• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

casemod project "red elegance"

bunbun

Member
zoals sommigen al hadden gezien elders op het forum, ben ik bezig met een casemod voor het eerst in vele jaren.

het doel is om een high end, lucht gekoelde micro atx pc te ontwerpen rondom een oude asus vento 811 behuizing waarin zichtbare kabels tot een minimum worden gehouden.

de casemods bestaan o.a. uit:
window panel
rode eislicht modules (3 stuks)
een complete repaint van de behuizing in zwart (front panels worden donkergrijs)
binnenwerk wordt ook zwart
extra fan opties (oud: 1x 100mm, nieuw: 2x 92mm, 2x 100mm)
3D geprintte kabel management shroud
temperatuur fan conrol (gebaseerd op een aquaero 5 unit)

tot dusver heb ik wat renders gemaakt van hoe ik wil dat het eruit komt te zien, en om te kijken of alles past.
voor zover ik weet, zouden alle mods moeten kunnen met een paar haken en ogen*

ook heb ik enkele dingen nagemeten, zoals:
max voeding lengte: 160mm
max gpu lengte: 320mm
max cpu koeler hoogte: 130mm

screenshots van de renders hieronder.
pc.jpgpc1.jpg
de 3D print fanshroud highlighted hier:
pc2.jpg

pc3.jpg


nu ben ik al ietwat begonnen met mijn vader de kast aan te passen.
waarvan enkele foto's hieronder.
IMG_20170806_193146.jpg

ik moet de naam "Red Elegance" wel eer aan doen :p
IMG_20170805_174608.jpg

IMG_20170806_192559.jpgIMG_20170806_192543.jpg

* = haken en ogen in dit geval:
onderste dvd bay kan niet gebruikt worden ivm voedings kabels
3.5" bay kan evenmin gebruikt worden
de bovenste 3 pci slots kunnen gebruikt worden voor lange insteekkaarten (zoals een gpu), het onderste slot alleen korte kaarten (wlan) ivm de fans op de bodem.
-
 
Laatst bewerkt:
ik ben zojuist met m'n pa bezig geweest de kast te spuiten in zijdeglans zwart. (nee niet in wit ;P )

enkele pics (niet alle, gezien ik de last op de server bandbreedte een beetje wil beperken)

allereerst begonnen ver de voorkant te spuiten in donkergrijs (eerste van totaal 2 lagen zit er nu op)

IMG_20170809_155938.jpgIMG_20170809_160235.jpg

vervolgens deze aan de kant gezet ter drogen en de binnekant v/d behuizing in de enige laag die ik gepland heb
IMG_20170809_160551.jpgIMG_20170809_160557.jpgIMG_20170809_160956.jpg

daarna het zijpaneel voor de lol ook maar mooi zwart gemaakt
IMG_20170809_161412.jpgIMG_20170809_161329.jpgIMG_20170809_161308.jpg

vervolgens ook maar vol spuitwoede de fangrilles en pootjes in anger red gedaan. :p

IMG_20170809_163144.jpg
IMG_20170809_163300.jpg
 
ik zal het aan mijn pa doorgeven, hij doet het harde werk tot nog toe.
also, heeeeel misschien ga ik toch voor een FD Focus G als ik klaar ben mijn oude Asus kast te modden.

reden: betere koeling, mooier dan deze mod uiteindelijk zou worden for sure (of ik moet het hele frontpaneel ook onder handen nemen met een paar 3D prints)

kleine update (en edit van deze post) :
ik heb zojuist de 3D print request geplaatst van de kabel shroud bij een professioneel 3D print bedrijf.

helaas kost me dan ook weer ruim €68 incl verzending, maar ik heb het ervoor over als het de kabels heel netjes kan wegwerken :)

kleine update 2:
paar foto's van de drogende onderdelen zoals nu (alle laklagen zitten er nu op)
IMG_20170809_183115.jpgIMG_20170809_183131.jpg
 
Laatst bewerkt:
hmm... ik zit me af te vragen, is de huidige voorkant niet ietwat te druk/rond om mooi te zijn?

ben ff in sketchup aan de slag gegaan en het oude frontpaneel vervangen door één met wat ik wil, 1 blu ray bay, en 1 powerknop, plus een 140mm fan intake :)

casemod new2.jpg
dit doet met wel behoorlijk aan chieftec kasten denken tbh.

maar de vraag is: past dit bij het thema (en titel) van deze build? (elegantie)

zouden jullie er ideeen op hebben? zo ja, vermeld deze, misschien komt jullie idee wel op deze kast :O
 
dus... ik kan nog niet beslissen of ik voor mijn eigen ontworpen frontpaneel ga (gelukkig kan ik wat dat betreft altijd nog kiezen, gewoon 3D printen en verwisselen :D )

in ieder geval is de bezuizing nu mooi zwart, ook aan de binnenkant.
IMG_20170810_140353.jpg
gelijk ook maar eens in het donker getest met de led eislicht modules
IMG_20170810_141302.jpg
dit is wat ik mooi vind, dit ga ik dus zo houden

ook ben ik ipv 2x 92mm fans + 1 licht module egaan naar een enkele 120mm fan, met fanfilter, zonder licht module
die lichtmodule op de onderkant zou anders toch tegen het mobo aankomen en licht zou geblokkeerd worden door de gpu, dus had geen echte meerwaarde. (heb er nu 1 reserve dus~)

eerst was ik ook van plan om een rode streep te plaatsen op de voorkant (van +- 1cm dik), maar ben hier vanaf gestapt ivm dat het anders te druk kan worden (en de term elegantie niet meer nakomt).

ook heb ik de kabelshroud 3D print gecanceld, gezien ik daar enkele foutjes in had ontdekt (gelukkig waren ze nog niet mee begonnen en kon ik nog annuleren!), de foutjes zijn meer visueel, het zou in de praktijk gewoon moeten passen.
 
Als je de mogelijkheid hebt om jouw alternatieve front te maken, gewoon doen :)
Je kan pas echt zien hoe het staat als het daadwerkelijk erop is gemonteerd, in werkelijkheid is het vaak net iets anders dan wat je in gedachte had (hopelijk dan in positieve zin :D).
 
Als je de mogelijkheid hebt om jouw alternatieve front te maken, gewoon doen

kost me wel ongeveer 200 euro, iets wat de vraag is: is het het waard?

anyhow, de build is voor zover compleet, heb mijn nieuwe 1700x ryzen erin, vega 64, plus 16gb ddr4 3200.

enige waar ik me aan stoor is: de gpu fan noise op load, misschien dat ik deze ga waterkoelen binnenkort.

EDIT:

misschien een apart topic starten voor dat waterkoelen?
 
dus... heb me voorgenomen om te sparen voor een 3D printed front, een 1080ti hybrid gpu (van evga), en een 240mm aio voor mijn cpu.

de kosten: 160 casefront design (bij shapeways atthans)
80 cooler master master liquid 240
20 custom 92mm naar 120mm fan adapter

waarom een custom fanadapter terwijl je die voor minder kan kopen?
simpel: degene die je kunt komen zijn allemaal centered, dit gat dus niet passen in mijn kast, dan krijg ik het zijpaneel er niet meer op. ook kan ik nu de fan iets draaien zodat deze afzuigt vanaf het moederbord.

case front.png

dit houdt in dat het resultaat er ongeveer zo uitkomt te zien:
casemod new.png

casemod new side.png
 
de pc dus, er zijn nog een klein aantal probleempjes in de huidige setup...

voornamelijk, de ryzen 1700x cpu kan ik niet stabiel krijgen op 3.85GHZ met mijn arctic freezer 64 (overheat) :p

dus, nieuwe cpu koeler nodig!
ik wil wel een CPU koeler die gedeeltelijk ook over de vrm's blaast, gezien geen enkele nieuwe cpu koeler dat ook echt doet, moest ik inventief/creaief denken, iets waar ik niet het beste in ben :p

...maar ik heb het voor elkaar gekregen in mijn design!

hoe?
eerst heb ik een nieuwe cpu koeler gekozen welke FLINK kan koelen :'D (Thermaltake Matcho 120 SBM), volgens mijn calculatie hoort deze koeler nog net in de kast te passen qua hoogte, en hou ik alle 4 ram sloten vrij terwijl de koeler tot 200w aankan :) (op mijn 1.385V * 140A piek mag dat ook wel)

ik heb besloten om de 92 to 120mm fan adapter iets aan te passen om ervoor te zorgen dat iets van de cpu airflow ook over de vrm heatsink gaat, want op 3,85ghz vreet mijn ryzen 140A piek, da's geen kattepis voor mijn B350M mortar heatsink :p

dus de cpu koeler kan nu wel grote vermogens aan, maar hoe krijg ik dat de kast uit?
nou, ik hoop dat dit genoeg is:
een relatief stille high airflow 120mm exhaust fan, en 2x120mm + 1x 92mm intake fans, voor een positive luchtdruk, welke via de vega 64 blower gpu, rear fan poort en psu naar buiten gaat.

ook wil ik 1 dvd bay vrijhouden voor een aerocool cooltouch-R (voor gebruik als temeratuur monitor/usb host, want ik wil minimaal 1 usb aan de voorkant)


nou, mocht de cpu koeler NIET passen: geen ramp, middels de 2 120mm front intake fan poorten die ik heb gecreeerd en die ene dvd bay die ik heb weggehaald, is het mogelijk een 240mm AIO koeler te installeren, moet ik alleen nog ff kijken hoe ik die vrm's dan ga koelen, misschien een paar 60mm fans erover laten blazen? :p

voor degene wie interesse heeft in een render van het (hopelijke) eind resultaat, zie hiero:

pc.jpg


dus, de volgende stappen vanaf nu:
1: bestel cpu koeler, kijk of hoogte past (geen koelpasta al aanrengen, puur meten!)

zo niet:
1a: ruil cpu koeler om voor een 240mm aio
1b: mod mijn exhaust fan adapter design vor 60mm fans om over vrm's te blazen.

2: laat mijn front panel / fan adapter printen, indien iets niet past:
start opnieuw vanaf stap 1b

3: mod kast voor 2x 120mm intake fan /aio support, en verwijder onderste dvd bay slot en swap fans voor high airflow fans (heb ik al :D )

4: bestel nieuwe onderdelen voor pc (samsung 960 evo 500gb, corsair rm850 psu)

5: ???

6: profit!

enige suggesties, tips, of een idee? laat maar weten =D
 
...een nieuw frontpanel laten printen kost me te veel, en ik wil mijn sff build liever dan deze kadt. dus, iemand interesse in de kast? Zo ja, pm me. (Of moet ik per sé het "marktplaats" subforum gebruiken?)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T1mmy Eerste casemod project, frame of niet? Cases en Modding 0
A [CaseMod] Copper Pyramid - Azza 804 - Designed by Vogd Gallery & Build Logs 7
foxbuster Beginner casemod en waterkoeling Waterkoeling 32
bunbun vraagje betreft koeling custom casemod Overige Koeling 9
Freddy The Party 15: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 20
L casemod vraag Cases en Modding 1
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
V Comsom 2 casemod Gallery & Build Logs 2
alain-s [VERKOCHT] Custom casemod watergekoelde game pc Verkocht 3
Freddy The Party 13: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 47
Freddy The Party 12: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 56
C Kleine casemod Coolermaster 430 Elite en Cyborg rat 5 pinksteun mod Cases en Modding 2
k.3nny ModWithMe: Nederlandse Casemod/Designing onderneming Algemene Discussies 8
NaabJ Casemod als profielwerkstuk Cases en Modding 28
kier Maximus VI Formula Show Casemod MbK Gallery & Build Logs 15
Cygnitr0n [Casemod] Raspberry Pi "Silent 4 Twin Cooler" Gallery & Build Logs 8
Sw333t [VERKOCHT] Addonics STMPC-B Storage Tower (gemod, casemod "siNAS" Verkocht 20
sireentje allerlei vragen ivm mijn komende casemod Cases en Modding 18
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
Freddy TP11 HighFlow Casemod Compo Lan Party 5
k.3nny [VERKOCHT] LianLi PC-7HX Casemod INCL voeding + more Verkocht 11
H [Casemod] GAME HARD, FOLD HARDER Gallery & Build Logs 162
k.3nny K.3nny's "Classy" LianLi Pc-7HX Casemod Gallery & Build Logs 148
S nieuw bureau voor smiley(casemod) Gallery & Build Logs 33
Freddy TP10: HighFlow Casemod Compo, jouw tips aub Lan Party 37
gerjanlubbers pc onderdelen voor mijn 1ste casemod Hardware & Software 4
gerjanlubbers mijn eerste casemod ideen. White and orange Cases en Modding 5
mierenking Xbox360 Casemod Saints Row theme Gallery & Build Logs 17
Freddy TP9 HighFlow Casemod Compo Lan Party 42
MrGiorgio Highflow'ers in de casemod compo van CM Cases en Modding 15
M Advies Watercooling voor Cosmos S casemod ( €250 - €300 ) Advies Waterkoeling Setup 13
focus08 First Casemod HAF932 Gallery & Build Logs 28
G Welk moederbord voor mijn casemod; Ipple I5 Hardware & Software 2
G Apples G5 casemod: Ipple i5 Gallery & Build Logs 116
Celly M'n nieuwste awesome casemod Cases en Modding 7
fatal_error.be fatal_error eerste casemod/ build log/upgrade Gallery & Build Logs 80
E even better then the tubberware casemod Cases en Modding 1
vincent leuke antec 900 casemod Waterkoeling 6
G Guardian's casemod log Cases en Modding 64
D ward0 casemod log Gallery & Build Logs 69
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan