• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Duality - REBUILD

Oli4v

Active member
DUALITY: REBUILD

Oi, na enige tijd dan een worklogje, sinds deze zomer zit mijn pc weer gehuisvest in mijn V1000, dat is al links en rechts gebleken, vandaar dat ik dacht even een rebuildlogje te maken. Hardware is hetzelfde gebleven en dat zal zo nog wel even blijven want ik heb nog meer dan genoeg aan mijn Q9550@3.7, 8GB ram, HD5850 en RAID0 setup.
Initieel gezien wou ik 2 loops maar het heeft ook enige tijd met slechts 1 loop gedraaid. Ook wou ik er mijn crossfiresetup nog in kwijt maar in de loop van de zomer ben ik van crossfire afgestapt omdat ik toch nauwelijks game en ik een enkele watergekoelde kaart ook wel mooi vind.
De enige pech die ik tot nu toe gehad heb is de lekspringende PA120.1, die ondertussen weer bij grootvader ligt om gerepareerd te worden, en het nikkel EK blok dat last begon te krijgen van de flaking, ondertussen is er een nieuw blokje binnen (koper plexi).

6r3rj6.jpg


n3akg7.jpg


seccgy.jpg

’n Beetje bouwen dus.

fopq9.jpg


20k3yqh.jpg


Maar dat was nogal krap en toen werd het maar een single loops, zelfs zonder de mosfet blokjes, dan maar even de stock heatsink van het moederbord onder handen genomen. Ook stond er toen 1 van m’n harde schijfrekjes op m’n bureau met onderin de kast een gleuf waar de kabels doorliepen naar de schijven. Dat door die lange HX750.

Dat single loops gedoe kwam er zo uit te zien.

1zbylb8.jpg


1pco4j.jpg


6yyw7k.jpg


33tgx90.jpg


3509nqh.jpg


30iz2a8.jpg


Dat was het dit tijdstip.
 
Laatst bewerkt:
OLi4v,


Nu ga ik opbouwende kritiek geven ! :p

Ik heb je nu al aantal keer je PC zien rebuilden , Het blijft een dikke case en je hebt altijd ontiegelijk veel tubing wat er allemaal strak uit ziet . Maar nu ga ik heel eerlijk zijn ik zie nooit echt veel verschil tussen de rebuild's
Zou het misschien niet een idee zijn om de case te laten powder coaten of spuit hem zelf , Motip heeft ontiegelijk goede '''neppe powder coating '' Of eens met andere kleuren te gaan werken ? Het zijn maar ideetjes eh !:)

suc-6 verder blijft wel vette bak :)
 
OLi4v,


Nu ga ik opbouwende kritiek geven ! :p

Ik heb je nu al aantal keer je PC zien rebuilden , Het blijft een dikke case en je hebt altijd ontiegelijk veel tubing wat er allemaal strak uit ziet . Maar nu ga ik heel eerlijk zijn ik zie nooit echt veel verschil tussen de rebuild's
Zou het misschien niet een idee zijn om de case te laten powder coaten of spuit hem zelf , Motip heeft ontiegelijk goede '''neppe powder coating '' Of eens met andere kleuren te gaan werken ? Het zijn maar ideetjes eh !:)

suc-6 verder blijft wel vette bak :)
Wel ik heb stiekem ook al wat zitten denken om sommige dingen te gaan spuiten of toch minstens iets met die 5.25" bays te gaan doen, nu de loops blijven gewoon hetzelfde omdat het mij zo het mooiste uitkomt..., het hele single loops gedoe was wel een beetje experimenteel ... :D

Maar de loops blijven wel zoals ze zijn, ze voelen nogal "Olivier" aan. :D
 
Update 2 - 11 december 2011

Bij het krijgen van een lek aan mijn PA120.1, moest de loop wat uiteen en ging ik er eens gebruik van maken om mijn andere loop zijn blokken ook te checken want er zat al een hele tijd een vlekje op mijn EK 5850 blok, bleek dus achteraf nikkelflaking te zijn, mijn cpublok zat ook vol met troep maar die heeft dat gelukkig genoeg geen last van.


5ulbvs.jpg

Je kan het koper goed zien.


29pd6rc.jpg

Beetje troep zeggen ze dan.

Nu de week erop was het ICT-BLUE, een lanparty, niet dat ik dat nog veel doe, maar soit als we wat kunnen trollen is het goed. Gelukkig had ik nog een Swiftech MCW60 liggen waarmee ik dan achteraf mijn 5850 bijna de eeuwige jachtvelden heb ingejaagd door een fitting die terug losdraaide, leuk hoor. Snel nog ’s avonds naar mijn neef gereden om zijn accelero zodat ik daarvan de ramsinkjes kon gaan gebruiken.

Dat allemaal netjes ingebouwd en we konden gaan lannen.


alm9t3.jpg



1e3wc7.jpg



257oh9z.jpg


14dmv5y.jpg



10e1n3q.jpg



iemsky.jpg

Uiteraard heb ik bij EK netjes rma aangevraagd en 2 weken nadat ik mijn blok opgestuurd had zat deze al in de bus of bij de letterkoekjes. Rest mij enkel nog die te installeren (volgende week vrijdag misschien) en een manier te zoeken om mijn Aquaero 4 terug in de kast te mikken. Tevens wil ik ook nog wel eens wat leuks doen met mijn drivebays en bodem van de kast, maar daarvoor zou ik die weer moeten gaan leegmaken en daar staat mijn hoofd niet echt naar.

Dagdag.
 
Update 3 - 18 december 2012

Oi, vrijdagavond heb ik mezelf de tijd genomen om mijn kaartje te voorzien van zijn mooie RMA-blokje, en dat koper, het staat wel leuk moet ik zeggen, zeker na al dat nickel.

6e0viw.jpg

Kaart er reeds uitgeslingerd ...

65tjrk.jpg

Even later volledig zonder jasje.

2h37m8k.jpg

Alles klaar, tevens stickertjes zoveel mogelijk eraf gedaan.


242hdzr.jpg

Nieuwe jas.

30dgtaq.jpg

Beetje muziek en een machine met desktopsnelheid, daar zeg ik geen neen tegen. Teven eens mijn stock koeler van mijn Q9550 gebruiken, iets wat ik nog niet gedaan had.

qsrt6f.jpg

Tijdens de assemblage, rad is terug helemaal voorin zodat ik mijn aquaero weer kon inzetten, dit gaf wel een probleem met de nieuwe manier van pompjes plaatsen, oplossing is gevonden maar ik ben nog niet 100% tevreden, dus daar gaan we nog eens iets aan moeten doen.

15nrv4j.jpg

De oplossing (tijdelijk).

10ztlrm.jpg

Klaar en gevuld, alleen die olifantenslurfjes aan de reservoir zorgen ervoor dat mijn atx-stekker niet mooi in zijn connector kan.

ege4v5.jpg


1553tis.jpg



sxem52.jpg

Wel apprecieerbaar, dus het enige wat er nog te doen staat is dat reservoirgedoe wat beter organiseren, dan is die weer goed voor enige tijd! Daarbij zal er nog een laatste update volgen van de rebuild.

Dagdag !
 
Ziet er goed uit Oli !

cool m8 keep up :D

Dank jullie.

We zijn klaar.

Update 4 - 23 december 2011
Klaar met rebuilden, kabels aan de atx stekker lopen weer swingend, wel nog ontdekt toen ik mijn slang van reservoir naar southbridge-blok verving dat mijn sb-blok dus goed zwart ziet vanbinnen ... achja, poetsen we ooit wel eens.

m9r1ie.jpg

Reservoirs ook herdaan, ze hangen nu niet meer tegen elkaar.


a5bwa9.jpg

ATX stekkertje. :)


2evvybr.jpg

Dagdag.
 
Tijdje geleden kocht ik een ssd, vond ik goedkoop een vervangende 5850 en is de psu-extender van de case gehaald, omdat de SSD simpelweg achter het mobo hangt en de 2 WD640GB black raid 0 setup weg is.

2zfv1oy.jpg


155gkdg.jpg
 
Even mijn oude koe uit de gracht halen.

Ben de hele boel na een dik anderhalf jaar eens aan het poetsen. :D Verslagje met foto's komt nog, lig even on hold omdat mijn blokken nogal zwart waren, ze liggen eventjes in de week.

Groet,
Olivier

Edit: poetsactiviteiten.

Heinz ketchup voldeed niet, dan maar keukenazijn van de Blauw Hand gebruikt icm water van de kraan van de Vlaamse Watermaatschappij. =)


Vandaag op het menu ... by Olivier Vleminckx, on Flickr


Onderhoud aan waterblokken - zwarte aanslag op het koper verwijderen - harde aanpak. by Olivier Vleminckx, on Flickr


Na 2u weken in een badje van water + keukenazijn ... by Olivier Vleminckx, on Flickr
 
Laatst bewerkt:
Ligt weer uiteen, 't is te zeggen, gewoon in onderdelen op tafel wegens tijdelijke problemen met de videokaart.
Gaat na ede examens en graspop gerebuild worden (alweer :D). Ook nog ergens zoeken om het blok van mijn videokaart te laten vernikkelen en eens kijken naar nieuwe slangetjes etc ...

Eventjes een prentje bijdoen om het allemaal wat visueel te houden.
6f4760.jpg
 
Balen zeg met je vidkaart, je hebt wel een zieke loop in je pc, ben ik jaloers op :p

Examens, ken het gevoel :sarc: Gelukkig vrijdag gedaan.
Overigens denk dat ik jou ergens van ken, met name van het Kaho in Gent :p
 
Balen zeg met je vidkaart, je hebt wel een zieke loop in je pc, ben ik jaloers op :p

Examens, ken het gevoel :sarc: Gelukkig vrijdag gedaan.
Overigens denk dat ik jou ergens van ken, met name van het Kaho in Gent :p
Ze werkt gelukkkig nog hoor, toch sinds alles op een testbench achtig iets staat. Had mijn vaste pc nodig voor packet tracer en wat gegevensbanken te doen op windows aangezien dat examen op een windows toestel doorgaat.

Kan goed zijn dat je me kent van op KaHo, ik ben 1 van die 2 Appeljongens uit 1ICT8 (die met de 13" en de stokouder iPhone 3GS).

Ik wist niet dat je nog een computer had. Dacht dat je de hele dag ongeveer op een skateboard stond. :D Maar succes met rebuilden en opkuisen. :p
Haha, natuurlijk wel, naast mijn MB Pro heb ik ook nog een machine nodig die de soms wat zwaardere toepassingen moet kunnen draaien. Zal blij zijn als die weer ineen zit, denk er zelfs aan om alles in een enkele loop op een enkele PA120.3 te gaan draaien, maar dat zie ik dan wel weer. 'k Zal allicht wel een keertje afstappen van Dual Loops voor de eerste keer in 4 jaar ofzo. :D

Hier de rotzooi, werkt wel goed, ook mijn eerste EK pomp/reservoircombitje uit de doos gehaald en dat doet het allemaal prima. :D

Rotzooi
 
Moet eigenlijk nog eens even wat fotootjes nemen, want hij is al een hele poos gerebuild, het nickel platen van mijn gpublock heb ik maar gelaten voor wat het zou kunnen geweest zijn. 'k Vond in mijn doos nog een acetal top en die is er op gegaan ipv de plexi, dan hoef ik niet naar dat lelijke zwarte gedoe te kijken.

Aquaero 4 is eruit geslingerd en na een half uur zoeken naar mijn mcubed Mini-ng is die erin gegaan.

Ook van 1 naar 2 loops gegaan waardoor hij nu eigenlijk aan de redelijk fluisterstille kant is geworden.

Lichtstrip is er ook uitgekegeld, 'k vond dat en beetje overbodig.

Zo dat was het voor deze tekstuele update, wanneer ik wat foto's genomen heb zal ik ze hier wel naartoe mikken.

Groet!
 
Ik ken deze build nog van een aantal jaar terug. Eigenlijk verdiend ie een leuke update met leuke hardware, want kwa looks ziet hij er nog spik en span uit zo! Maar denk dat een Q9550 met 8gb nog prima mee komt. Wellicht een keer een nieuw grakatje. Zo'n build verdient het niet om in een hoekje weggestopt te staan he :p
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan