• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

CORSAIR CRYSTAL 570X Mod -WTLO-

kier

Member


Het is weer een eer om te mogen bouwen voor Corsair, en deze keer met een heel speciale case.
Het zal moeilijk worden maar ik ga proberen om de Corsair Crystal 570X nog mooier maken als dat hij al is.
Volledig uitgevoerd met tempered glas en RGB fans heeft deze kast al heerlijke looks en een prachtig design.

Dit wordt dus een leuke uitdaging! Wat ook meespeelt is dat een aantal van 's werelds beste modders deze case ook gekregen hebben om hun kunsten op uit te oefenen.

Dus redelijk nieuwsgierig wat deze mannen gaan doen met deze geweldig mooie case... bloeddruk dus wat aan de hoge kant, maar wel zeker goeie vibes om er wat moois van te maken.

De naam van de casemod gaat worden "WTLO"

Op de Corsair site is te zien dat "men" het graag doet met het licht aan: With The Lights On
En in deze mod wordt (RGB) verlichting zeer belangrijk.

Als eerste grote dank aan Blake, Harry en alle Corsair medewerkers welke nog steeds in mijn builds geloven en al heel lang steunen.

Let the party begin....

Specs:

Case: Corsair Crystal 570X RGB
CPU: Intel® Core™ i7-5820K
Motherboard: MSI X99A GAMING PRO CARBON
GPU: GTX1070
PSU: Corsair HX850
RAM: Dominator platinum 64GB
Fans: 6x HD120 RGB LED PWM Fan
Cooling: Custom water cooling

En veel, veel meer.... hier later meer over!​



Episode 1

Moet toegeven dat ik geen tot weinig foto's heb genomen van de kast toen hij binnen kwam en originele staat.
Over enthousiast om te beginnen noemen ze dat :p



De Corsair Crystal 570X RGB



Ik heb ideeën om het mogelijk te maken om de kast te transformeren naar elke kleur die je wilt
Intern en extern de keuze zwart of wit...

Intern zal de veranderingen plaats moeten vinden met behulp van RGB verlichting.
Hier maak ik dan gebruik van de Corsair HD120 RGB fans, RGB strips en hun controllers.

Extern zal ik vinyl wrap aan beide kanten van het getemperde glas aanbrengen
één zijde mat zwart en de andere zijde mat wit

Ik heb om te beginnen het verlichte logo, welke naar links zat, naar het midden gebracht omdat je als je het paneel omkeert het logo niet meer ziet. Hier al wat RGB toegepast

Om dit logo in het midden te houden en te krijgen heb ik een midplate en stuk acryl op maat gemaakt.
Acryl plaatje wordt nog later aangepast.





Dus zoals gezegd zwarte vinyl aangebracht en randen uitgesneden.



In deze fase weet ik nog niet of ik de randen rondom zal houden. Dit omdat ik geen kast wil met "gewone" looks, maar een meer glazen uitstraling.



3 gaten uitgesneden voor het zicht op de mooie Corsair SP120 fans en dit geheel op front geplakt





Na dit ook een wit stuk uitgesneden en aangepast... uitdaging was vooral om dit in één lijn met de andere zwarte kant te krijgen.







Laatste uitdaging was ook om een extra fan on top te krijgen. Standaard is er plek voor 2 x 120/140mm fans en iets uit lijn van de voorzijde, maar ik wil 3x 120mm fan in één lijn met voorzijde hebben.
Voor de 3 fans een bracket gemaakt en de kast aangepast met behulp van m'n Dremeltje

De originele top cover heeft rechts een uitsparing om bij de knoppen te komen, als ik dit zo wil maken dat je de top panel kan omdraaien, zal ik hem aan moeten passen.
Voor dit heb ik een nieuw stuk smoked acrylic genomen en aan beide zijdes een kleinere sparing aangebracht. Zodat je zonder problemen bij de knoppen kan, en gewoon kan omdraaien naar een andere kleur.





