+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 104

Onderwerp: miXture

Senior Member brinkdinges is a jewel in the roughbrinkdinges is a jewel in the roughbrinkdinges is a jewel in the roughbrinkdinges is a jewel in the rough brinkdinges's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 20-Aug-10
    Credits
    391
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12

miXture

Een tijd geleden begonnen Overkill en ik met deze casemod voor hem. We zijn nu een hele tijd verder en we zijn nooit meer verder gegaan. Onlangs heb ik hem maar eens gevraagd of hij de kast terug wilde, maar dat wilde hij niet. Een halve kast had hij namelijk niet veel aan.

Enkele dagen later werd ik gewezen op een casemodding contest die Cooler Master hield, en het duurde wederom een paar dagen voordat ik besefte dat ik met deze case mee kon doen. Ik heb het project dan ook weer opgepakt voor de contest, en deze keer mod ik alles in m'n eentje.

De inspiratie is nog steeds Cygnus X1, die op deze foto eigenlijk nog maar half af is.

Iets soortgelijks gaat er met deze kast gebeuren, alleen dan weer compleet anders Het slachtoffer is een Cosmos S:

Het plan is om de rechter zijkant en de voorkant volledig intact te laten, de kleur gaan we dus ook niks aan veranderen. De linkerkant, bovenkant en achterkant laten we echter verre van intact. De naam van de mod komt van de mix van stijlen die straks in de kast zullen voorkomen.

Het eerste zaagwerk begon met het verwijderen van de drivbebays, althans de linkerhelft ervan. Dit ging wat lastiger dan normaal, aangezien dit onderdeel overging in de voorkant. Na een paar minuutjes met de slijptol was dat probleem echter ook weer opgelost. De rechterhelft laten we vooralsnog even heel.

Als je deze zaaglijntjes ziet, dan weet je wel wat je te wachten staat

We gaan dus een heel stuk van de kast afzagen, en dat hebben we maar gelijk gedaan :9

Omdat het maken van geschikte platen uit karton al behoorlijk lastig was, hebben we SolidWorks aangeslingerd. Hieruit komt nu dit eenvoudige model, wat toch al behoorlijk goed weergeeft wat er gaat gebeuren:

De hardware

Hier stond een heel stuk over dikke hardware die er in zou komen, maar daar heb ik nooit wat van terug gezien. Op dit moment heb ik geen idee wat er qua hardware in komt, aangezien ik er nu zelf voor moet zorgen.
    Casemods: miXture, Cubeleon
    Custom reservoirs: Phase 2 Casemodding

Senior Member brinkdinges is a jewel in the roughbrinkdinges is a jewel in the roughbrinkdinges is a jewel in the roughbrinkdinges is a jewel in the rough brinkdinges's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 20-Aug-10
    Credits
    391
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Update

De kunststof delen moesten er nu ook aan geloven.

De kunststof delen zijn nu ook klaar om gezaagd te worden, en hebben het mooi afgetekend waar dat gebeuren moet. Ongeveer dan

Nu was er toch echt geen weg meer terug. We hebben het grof afgezaagd, om het later makkelijker netjes te kunnen afwerken.

Ingeschreven
    Fri 20-Aug-10
    Credits
    391
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Update

Ik ben gisteren bezig geweest met de bovenkant van de kast. Daar zitten een aantal kunststof delen en stukken mesh, en die moesten aangepast worden aan onze plannen Eerst heb ik met behulp van een laser een lijn afgetekend waar gezaagd moest worden:

Die snijlijn ziet er dan zo uit:

Na een hoop gezaag en geschuur met allerlei gereedschappen :9

Het grote stuk mesh was redelijk snel op maat, met behulp van de Dremel. Vroeger vond ik het een onding, maar tegenwoordig kan ik behoorlijk goed mee overweg

Dit stukje plastic klemt het achterste stukje mesh vast:

Tezamen zien die onderdelen er zo uit:

Deze assembly heb ik gemaakt van alle afgezaagde onderdelen

Afsluitend met wat overzichtsfoto's, de bewerkte onderdelen op de kast geplaatst

Waarschijnlijk is nu het linker zijpaneel aan de buurt. Daar zit ook een flink kunststof onderdeel in dat op maat gezaagd moet worden. Het is nog maar even afwachten hoe dat gaat worden, want dat wordt lastig.

Ingeschreven
    Fri 20-Aug-10
    Credits
    391
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    We gaan verder met het bouwen aan deze case voor de CM contest Dit is de staat waarin ik hem onlangs van de plank haalde:

Na het maken van een lijstje was het tijd voor puntje 1; het verstevigen van de bovenkant van de kast. Tegen de zijkant komt een plaat 8mm Lexan die ik nog had liggen, dus het geheel moet wel stevig zijn. Je kunt je voorstellen dat de kast ietsje van zijn stevigheid kwijt was Dit is een plaat 2mm alu:

Na een hele hoop zagen en vijlen blijft dit over:

Om die plaat goed te kunnen monteren, moeten er eerst een aantal bulten uit de bovenkant gehaald worden:

Ik pakte een hamer en een stuk hout en begon erop los te meppen. Dit gebeurde met ongeveer alles op mijn werkblad:

Het hameren werkte gelukkig wel goed, waardoor ik de zwarte plaat kon monteren:

Ik hoop dat dit een beetje een interessante restart is. De case moet half mei klaar zijn, dus ik moet behoorlijk opschieten. Naast al het modden zou het erg handig zijn als ik tegen die tijd wat hardware heb kunnen bemachtigen om erin te gebruiken. Daarnaast ben ik druk met m'n bedrijf en het afronden van m'n studie, dus ik kan m'n lol niet op

Ingeschreven
    Fri 20-Aug-10
    Credits
    391
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Puntje twee op de lijst was het verstevigen van de achterkant. Door het zagen zijn een aantal gaten onbruikbaar geworden, en ik ga ook geen slangen naar buiten voeren. Zelfs een halve Cosmos is groot zat

Hetzelfde 2mm zwarte alu als in de vorige update:

De grove vorm werd uitgezaagd en passend gemaakt. Het was al lastig genoeg om dit allemaal passend te krijgen, vandaar dat ik de schuine kant er pas later aan gemaakt heb:

Daarna was het slechts een kwestie van aftekenen langs de kast:

Aan de onderkant zit de plaat nog niet vast omdat ik nog niet weet of ik daar een PSU ga plaatsen of niet. De platen doen hun werk wel goed, de case is weer een heel stuk steviger

OC noob Harjo has much to be proud ofHarjo has much to be proud ofHarjo has much to be proud ofHarjo has much to be proud ofHarjo has much to be proud ofHarjo has much to be proud ofHarjo has much to be proud ofHarjo has much to be proud of Harjo's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 25-Oct-10
    Credits
    871
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    20
    Wowtjow

Dat is keer wat anders dan alleen wat kleuren aan de cosmos s te veranderen

Geweldig ding man

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Credits
    329
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    81
    Werd tijd na 2 jaar
    Long time lurker

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Wow Peter, dat ziet er goed uit zeg. Apart om weer eens zo'n rigoreuze modificatie te aanschouwen.
    Haikus are easy.
    But sometimes they don't make sense.
    Refrigerator.

UgotHeinzzd
    Guest
    De Cygnus X1 is toch wel één van de, dan wel niet, DE mooiste build ever!
    Als je inspiratie daarop gebaseerd is maak je me erg nieuwsgierig en moet het wel een 'winner' worden.
    Het begin beloofd in ieder geval een hoop creativiteit!

Succes en alvast bedankt voor het lees en kijk voer

Banned Calimero is a jewel in the roughCalimero is a jewel in the roughCalimero is a jewel in the rough
    Ingeschreven
    Wed 02-Dec-09
    Credits
    560
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Ziet er inderdaad veelbelovend uit allemaal dus deze ga ik ondanks
    de drukte hier (verhuizen) volgen !!

@ Ladenkastje: Roerlatje onder de voorkant lijmen ? Staat het ietsje achterover.
    Heb er zelf geen ervaring mee, maar dit was het eerste wat bij me op kwam.

Spy Member Zwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond reputeZwelgje has a reputation beyond repute Zwelgje's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 23-Oct-10
    Credits
    539
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    30
    arg schrikbarend maar wel benieuwd arme CosmosS

Ingeschreven
    Fri 20-Aug-10
    Credits
    391
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door k.3nny Bekijk Berichten
    Werd tijd na 2 jaar
    Het was eerst niet mijn kast, dus het was niet aan mij om verder te gaan Nu dat wel het geval is heb ik er wel weer zin in, er doen alleen wel heel veel goede modders mee in die compo zeg.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door UgotHeinzzd Bekijk Berichten
    De Cygnus X1 is toch wel één van de, dan wel niet, DE mooiste build ever!
    Als je inspiratie daarop gebaseerd is maak je me erg nieuwsgierig en moet het wel een 'winner' worden.
    Het begin beloofd in ieder geval een hoop creativiteit!

Succes en alvast bedankt voor het lees en kijk voer
    Als Cygnus X1 de mooiste case ooit is, dan wordt het redelijk lastig om dat te toppen We zullen zien hoe ver ik kom

Moderator dopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to all dopestuff's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Credits
    463
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    22
    ik ben erg benieuwd wat hiervan het eindresultaat word

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Credits
    329
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    81
    Ik ben dit jaar meer de lurker, omdat ik het budget er niet voor heb dit jaar
    Long time lurker

Junior Member Duriel will become famous soon enoughDuriel will become famous soon enough Duriel's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 28-Nov-09
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    Zooo dit belooft wat te worden!
    Ik volg
    i5 750, EVGA P55 FTW, EVGA GTX460 1GB SC, Dominator GT

UgotHeinzzd
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brinkdinges Bekijk Berichten
    [...]

Als Cygnus X1 de mooiste case ooit is, dan wordt het redelijk lastig om dat te toppen We zullen zien hoe ver ik kom
    Dat is dan mijn smaak he Het wil niet zeggen dat er niet meerdere mooie kasten zijn.
    De style en het vakmanschap bij de Cygnus X1 spreken mij erg aan. Los daarvan, je sketch ziet er bijzonder uit! Ben erg benieuwd hoe je dit opbouwen gaat.

Ingeschreven
    Fri 20-Aug-10
    Credits
    391
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Update

Langzaamaan werken we toe aan het maken van het nieuwe zijpaneel. Dat gaat een hele klus worden, een flinke uitdaging Voordat dat paneel gemonteerd kan worden, moet er eerst nog wel wat meer plastic weggehaald worden:

Eerst een paar grove snedes met de Dremel, waarna dit overbleef:

Op dit moment ben ik even vergeten foto's te maken, maar hierna hoefde ik het stuk alleen nog maar een beetje af te werken. In het kleine voetje heb ik nog een boutgat gemaakt zodat ik het geheel goed op positie kan vastzetten.

We stellen de zijplaat nog even uit Hij moet namelijk wel ergens aan gemonteerd kunnen worden, daarvoor heb ik deze twee stukken aluminium profiel nodig. Ik had deze stukken nog liggen, vandaar dat ze niet dezelfde maat hebben:

Na een uurtje zagen, boren, meten, zagen, boren, passen en buigen, houd je zoiets over

Past pesies

De strip aan de bovenkant is iets simpeler, omdat er geen hoek in zit. Vandaar dat ik hem er bijna gelijk op kan monteren. Om hem gelijk op de juiste plek te monteren, heb ik even een stukje plexi op de kast gelegd die vanzelf de juiste hoek aanneemt:

Het hoekprofiel even voorzien van een paar stukje dubbelzijdige tape:

Waarna ik vier gaten kon boren, die in het profiel nog een M4-groefje kregen. Na het monteren ziet het er allemaal al uit alsof er een plaat tegenaan gemonteerd kan worden

Ik weet dat de juiste hoek er nog niet in zit, maar hier ga ik nog mee bezig. Ook weet ik nog niet hoe exact dat allemaal komt, misschien is het zijpaneel prima te monteren zonder dat de hoekprofielen scheef staan. De tijd zal het leren, dit was in ieder geval het werk van de afgelopen dagen

Member BlackWhizz is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Fri 29-Jan-10
    Credits
    625
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    10
    Ziet dr goed uit! Je moet het maar melden als je hulp zoekt
    Q6600 - P5Q-VM - 4x1GB DDR2 XMS2 - MSI 5770 1GB - 640GB HDD - OCZ ModXStream 500w - Aangepaste P180 Mini

Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Credits
    329
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    81
    Gaat helemaal goed komen !
    Long time lurker

Ingeschreven
    Fri 20-Aug-10
    Credits
    391
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Tot nu toe is het allemaal wel te doen met twee handen Bedankt voor de comments en de thanks allemaal

+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten