• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mats_1.0

matsuba

New member
Hoi ik ben dit weekend met mijn nieuwe pc begonnen. Vergeet niet dat dit mijn 1e build ever is dus mocht je iets raars zien ;) let me know.

In eerste instantie had ik de wildste plannen met de zijkant. Echter na het afplakken is het toch een redelijk normaal window geworden ).

wildeideen.jpg
raamtochgewoongehouden.jpg

Ik wil hier echt glas voor gebruiken ook voor andere gedeelten van de kast. Dus ff geshopt in de hobbyhut van mijn pa.

0glasuitzoeken.jpg
Genoeg keuze (geen idee hoe ik die foto moet draaien)

1glasopmaat.jpg
Voor deze kleur gekozen het gekleurde glas is echter dun en breekbaar. Dus eerst de stukken op maat maken en dan doorzichtig glas erover ook op maat. De hoekjes netjes rond slijpen, ontvetten en dan klaar voor de oven.

20160806_133224.jpg
Het gevaarte rechts is de oven.

2glasindeoven.jpg
De plaatjes op elkaar in de oven. De temperatuur gaat in fase omhoog tot uiteindelijk een temperatuur van 795 graden is bereikt. Afkoelen gaat ook in verschillende fases.

3hoogstetemp.jpg
Als de hoogste temperatuur is bereikt kan je de oven openen en ff spieken. Het ziet er goed uit ;)

4ovenklaar.jpg
De volgende dag heb je dan 3 mooie stukjes glas.

Op een ander stuk glas wilde ik graag mijn naam en een afbeelding. Mooi moment om de plotter te gebruiken dit was ff puzzelen want nooit eerder gedaan.

4plotterwerk.jpg
Gekozen voor de draak en dit lettertype. Het vel is bestand tegen hitte en kan als het goed is ook in de oven.

5naamopglas.jpg
De naam en draak op glas geplakt hier gaat nog een glasplaat overheen en dan de oven in. Deze is op dit moment nog niet klaar dus foto's komen later.
 
Ze noemen het glasfusing en het blanke glas heeft dezelfde dikte als het gekleurde. Dus als deze in de oven gaan versmelten ze met elkaar en krijg je dikker- en steviger glas welke tegen een stootje kan. Echt het fijne weet ik er ook niet van ;) is een hobby van mijn vader. Ik weet wel dat je echt leuke dingen ermee kan maken.
bam.jpg
Een voorbeeld van wat hij maakt.

De stukken hierboven zijn echter niet voor de zijkant ;)
 
Kleine update.
Het stuk glas met de naam erop is mislukt helaas.
mislukt.jpg
De tekst had ik op het gekleurde glas geplakt en daar overheen het doorzichtige glas. Alleen is dat niet goed;). Door de hitte vd oven komen er gassen vrij van het stickervel deze kunnen niet weg vanwege de 2e glasplaat. Hierdoor flinke luchtbellen als eindresultaat. Helaas het is niet anders weer wat geleerd en volgende keer beter.

Van de week ook geoefend met paracord dat ging iets beter :) .
paracord.jpg
Alleen over de zwarte kleur niet echt tevreden. Morgen komt er nieuwe en dan hoop ik zondag weer wat extra pics te kunnen laten zien :)
 
Laatst bewerkt:
De plaat voor op de pc is eindelijk gelukt :) . De letters en de afbeelding voel je niet deze zijn in glas versmolten waardoor de bovenkant mooi glad is.

gaatjes boren.jpg
Vier gaatjes geboord.
En op de kast bevestigd.
20160821_114935.jpg
20160821_114950.jpg
Onder de plaat is ruimte open gelaten voor eventuele warme lucht. Ik ben tevreden nu de rest nog ).
 
Tijdje druk gehad met andere dingen maar vandaag tijd gehad voor mijn pc.

Als eerst de 3 stukken glas gemonteerd en ook de fans voorin.
1.jpg

Videokaart gemonteerd en de fans getest.
2.jpg

Nou ik vind hem mooi hoor ;)
3.jpg

Er moeten nog wat kabels worden gedaan en een glasplaat op de zijkant moet er ook nog komen. Die sticker op de voeding moet ook eraf. De verlichting van de fans valt tegen dus ik wil nog wat leds bestellen.

Volgende keer meer foto's :)
 
Terug
Bovenaan