Hope you like where this is going?
 
Laatst bewerkt:
Episode 2

Hi Y'all,

toch besloten om wat randen van de sidepanels af te snijden. Dit heb ik gedaan met links, rechts en de bovenste rand.
Dit geeft toch een meer "glas" look in plaats van een "normale" kast



Maar alleen de sidepanels... de top en front zijn imho goed en laat ik zoals ze nu zijn.











Toen was er ineens een mooi vroeg kerstcadeau:



Zeer mooi spul allemaal welke besproken wordt gaandeweg de build vordert
Maar waar ik op zat te wachten waren de Corsair HD120 RGB fans!

Deze zijn geweldig net als de SP120 fans, maar net iets feller en perfect voor deze build.







Kleine vid wat betreft de HD120 fans geïnstalleerd in show mode


More to come!
 
Episode 3

Hoi allemaal,

Tijd om intern te gaan van de Corsair 570X.
Omdat deze build alles te maken heeft met veranderen van kleuren wou ik dit ook intern doorvoeren.
Voor dit heb ik een aantal RGB strips gebruikt met nog een Corsair controller welke ik over had van nog een setje HD120 fans

Dus heb 1 strip aan de onderkant van m'n custom midplate gemaakt. 1 strip op de midplate en verder nog een strip in de smalle ruimte tussen de radiator en de bracket.





Van een stuk plex nog een Corsair plate gemaakt met voor en achter eerst wit vinyl geplakt en hierover de mat zwart met het Corsair logo. Wit aan beide zijden is voor betere lichtspreiding.







De RGB strip op de midplate is voor onder het custom reservoir. Het idee is om clear liquid te gebruiken en mocht je intern van kleur willen veranderen, dan verandert de vloeistof mee.



En nog een plate gemaakt voor aan de zijkant reservoir.



Uiteraard wat gekleurde pics







En een kort filmpje van de Corsair 570X in show mode


Hopelijk de volgende update met wat hardware welke ik uitgekozen heb voor deze build, maar is nog even wachten.

To be continued!!!
 
Episode 4

Hi y'all,

Na deze dagen met veel bier en lekker volgevreten heb ik er toch nog een update weten uit te persen wat betreft de Corsair Crystal 570X

Iets te laat maar wil jullie toch nog een fijne kerst wensen en straks een heel goed nieuw jaar

The Corsair 570X RGB continues:
Helemaal perfect wat Corsair bereikt heb wat betreft kabel management, voor dit hebben ze een cover uitgedacht om de kabels achter te verbergen




Ik ga nog wel een stapje verder hiermee. Maar eerst heb ik nog wat meer weggeslepen om beter toegang tot de pomp te krijgen onder de midplate/ reservoir.



Ik heb een stuk acryl op maat gemaakt en hier een stuk vinyl geplot met het Corsair logo.
en hier ook nog een stuk uitgeplot zodat je een mooie window krijgt voor de Corsair Force Series™ LE 240GB SATA 3 6Gb/s SSD

en met wat aanpassingen wit erachter gemaakt en een RGB strip aangesloten op de 6 port RGB LED hub









Ik ben ook gestart met de gaten tappen in het reservoir. Ik heb nog niet de definitieve hardware maar de maten zullen ongeveer hetzelfde blijven.



Aansluiting in het midden van de reservoir is de inlet voor de pomp.
aan de achterkant rechts tegen de mobo tray aan is de outlet pomp, inlet rad.
Outlet rad is verbonden met het reservoir, maar is een "fake" adapter en dit is om de lijn op zijn plek te houden... hier later meer over!
Ook heb ik links van het reservoir een fill port gemaakt.





Na installeren van de (voorlopige) hardware...



De pijp welke van rad naar res gaat dient als inlet voor beide waterblokken en zal met behulp van afsluiters ingeregeld worden om de flow te regelen.

Alle outlets van de blokken gaan het reservoir weer in.



Laatste gedeelte van deze update... playing with the RGB as always :)









Misschien komt er nog een update voor het einde van het jaar! maar zo niet... dan gelukkig nieuwjaar toegewenst!!!
 
Episode 5

hi guys,

Zo het nieuwe jaar is alweer een tijdje bezig en heb in de tussentijd niet stilgezeten, onder andere met afbouwen van 2 builds. zo ook deze build :) maar stap voor stap wat bereft de update's.

Eindelijk komt m'n gevraagde moederbord voor de RGB build... de:
The MSI X99A Gaming Pro Carbon:



Eenmaal geïnstalleerd, tijd om alles aan te sluiten en zorgen maken om de details.





Heb nog wat vinyl op het "aquarium" geplaatst om niet in één keer een grote licht zee te krijgen als hij aan staat.



Ook de Corsair Dominators aangepakt voor matching de "theme"





Gaat nu lekker snel, maar wil toch echt alles opstarten... Dus eerste startup!



Echt een top bord met de RGB en al zijn functies en presets

First test: RGB going wild!!!


Tijd voor wat rustiger RGB licht met behulp van de MSI app en de Corsair RGB controllers





En mijn favoriete... Green and blue



Loopt als een zonnetje! Tijd voor de kleine details en daarna de final shoot.
Even een kleine preview wat bereft de photo shoot:













Hope you like it!!! :)
 
Episode 6: Final

De build is nu onderweg naar de US maar heb voordat ik 'm de deur gewezen heb uiteraard nog een final foto shoot gedaan.

Heb heel veel foto's geschoten omdat je alle kanten op kan. Panels verwisselen, RGB aanpassen en presets kiezen etc.
Dus heb ik maar een "kleine" selectie gemaakt wat betreft de final post.

Hoop dat jullie het wat vinden!

Power off, " black" panels:















"White panels"









Meer kleurtjes erin:





















en niet te vergeten de andere kant:









This is it!... voor nu :) Heb ook nog een vid gemaakt en zal deze na editen posten

Special thanks gaan naar Corsair Blake, Harry en George voor deze opdracht en het vloeiende verloop van levering spullen en dergelijk

Kier out!!!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 corsair 570x rgb crystal white Cases en Modding 8
Bl4ckj4ck666 Corsair 570x RGB crystal white Cases en Modding 1
P Corsair Crystal 570X Case, PSU cover maken? Cases en Modding 3
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
the_cyberspace Corsair Crystal 280X Hardware & Software 0
A Gevraagd: Iemand om Corsair Hydro X Hardline 14mm te buigen Gezocht 2
B EK ARGB aansluiten op Corsair Commander Waterkoeling 5
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
E Corsair 7000D Black and Blue Gallery & Build Logs 0
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair PRE-BLACK FRIDAY Deal! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 DDR4 corsair vengeance rgb pro sl Problemen & Oplossingen 5
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Tath Corsair Obsedian 1000D Gallery & Build Logs 58
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
Jason 750W Corsair SF Series™ SF750 80 PLUS® Platinum Certified High Performance SFX PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
P 11 fans , kabelsplitters en corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Jason Corsair Hydro X Series XD3 RGB Reservoir / Pump Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
A Corsair Hydro X Series XD3 RGB Waterkoeling 3
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
mixedup corsair 120ll fans Problemen & Oplossingen 9
Bl4ckj4ck666 Corsair registerwaarden normaal? Hardware & Software 2
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XD5 RGB Reservoir / Pump Combo - 250ml HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Schroeven voor zijpanelen Corsair 570X Hardware & Software 4
Bl4ckj4ck666 Corsair icue Hardware & Software 0
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
K Corsair 900D Mod Gallery & Build Logs 6
K Corsair 900D The Savage Gallery & Build Logs 8
Hightower Corsair ql fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Corsair Hydro X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
the_cyberspace Corsair spullen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
D Corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Hightower Corsair ll rgb fans custom aansluiting en stekkertjes Overige Koeling 16
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan