• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Fedde's CM690 II

Fedmas

Hardware Enthuisiast
Inleiding
Na steeds actiever te worden op HighFlow, had ik ook zin om eens in de buidel te tasten en wat hardware aan te schaffen, en dan specifieker een nieuwe behuizing. Op advies van K.3nny (die goser die hier "soms" rondhangt) heb ik gekozen voor de Coolermaster CM690 II Advanced.

Genoeg gezeurt, go on!
Toen ik vanmiddag thuis kwam van school, werd ik op het laatst ingehaald door een bus van TNT. Die bracht het volgende:
doos.png

En, wat zat daar in?

inhoudfoto.png


kazeserver.png


kitkat.png


Én, onder het papier verscheen:

cm690inbox.png

:love:love:love

Maar, wat vond ik nog verder?

legeharibo.png

Nouja zeg :(. Krijg ik eindelijk wat snoep, is het LEEG :013:

Nja.. Dus maar snel mijn Kitkat opgegeten ^^

Nou, snel uitpakken :D.

inhoudpakket.png


cm690outbox.png


Het was mijn eerste build/omzetting, dus spannend :D. Snel aan de slag :). Tijdens de build niet heel veel foto's gemaakt, maar toch een paar:

Eerst effe testen:

testen.png


Ok, alles werkt. NEXT :D

hardware.png


Zo, da's dat.

legebehuizing.png


Die heb ik niet meer nodig (Dacht ik).

Nouja, verder bouwen :D.

inbouwen.png


cablemesh.png

Zo zeg, wat een kabels :p. Misschien is het aanschaffen van sleeving niet eens zo'n slecht idee :p..

Hmm, klaar. Toch? Owja, de fancontroller :D

kazeserveroverzicht.png


Uit de verpakking

kazeoverzicht.png


Wut, zoveel kabels bij zo'n dingetje :(.

lekker.png

Ah, zijn dat mijn beertjes? :D.. Ow, nee.. Het zijn witte balletjes ;(.

Nouja, volgens mij ben ik nu klaar ben inbouwen :D..

Opstarten

Gelijk effe kijken in coretemp of alles beetje klopt.. En, wat merk ik, als ik met (weet ik hoe het heet) een programma dat mijn CPU onder load zet eens test, mijn CPU hééél snel warmer wordt. :(. Ik ben bang dat ik mijn CPUCooler zijn pootjes/pinnetjes gemold heb.. Iemand tips hiervoor?

En, ik merk dat mijn Wifi verbinding oppeens weg is. Kijk ik, geeft hij aan dat de PCI-e kaart onvindbaar is. Ik dacht altijd dat deze gewoon op het moederbord zat, dus ik kijken of ik een kabel vergeten was. Nop, niets. Wat blijkt, voorop de oude behuizing, onder het front verstopt, zit een ontvanger :O..

internet.png


Nouja, kijken of ik die eraan krijg. Wat blijkt, hij werkt alleen in verbinding met de cardloader :O. Ok, **. Wat nu? Ik heb nu deze oplossing:

helpinternet.png


Dit ziet er natuurlijk niet uit, maar erin leggen, is dat wel zo slim (ivm kortsluitingen)? Wat raden jullie me aan? Ik dacht zelf aan ophangen ofzo.. Iemand tips? :D

Nouja, desalniettemin (leuk woordje :p) toch nog een overzichtsfoto:

overzicht.png


Kben erg blij met deze case, en ook met de service van HF. Ik kreeg er weer een sticker en een casebadge bij (trouwens, waar zal ik die eens doen, die CB?). Ik zal zeker vaker iets bij HF bestellen :D.

Een zeer blije (afgezien van CPU enzo) Feddee :D


Updates
Update #1
 
Laatst bewerkt:
Haha 14 jaar en al een goed begin!

Petje af, en veel plezier met je cm690!
Sleeving wordt geregeld!

Kheb je adres nog wel ergenst ;) aleen nu hopen dat het WEL! aankom of fan al binnen?
 
Haha, dat zou echt ge-wel-dig zijn Ken :p. En, ja, voor mijn leeftijd ben ik idd heel blij :p.

@Johnny, Misschien ga ik in de vakantie nog eens naar Kenny, en dan doen we er misschien wel wat leuks mee :p
 
Kijk daar had je op zitten wachten!
En nu wel het mod-virus oppikken inderdaad! :icon_razz:

Ooh en ik heb nog wel een stock cooler voor je, dus dat is geregeld!

Kan je trouwens je voeding niet andersom leggen? Dan zijn die snoeren wat minder in beeld;)
 
blijkbaar krijgen freddy's werknemers niet genoeg te eten :p

goed bezig met die case, wel een beetje vaag van je oude....
probeer eens je foto's niet te verkleinen (dan kunnen wij ze eventueel vergroten en alles net dat beetje beter bekijken ;))
 
@kenny: nee ok maar een res van fullhd oid vind ik vaak wel fijn :)

ik zou je voeding een halve slag draaien ;) zo zuigt hij vanaf onder aan, en is makkelijker kwa kabel management ;)
 
Heb je netjes gedaan!

Dat haribo zakje is van mij!
Ik had jouw bestelling nog verpakt en had tijdens het verpakken nog een zakje haribo gegeten (was druk die dag, geen tijd gehad voor normale lunch :p).
Maar ik gooide dat lege zakje richting vuilniszak, blijkbaar dus een misser en in jouw doos terecht gekomen lol :D
 
Update

UPDAAATE

Deze update is sponsored by:



Zoals K.3nny al eerder zei, heeft ie een pakketje naar mij gestuurd. Ik kreeg het vandaag binnen. Ik wist wel wat er ongeveer in zat, maar niet dat het zoveel was :O.

Genoeg gezeurt, Footooos!

doos1.png

De doos, die in de schuur achtergelaten was door TNT :O
doos2.png

Doosje 2

Snehl! Aufmachen!

inhoud.JPG

WOW! :O.

overzicht.JPG

Ietsje meer als ik verwacht had :D.

fans.JPG

2 Fannetjes

light.JPG

Zo'n ding dat licht geeft (Hoe heette dat ook al weer? CCFL ofs? :$)

cooler.JPG

Iets waar ik heel blij mee ben, omdat de mijne RIP is: CPUCooler :D

sleeving1.JPG

Wat een mooie sleeving!

sleeving2.JPG

Nog meer!

Goedemorgen zeg, tnx Ken! Dit had ik dus echt niet verwacht :D

Maargoed, testen:D

testen.JPG

--
light%20on.JPG

--
cooleraan.JPG


Alles werkt :D.

vergelijk.JPG

Zoek de verschillen :D

over.JPG

Hmm, dat wordt nog leuk:p


--

Tot zover mijn update! Ik wil Kenneth heel erg bedanken hiervoor, kben er echt heel blij mee :055:

Ik hoop morgen wat koelpasta te kunnen regelen (heb zelf niets, maar ik krijg waarschijnlijk wat van Duriel (Tnx!). )

Zodra dat gebeurt is, komt er nog een update.

Ik zal ook maar moeten geloven aan het sleeven.. :p. Nu kijken hoe ik dat allemaal moet doen, nog nooit gedaan :p..

Voor degenen die de foto's nog eens over willen kijken, klik hier.

Greetz!
 
Laatst bewerkt:
Update #2: CPUCooler geïnstalleerd

Hai allemaal,

Weer een update :).

Gistermiddag met Duriel de CPUCooler die ik van K.3nny kreeg ingebouwd :).

We wouden eerst de Cooler erop zetten met het mobo nog gewoon in de case, maar jammer genoeg lukte dit niet.

Dus:

legecase.JPG

Mobo eruit gehaald :D

coolerold.JPG

De oude cooler :)

mobo.JPG

Het mobo met koelpasta op mijn zelfgemaakte Benchtable (komt die ook nog eens van pas :p)

Even later...
--

Ingebouwd:

cpufanuit.JPG

De CPUFan nog uit.

cpufanaan.JPG

de CPUFan nu wel aan.

lightstrip.JPG

CCFL (Vergeet de naam altijd, bedankt voor de herinnering wwwicked)

totaalplaatje.JPG

Done :D.

En, de temps:

temps.png

Tegenover eerst 50C idle ;P. (En dit is net na het gamen..:)

Dit was het voor voorlopig wel even, want het geld is op ^^. Sparen, en in de zomer nieuwe hardware kopen. Zit te twijfelen, i5 of i7? Iemand die advies heeft, feel free to post :).

Bedankjes
K.3nny, voor de geleverde hardware ed. (zie vorige post)
Duriel, voor koelpasta ed, en het helpen inbouwen :)


Hopelijk vonden jullie het lezen net zo leuk als ik het inbouwen, en tot de volgende keer!
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig, nu hoef je je geen zorgen te maken omdat je cpu-kjoeler kapot was :p

BTW, je kan die scyte-SLIM losmaken en een volwaardige 120mm fan aanklikken ;) geeft meer druk dus NOG koeler ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Fedmas Fedde wil ook wat! - Geweldig HF! HighFlow Testimonials / Shopreviews 9
Fedmas Fedmas - Fedde - Oude Dell Bak :( Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Aequitis [GEZOCHT] 2x toolles drive fastener Coolermaster (CM690) Gevonden 1
Eternity cm690 advanced ii Cases en Modding 13
Dave-V Mezelf en mijn cooler master cm690 ll advanced voorstellen :) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Crosshair 4 Extreme-666 past een XSPC UV Blue Dual 5.25" Bay Reservoir in een Cooler Master CM690 II Advanced Cases en Modding 3
M [VERKOCHT] Originele sidepanel CM690 II Advanced behuizing Verkocht 5
BETA911 [INACTIVE] CM690 II Advanced + highend WC + 8800GTS G92 + 700W PSU! Verkocht 11
C [INACTIVE] CM690 Sidepanel met window Gevonden 8
BETA911 [Eerste buildlog] Meet B911! (CM690 Advanced II + 5 x 120mm rad's) Gallery & Build Logs 67
M Watercooling in de Coolermaster CM690 II Advanced? Waterkoeling 30
Ianovski CM690 Nog wat meer! Gallery & Build Logs 3
D Coolermaster cm690 mod Gallery & Build Logs 23
Robert CM690 Advanced Cases en Modding 3
Johnny CM690 advanced II window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
vincent Cooler Master CM690 II Advanced HighFlow Product Suggesties en Nieuws 27
B barterio CM690 + window en waterkoeling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 15
P Pino112 - Patrick - CM690 paintjobbed Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
S CM690 fan setup Cases en Modding 9
I CM690 waterkoeling Cases en Modding 6
P Waterkoeling in CM690 Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan