+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 148

Onderwerp: Joren's Mini ITX gaming build

Senior Member Joren is a name known to allJoren is a name known to allJoren is a name known to allJoren is a name known to allJoren is a name known to allJoren is a name known to all Joren's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 07-Jan-09
    Credits
    795
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    18

Joren's Mini ITX gaming build

Joren's Mini ITX Gaming Build

Terug van weggeweest. Sinds dit een buildlog is laat ik de persoonlijke verhalen maar even achterwege.
    Waar het op neer komt is dat ik een stille Mini ITX game pc wil bouwen. Geen top-of-the-line maar gewoon een leuke snelle pc.

Specificaties:
    • Intel Core I5 2500K
    • Zotac H67-ITX c-e
    • 8Gb Corsair XMS3
    • MSI 5850 Twinfozr II
    • Antec Truepower 750 watt
    • 30Gb vertex + 2x 500gb ( word 120gb ssd + 2Tb )
    • Cooler Master E-lite 120 Advanced

Uiteraard zal er gebruik worden gemaakt van waterkoeling. Hiervoor wil ik beginnen met de volgende onderdelen:
    • Heatkiller Copper
    • Laing MCP350 met EK X-top V2
    • Swiftech MCR 120 radiator
    • Slang en Fittingen worden waarschijnlijk 3/8ID 5/8 OD, doorzichtig met blauwe koelvloeistof
    • Uiteindelijk moet de videokaart ook watergekoeld worden ivm window.

169848.jpg

Voor het plaatsen van de radiator en pomp ga ik de hardeschijf bays verwijderen, misschien ook nog een gedeelte van de dvd bay. Het is wel de bedoeling mijn Scythe kaze master te blijven gebruiken.
    Radiator komt dus met push/pull voorin te zitten, met recht daarvoor de pomp. Om deze te kunnen bezichtigen wil ik de rechterkant van de case voor de helft voorzien van een window.
    Het is ook de bedoeling dat er aan de linkerkant, recht voor de videokaart, een window komt, maar ivm luchtkoeling is dit nu nog niet mogelijk.
    De voeding wil ik gaan omdraaien zodat deze lucht van boven het moederbord naar buiten zuigt, wat nu dus niet het geval is. Hierdoor word het ook mogelijk de bovenste ventilatie gaten van de case af te dichten, of juist een fangrill te plaatsen met bijvoorbeeld 2 slim fans.

Als laatste wil ik de voorkant gaan bestickeren met carbon-folie. De bedoeling is ook om deze carbon accenten subtiel terug te brengen in de case zelf.

Special thanks to:

Bas
    Voor deze 2 mooie fangrills.

Wwwicked
    Voor ledstrips die onder de case komen (teaser)

Coolfris
    Voor de enige echte coolfris prijs van de WC parts.
    Laatst gewijzigd door Joren; 28-11-12 om 08:04.

Senior Member vincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond repute vincent's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 19-Jul-08
    Credits
    2.716
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    55
    sodeju ben je uit je winterslaap gekomen leuk dat je er weer bent. volg modus staat aan

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 30-Aug-08
    Credits
    509
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    82
    volgen! !
    Long time lurker

Senior Member vincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond reputevincent has a reputation beyond repute vincent's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 19-Jul-08
    Credits
    2.716
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    55
    al een update?

Senior Member mixedup is a splendid one to beholdmixedup is a splendid one to beholdmixedup is a splendid one to beholdmixedup is a splendid one to beholdmixedup is a splendid one to beholdmixedup is a splendid one to beholdmixedup is a splendid one to beholdmixedup is a splendid one to behold mixedup's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 28-Feb-10
    Credits
    3.539
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    19
    volger erbij
    http://forum.highflow.nl/signaturepics/sigpic1280_2.gif

Senior Member Joren is a name known to allJoren is a name known to allJoren is a name known to allJoren is a name known to allJoren is a name known to allJoren is a name known to all Joren's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 07-Jan-09
    Credits
    795
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    18
    Thanks mensen! Doe m'n best er wat moois van te maken, maar zit niet zo breed met het budget door motorcross en rijbewijs.
    Weet iemand trouwens welke slang en fittingen er op de H50 passen? Die orginele slangetjes gaan meteen de prullenbak in..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vincent Bekijk Berichten
    al een update?

Blij je weer te zien ouwe!

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    402
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Deze guide heb ik een tijdje terug zelf gebruikt: (Guide) H50 Replace Tubes and Res Mod.

Uiteindelijk belandde deze fittingen en slang in mijn winkelwagentje: Winkelwagens :: H50 Mod - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!
    Haikus are easy.
    But sometimes they don't make sense.
    Refrigerator.

Ingeschreven
    Sat 19-Jul-08
    Credits
    2.716
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    55
    Geen koeling???

Ingeschreven
    Wed 07-Jan-09
    Credits
    795
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    18
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wwwicked Bekijk Berichten
    Deze guide heb ik een tijdje terug zelf gebruikt: (Guide) H50 Replace Tubes and Res Mod.

Uiteindelijk belandde deze fittingen en slang in mijn winkelwagentje: Winkelwagens :: H50 Mod - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!
    Thanks!
    Maar de fittingen op de H50 zitten toch gewoon direct aan de radiator enzo vast gesoldeerd? Dus die eraf slijpen en schroefdraad tappen? Of zijn het toch wel gewoon fittingen die je erin schroeft?

vincent

Edit; waarschijnlijk word vanavond alle pc meuk verkocht waar ik nog vanaf moet, dus kan ik lekker gaan bestellen

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    402
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Fittingen zitten vast ja, tappen zou ik niet aanraden.. het is erg dunwandig. Ik had zelf de fittingen nodig voor een gpu block en voor het reservoir.

Fotootjes van de H50 in "exploded view": Index of /highflow/sw333t/13072010

Vooral de foto's die beginnen met de naam h50_mod .
    Haikus are easy.
    Refrigerator.

Ingeschreven
    Wed 07-Jan-09
    Credits
    795
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    18
    Ziet er goed uit. Orginele fittingen dus gewoon houden.. Het gaat me niet zo echt om de looks, meer omdat me die slangetjes zo restrictief lijken.. Ivm koeling waarschijnlijk toch niet de mogelijkheid veel windows erin te maken..
    Ik wil heel er graag een window recht voor de videokaart. Weet nog niet of dat mogelijk is ivm de videokaart ook lucht moet krijgen. Als er genoeg ruimte tussen de videokaart en het zijpaneel zit is er eventueel wel via een fan frisse lucht aan te voeren denk ik. Desnoods een soort windtunnel bouwen om zo een overdruk te creeŽren op de videokaart.

Maargoed, eerst de harde waren maar eens bestellen, dan gaan puzzelen.

Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    402
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joren Bekijk Berichten
    Als er genoeg ruimte tussen de videokaart en het zijpaneel zit is er eventueel wel via een fan frisse lucht aan te voeren denk ik.
    Bij mij kon er geen window tussen gpu en zijpaneel in . Wordt dus uitbouwen (mompelt iets over een Koolance radshroud op het zijpaneel, krijg je 3 cm extra speling. Kan je een flink window in kwijt met eventueel een radial fan voor de gpu) of de gpu elders plaatsen (al is een window dan bij je gpu ook weer een oplossing op zich).
    Haikus are easy.
    Refrigerator.

Ingeschreven
    Wed 07-Jan-09
    Credits
    795
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    18
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wwwicked Bekijk Berichten
    Bij mij kon er geen window tussen gpu en zijpaneel in . Wordt dus uitbouwen (mompelt iets over een Koolance radshroud op het zijpaneel, krijg je 3 cm extra speling) of de gpu elders plaatsen (al is een window dan bij je gpu ook weer een oplossing op zich).
    Hmm shit. Uitbouwen is niks voor mij, wil de case gewoon zo laten, misschien het een en ander eruitslopen, maar geen totale verbouwing.
    Een window kan eventueel wel aan de buitenkant, randen mooi rond schuren en dan vast zetten met van die mooie inbus boutjes. CreŽer je ook weer 2mm extra ruimte ofzo tussen de videokaart en zijpaneel, maar of dat genoeg is om lucht aan te zuigen..

Edit:
    De volgende producten zijn voor u verzonden:
    ZOTAC INT mITX S1155 H67 wireless
    Zodra ik geld heb de case bestellen, dan kan ik alvast een beetje passen.

Edit2: Whahaha. Prijs van dat moederbordje is dus altijd 120 euro geweest, sinds gister even 55 euro, en nu weer 105 euro. Mooi even geluk gehad

perfectly imperfect Thierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond repute Thierry's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 21-Jan-09
    Credits
    3.133
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    59
    Hey Joren.

Leuk dat je weer hier een buildlog komt maken, ik zal em innde gaten houden.

Bas
    Bas is offline.
    Beunhaas Bas has a spectacular aura aboutBas has a spectacular aura aboutBas has a spectacular aura about
    Ingeschreven
    Thu 01-Oct-09
    Credits
    795
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    13
    ook ik doe een bijdrage aan de build!
    omdat joren dat mooi vind maar een beetje skeer is!
    Astublieft
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    I7 2820qm|Kingston HyperX 1600mhz 12gb|GTX485m|Samsung 830 128gb

Ingeschreven
    Wed 07-Jan-09
    Credits
    795
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    18
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bas Bekijk Berichten
    ook ik doe een bijdrage aan de build!
    omdat joren dat mooi vind maar een beetje skeer is!
    Astublieft
    Danke schon!

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 30-Aug-08
    Credits
    509
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    82
    wat is bas toch weer lief eeej!
    Long time lurker

perfectly imperfect Thierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond repute Thierry's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 21-Jan-09
    Credits
    3.133
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    59
    Waarom eigenlijkj geen Z77 bordje in je build, dan zou de 2500K ook nog een beetje kunnen overklokken

Ingeschreven
    Wed 07-Jan-09
    Credits
    795
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    18
    @ Thierry; Dit bordje heeft ook gewoon overclock functies Bovendien kon ik dit bordje voor 55 euro krijgen in plaats van 120..

Kreeg net trouwens wat leuks binnen

Dus het begin is er al :

Senior Member XenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant future XenoMorpH's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    9.284
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    31
    Nice
    INTEL 8700K