• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

PPG Cornerdesk - Finish

PindaPower

New member
Dag allemaal,

Ben geheel nieuw tot de Highflow forum, maar kan direct genieten van alle andere verschillende build logs. Ik zou graag mijn eerste build log willen delen.

Zelf had ik een bureau wat te klein was voor mijn spullen. Het geld was er niet, dus heb ik het een aantal jaren volgehouden met de oude bureau/computer. Doordat tijd en geld beschikbaar is, heb ik mijn plan uitgewerkt.
Na het bekijken van andere mods, vond ik dat de "desk mod" het mooiste en praktisch zal zijn voor mij. Zodoende is het idee gekomen om twee computer te verwerken in een bureau. Waardoor ik meer ruimte zou krijgen. Daarmee kan ik bezig zijn met mijn eerste computer modding build.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Old desk
26251800222_275da2a635_z.jpg


--------------------------------------------------------------------------------------------------
The Design
25741428043_7cce6e4f00_z.jpg


--------------------------------------------------------------------------------------------------
Sneak-peak result
26251789372_081bd888a2_z.jpg


--------------------------------------------------------------------------------------------------

Hardware
1. ‘Main-PC’ (left-side)
Intel I7-4770K
Asus Z87-Deluxe
ATI R9 290X
2 x Kingston Fury Black 8GB
M4-CT128M4 SSD 128GB
Western Digital WD10EADS HDD 1TB
2 x Liyama LXB2483HSU-B1
Cooler Master V series 850 ATX23 (Full-modulair)

2. ‘Server-PC’ (right-side)
AMD Athlon II X4 640
Asus M4A78LT-M
Samsung Spinpoint M8 500GB
Kingston KVR13N9S8H/4
Cooler Master Silent Pro M2 850W/1000W

3. Accessory
Logitech G400S
Cooler Master Speed-RX Large
Razer Kraken 7.1

4. Water cooling stuff
EK-FC R9 290X – Nickel
Koolance Drain Valve 10mm (1/2 OD)
2 x Akasa 5-poorts ventilator cable
6 x Bitfenix Spectre 120mm rood led
10 x 10mm 1/2OD - G1/4
Alphacool VPP655
Bitspower Water Tanks Z-Multi 150
DangerDen DD-M6 Brass CPU Block
EK-Coolstream PE 360 Radiator
Feser Tube UV
2 x Lian Li PW-IS40AV85AIO I/O-panel
Mesh panel
 
Laatst bewerkt:
Mooi geworden hoor!
Zo mooi en leuk om het van je te horen :icon_biggrin:

heel mooi dit :)
Dankje dankje

Cool! hoe zijn alle panelen nu aan elkaar gemaakt? heb dat even gemist :)
De platen zijn aan de onder kant van het bureau met een plaatje aan elkaar 'geluimd'. Op advies van het bedrijf was dit stevig genoeg en komt er geen verkleuring in het materiaal zelf. Wat ik wel fijn vond.
De boven plaat rust er los op, met blokjes aan de onderkant om het gemakkelijker op zijn plek te zetten.
De plaatjes schematisch: https://flic.kr/p/FdFxFM
Foto ervan: https://flic.kr/p/G6DPQG

Nice! Mooi gedaan!
Alleen snap ik die grote lussen niet helemaal. Waarom niet een exit door de wand nog voor je videokaart? Dmv: Koolance PCI bracket met 4x G1/4" aansluiting BKT-PCI-G
En met een knietje over de videokaart heen naar de CPU.
Damm dat had wel verdomd mooi geweest, maar daar heb ik niet voor gekozen. Dit was mijn eerste build (toch beetje spannend) en vond dat ik genoeg besteed had om alles werkend te krijgen. Wanneer ik meer werk, is de keuze wat makkelijk. Maar het resultaat voldoet voor mijn aan een werkende modded computer :icon_biggrin:
Wie weet ook een versie 2?????
 
Dat heb je mooi in elkaar gezet! Is het niet een klein beetje "storend" als je serieus aan het werk bent met alle lichten/bewegingen in je bureau?

Nee niet echt. Ik heb de keuze om het licht uit te zetten of te veranderen naar een andere willekeurige kleur.
De reservoir of de fans vind ik niet zo storend als het allemaal beweegt, meestal kijk je toch naar je monitoren en hoor je geluid van de fans (wat voor mijn belangrijkere punten zijn).
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan