• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

CyberTroN

arwin74

Active member
is geen super spannende en flitsende build :p

maar wel groot in een ander aspect.

CyberTroN is de naam van me nieuwe opslag servertje :)

de bedoeling is om straks een "grote" opslag te hebben met 15 data schijven van 3 TB elk in een raid 5 configuratie met 1 klein schijfje voor me OS

De behuizing is vorige week al binnen gekomen en dat is een Cooler Master Cosmos S geworden in combinatie met 3 4in3 modules en 1 3in2 module.
Het moederbordje, een ASRock B75 Pro3-M, komt komende week binnen.

De rest staat nog in bestelling her en der en zal ook langzaam binnen druppelen de komende weken.

Arwin
 
Alvast een kleine update :p

fotossssssssssssssssssssssssssssssss

de cosmos S
er ontbraken 3 covers maar via cooler master store (en de hulp van Michiel van cooler master) is hij nu toch compleet
WP_000567.jpg
WP_000568.jpg

ook via de cm store, een schroeven set voor een cosmos 2 en de cosmos pure (grote verzameling zwarte schroeven voor een leuke prijs dus)
WP_000569.jpg
WP_000570.jpg

de 750 va ups van eaton
WP_000571.jpg
WP_000572.jpg
WP_000573.jpg
de 1000 va ups van apc (hernia gewicht)
WP_000574.jpg
WP_000575.jpg

moet nog even kijken welke van de 2 ik ga gebruiken, hebben beide usb aansluiting dus dat gaat vast goed komen :)

Arwin
 
dat denk ik niet, in feite zou het net langer moeten duren, want eerst zou de eerste ups leeglopen, waarschijnlijk iets rapper dan normaal, en dan pas wordt er aan de tweede begonnen. Ik vraag me eerder af wat er zou gebeuren als ze weer beginnen op te laden, daar heb ik er geen idee of het zou werken of niet. Maar nu even serieus, beide UPS'en zijn immens over gedimensioneerd voor zijn 'servertje', dus dat zou geen probleem mogen zijn ;)
 
Als je iets doet doe je het beter gelijk goed :p

CPU voor CyberTroN is afgelopen zondag ook alvast maar besteld, is namelijk ook 1 van de goedkopere onderdelen.
De grote kosten post voor deze build zullen de data schijven en de extra raid controller worden.

CPU is een Intel Celeron G1610, aangezien er alleen data geplaatst en verplaats gaat worden door CyberTroN.

Arwin
 
vandaag weer een pakje binnen gekregen, was me moederplankje :)
WP_000581.jpg
WP_000582.jpg

gelijk maar ff ingebouwd, wel makkelijk zo een schroeven set van een Cosmos II.
Oude standoffs er allemaal uitgedraaid en die van de Cosmos II erin gedraaid (hoe sommige mensen het doen is me echt een wonder soms, de oude standoffs gewoon 3 waar de draad intern kapot wat)

WP_000583.jpg
WP_000584.jpg
WP_000585.jpg


Arwin
 
pakje binnen gekomen :)

WP_000587.jpg

dus ff later zag het er zo uit:

WP_000591.jpg

ja ik weet het:
dominators voor een server?

ja ik had nog 8 gig liggen (nou ja liggen voor me main pc is een nieuw 16 gig kitje bij freddy besteld dus de 8 gig van me main pc word voor de server), zonde om weg te gooien

Arwin
 
op dit moment loopt er een server accu test via de kleine ups,

met hulp en de server expert enthernal draait de basis configuratie van CyberTroN op dit moment al voor zo een 95% :)

Arwin
 
zo weer een kleine update :)

na het pakje van Freddy gister in ontvangst te hebben genomen, vandaag dus de fans vast op de modules gezet :)

WP_000599.jpg

bij het pakje zat ook een gegeugen kit voor me main pc en wat slot covers voor de case

WP_000598.jpg

nu dus dit gedeelte af :)

alleen nog ff 15 schijven van 3TB en de extra sata controller erin :p

Arwin
 
al maanden up and running :p

had alleen in het begin paar keer problemen dat server zelf was uitgeschakeld zonder dat er een reden te vinden was, oorzaak bleek te touch bediening van de cosmos S te zijn. Hij staat op zolder waar het tocht, daar reageert die switch blijkbaar op. Sinds loskoppellen ervan nu 4 maanden geleden is tie 24/7 op.

op dit moment 3x4TB met nog iets van 140 GB vrij , hoop eerdaags er een 4e 4TB eraan toe te voegen (hangt ff af of me baan blijft bestaan). server is zo opgezet dat ik zonder problemen er 7x4TB in kan hangen, daarna word het een extra controller erbij zetten



Arwin
 
nog steeds niet op 7*4, vakantie geld was op :p

maar misschien over een maandje wel naar de 7*4
en dan hebben we nog ruimte in de case voor 8 schijven, moet alleen dan een controller gaan toepassen dus dan hebben we :
7*4 TB + 8*X TB

Arwin
 
Dat is jammer.
Schijfjes zijn duur.
Bovenal kan het aardig lastig zijn om je config uit te breiden.
Valt mee als je niet in RAID zit, dan is het bijprikken, formatteren en klaar is kees.

Heb je al wel een controller op het oog?
De IBM M1015 en de Dell PERC H310 schijnen erg goed en goedkoop te zijn.
 
Terug
Bovenaan