• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[little project] Storm Rebuild

tommienator

New member
Nu de bench bijna af is, (know it guys, update comming soon :woot)

Alles maar eens in de tussentijd ingebouwd in de CM storm trooper die ik nog gemod had, en ondertussen nieuw graka'tje gekocht (wordt er helemaal zot van, ik haat reference kaarten! Met hun onnodig lawaai!)
Maar goed, ga ik een klein projectje beginnen om heel de pc te watercoolen.

Bedoeling is gewoon alles lekker strak, geen onnodige lussen in de tubing, korste manier... Maar zonder te verliezen in de flow door een teveel aan 90° fittingen te gebruiken!

Maar goed, genoeg geluld! Wat komt er allemaal in?

Hardware
Evga P55 FTW
I7 860 (gelaped.)
Sapphire radeon 7970
16gb corsair dominator 1866
Cooler Master 850watt silent pro
enz. enz.

Koeling
Allemaal acetal/koper blocks, het geheugen, graka en proc. zal zo gekoeld worden.
EK supreme LTx acetal/koper
EK dominator x4 acetal/koper
EK 7970 acetal/koper.
mengeling tussen feser en bitspower fittingen
1 of 2 DC12-400 pompen. (ga ik nog zien, 2 is waaaaaaay overkill... Maar heb ze liggen.)
phobya 150mm black nickled res.
En dan nog 13/19mm blauwe feser tubing (UV.)

Hier wat foto'tjes hoe het er nu uitziet.
En dan beginnen we er morgen vroeg aan, gaat een beetje een 'live stream' buildje worden, dus de vorderingen worden er meteen opgezet.

8594718.jpg

8594726.jpg

8594731.jpg

8594744.jpg


tot over een 10-tal uurtjes voor de volgende update :p.
 
Allé, updatje nummer 1...
Pc'tje even strippen.. foto's spreken voor zich.

8597423.jpg

8597431.jpg

8597434.jpg


En dan hoopje fittingen die gebruikt gaan worden...
8597437.jpg

8597439.jpg


Voila, nu eten... Dan alles al inbouwen wat mogelijk is van watercooling.. En over een paar uurtjes hop naar Eddy rijden voor de andere blocken te gaan halen...
Tot over een paar uur ^^.
 
Updatje nummer 2

Wat ik al kon inbouwen even gedaan, foto'tjes spreken weer voor zich.

8598231.jpg

8598234.jpg

8598238.jpg

(kreeg die slang van de pomp naar het rad niet recht, moet schuin, gaat spijtig genoeg niet anders.)

Allé, nu in de auto springen en mijn blockjes bij Eddy (IT-Service gaan halen :D.) Gaat lekker vlot vandaag (a).
 
Laatste updatje

Met een beetje vertraging.. Was normaal gezien de bedoeling dat het gisteren al af ging zijn, maar door problemen met het gpu block ging het nog al moeilijk.

Goed, hier eerst de blocks die ik meehad van Eddy...
8605856.jpg

8605863.jpg

8605866.jpg

8605869.jpg

8605870.jpg

8605871.jpg


En dan maar even de blocks monteren hé.
8605874.jpg

8605880.jpg

8605897.jpg


Nu, ik had wel een probleem met het gpu block, weet niet of dit een fabricage fout is, of een leak in hun design. God mag het weten, ga EK hier zelf nog voor contacteren, maar blijkbaar past een 13/19mm fitting niet, het wordt geblokkeerd door het pcs van de kaart. Uiteraard zo makkelijk op te lossen door gewoon de g1/4 schroef 2mm naar achter te plaatsen of een id/od g1/4 tussenstukje te plaatsen. Hier wat foto's van het probleem. (hoop dat het goed zichtbaar is.)
8605916.jpg


Maar goed, verder gewoon de tubing gestoken. Het enige wat ik wel spijtig vond is dat er een kleine cross-over is, maar kon echt niet anders. Anders kinkte de tubing. En ik wou gewoon geen anti knik vering gebruiken.
8605949.jpg

8605952.jpg

8605955.jpg

8605963.jpg


Was er ook nog aan het denken om mijn mosfets te coolen, maar door plaatsgebrek met de radiator vanboven zal dit spijtig genoeg niet gaan.
Voila, dat was het dan ;).
 
Ziet er wel goed uit.

However, je hebt je niet gehouden aan de gouden regel van watercooling, en dat is dat je altijd je reservoir voor je pomp moet zetten, zo kan de pomp niet drooglopen, en je hebt aanzienlijk meer flow. Hier moet je dus even mee spelen, pomp het liefst ook onder het reservoir, laat zwaartekracht meehelpen. Het moet mogelijk zijn in die kast met je huidige hardware.
 
Inderdaad, weet ik. Maar is echter geen optie, ik heb een tijdje zitten denken aan een bay reservoir, maar had echter niet echt de zin om het geld er aan uit te geven. plus, dan zit ik met het probleem dat ik de tubing naar mijn bovenste niet kan routen.
Misschien in de toekomst een dc12 top/res aanschaffen van ek. Maar dat is nog niet voor nu, kan even wachten hé.

Al heb ik echt met vullen van de loop geen enkel probleem, als ik het reservoir volledig vul, is het hoger dan mijn pomp (wet van communiceerde vaten.) Maar van die flow wist ik niet echt :). Zal ik in de toekomst zeker en vast iets aan veranderen ;), thnx.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T little devil dual psu bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
gerjanlubbers The Little White Destroyer Gallery & Build Logs 40
C Little Devil cases HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
soppy soppy's little Pumpe Düse Gallery & Build Logs 3
tomcatt [CIP] Little HD Gallery & Build Logs 6
dragon_unleashed dragon's little black pearl Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 26
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan