leeg :D! Toen de GPU en geluidskaart los gehaald, en daarna het CPU blok. Hier zie je de kast op z'n kant zodat ik overal bij kan.

2hcq5xc.jpg


Het voordeel aan een zelf een kast maken is dat je veel beter weet wat je nodig heb. Zo kan ik door 4 schroefjes los te halen m'n hele moederbord + moederbord-plaat van de kast halen.

En dan is het tijd om de blokken te gaan installeren. En wat er rotwerk is dat zeg :119:! Asus heeft er volgens mij alles aan gedaan om te voorkomen dat de mosfet heatspreaders niet losgehaald zouden worden :|. En toen bleek opeens dat de sleeving kit eerder van pas zou komen dan ik dacht :pray. Toevallig was kop van de klem even groot als het gat voor de Molex connector, dus met de tool kon ik zo de klem losklikken, zonder mijn moederbord te beschadigen :D.

Na wat geklooi zaten zowel het mosfetblok als het southbrideblok erop:

2mi5f9l.jpg


Toen was het tijd om de EK Supreme HF erop te plaatsen, wat allemaal soepeltjes verliep. Toen werd het echter tijd om alles weer terug op de plaat te zetten, en toen liep ik tegen een probleempje op.
Blijkbaar gaat EK ervan uit dat men per definitie een redelijke hoeveelheid ruimte heeft achter het moederbord. Bij mij was dit helaas niet het geval, waardoor mijn bord niet goed op z'n plaats zat. Zowel het southbridgeblok als de Supreme HF namen namelijk teveel ruimte in achter het bord, wat dus betekende dat ik moest gaan zagen. Gelukkig niet in de blokken, maar in de moederbord-plaat, iets wat vanwege het feit dat hij van hout is erg snel gebeurd was.

Uiteindelijk zat alles er zo rond twaalf uur 's avonds op en aangesloten! Omdat het toen erg donker was, heb ik maar tot de volgende dag gewacht met foto's:

281vg3p.jpg


znraj5.jpg


Dat was het voor nu, straks misschien nog een update ;).
 
You Dun Goofed

tumblr_limyy0dcES1qgf1i8o1_500.jpg


Ja jongens, het zit niet echt mee nu :snik. Allereerst vandaag een mailtje terug gehad van Informatique waar ik gesolliciteerd had dat ik helaas niet door de selectie heen ben. Op zich geen ramp, er zijn genoeg andere winkels waar ik nog kan solliciteren :).
Wat echter wel een probleem is, is het volgende:

Zoals je al eerder zag, had ik ook Arctic Cooling memory heatspreaders gekocht. Ik besloot deze dus vandaag maar te gaan installeren. Eerst maar even m'n geheugen warm gedraaid met prime95. Bij het loshalen van de heatspreader ging alles nog goed. Bij de tweede aangekomen hoorde ik opeens een lichte 'krak' :eusa_doh:. Je voelt al aankomen wat er gebeurt is:

33w0861.jpg


Ja, je ziet het goed, dat is nou een losse geheugenchip :) :eusa_doh::snik.

Daarna maar meteen even het werk neergelegd. Op het moment draai ik dus met maar 2GB, wat ik erg sterk merk :(.
Helaas betekent dit dat er een deuk in m'n budget zit. Ik had al niet veel geld meer, maar nu moet ik waarschijnlijk even 80 euro van m'n ouders lenen tot volgende maand om maar snel even nieuw geheugen te kopen, want met 2GB hou ik het niet lang vol :eusa_snooty:. Dat betekent wel dat er volgende maand dus geen geld is voor sleeving. En omdat ik die baan ook niet heb gekregen, heb ik daar dus voorlopig ook geen extra inkomsten van :(. Dus dat wordt snel zoeken naar een andere baan, want het geld kan goed gebruikt worden :).

Hopelijk kan ik jullie snel weer een update geven ;).
 
Dat is op z'n zachts uitdrukt balen... Maar je komt over als iemand met een positieve instelling dus dat komt wel goed! Good luck met het vinden van een baantje :)

Erg aparte en mooi afgewerkte build btw!
 
Alberthein neemt altijd lekker snel aan. en je verdiend op je 15e 4,07 euro Per uur en op zondag 200%. Elk jaar daar boven 50 cent extra (ongeveer)

formule: y= j X 0,50 + 4,07
Waarin j het aantal jaren boven de 15 is.
 
Ik heb het overwogen, maar ik ben nu eigenlijk meer op zoek naar iets in de informatica. Ik weet dat computerwinkels dat niet zijn, maar ik zie het als een stap in de goede richting. Ik hoop eigenlijk op een mogelijkheid door te stromen via m'n werk na m'n studie Technische Informatica ;).

En UgotHeinzzd, dat klopt inderdaad ;). Ik ga gewoon kijken of ik volgende week nieuw geheugen kan regelen, en anders wordt het twee weekjes wachten :p.
 
Helaas niet. Maar ik zit ook al te kijken naar 8GB ipv van 4GB. Hé, als er iets mis gaat, wil ik er daarna alleen maar op vooruit gaan ;).

En ik heb de CPU naar mosfet al geprobeerd met een boogje, maar dat was erg krap. Wanneer ik wat tijd heb zal ik wel een stukje slang gaan koken :p.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 8
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 16
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan