• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Buildlog in-progress] Cross Desk

Pascalx

Member
Goede middag :D

Na maanden gewacht te hebben en nu nog steeds een beetje te moeten wachten, kan ik binnenkort eindelijk beginnen aan m'n Cross Desk build :D

De hardware zal vanuit m'n oude systeem over gaan, ik ben maar een arme student en heb niet het geld om elke 2-3 jaar voor €2000,- aan nieuwe hardware te kopen en dit allemaal te waterkoelen :eusa_wall:

Hardware
Processor: Intel Core i7 3970K
Moederbord: ASUS Rampage IV Extreme
Videokaart: XFX HD7970 2GB
Geheugen: 16GB Corsair 1600MHz
Voeding: Corsair HX850W
Opslag: 6TB 7200rpm HDD's
Samsung 830 series 256GB


Watercooling
Pompen: Alphacool D5-VPP655 - Single Edition / No Top ×2
Radiator: Black Ice SR-1 560
Processor: EK-Supreme HF Nickel CPU Block
Moederbord: EK-FB KIT RE4 - Nickel EN
Videokaart: EK-FC7970 - Nickel EN Plexi
Geheugen: EK-RAM Dominator X4 - EN Nickel × 2
Reservoir: Koolance RP-452X2 Dual 5.25 Bay Reservoir for 1-2 D5/MCP655/PMP-450/S Pumps


Aqua-Computer (electronic) Flow Meter G1/4 (High Flow)
Aqua-Computer Aquaero 5 XT USB fan controller, graphic LCD, touch control, IR remote control


Hoogstwaarschijnlijk zal ik voor m'n Cross Desk tube reservoirs gaan gebruiken in combinatie met de FMJ's van Red Harbinger. Hiervoor zal ik dus pumptops moeten aanschaffen. Zelf zat ik te denken aan een van deze twee:
- http://highflow.nl/pompen/laing-swi...cp655-dual-top-bp-2d5topp-bk-pom-version.html
- http://highflow.nl/pompen/laing-swiftech/tops/ek-d5-dual-top-2-loops-black-acetal.html
Wellicht dat iemand hier nog advies over kan geven?

Volgens mij heb ik naast het bestellen van de pomptop, koelvloeistof, tube reservoirs & covers en acryllic tubing verder niets meer nodig :p? Moet dan alleen nog een solide manier vinden om die acryllic tubes netjes te kunnen buigen.

De kleur van m'n systeem zal waarschijnlijk http://highflow.nl/koelvloeistof/kant-en-klaar/mayhems-namron-yellow-1ltr.html worden.

Ook de structuur van deze buildlog zal ik nog wel aanpassen als ik daar tijd voor heb later...
Voor nu wat uitpak afbeeldingen :D De desk zelf staat nog niet, het is één grote bende op m'n kamer en ik moet eerst m'n huidige bureau's de deur uit gooien voor ik hem op kan zetten in m'n kamer. Maar dan moet wel alles binnen zijn uiteraard.

IMAG0596.jpg

IMAG0621.jpg

IMAG0602.jpg

IMAG0606.jpg

IMAG0610.jpg

IMAG0612.jpg

IMAG0616.jpg

IMAG0623.jpg

IMAG0627.jpg

IMAG0631.jpg
 
Het is inmiddels een heeeele lange tijd geleden, maar de belastingteruggave is pas geleden gestort en het wordt wel eens tijd binnenkort dit project 'af' te maken.
Heb de afgelopen twee jaar op lucht gedraaid... en dat werkt natuurlijk niet zo prettig. Dezelfde hardware als hierboven ga ik naar rechts in m'n systeem plaatsen en zodra de GTX1080 uit komt zal ik waarschijnlijk alles bestellen wat ik nodig heb,
Het systeem rechts wordt dan zoals in de startpost. Het systeem links wordt nieuw met een Gigabyte GA Gaming 7, GTX1080, i7 6700K en 4×8GB geheugen.

Het lijstje dat ik tot nu toe heb opgemaakt om dit systeem af te kunnen maken is:
lijstje.jpg

De dual pomptop, 2x pomp, acryllic tubing etc. heb ik al... moet alleen even kijken hoe ik alles wil gaan aansluiten. Wellicht dat ik het ga doen zoals Freddy voorstelde in m'n andere vragentopic. Moet dan alleen even kijken waar ik de pompen ga laten.
Blanco:
crossdesk.jpg
Freddy:
D5dInBV.jpg
 
Gisteren pakketje binnengekomen met wat sleeve spulletjes. Ben van plan de kabels zwart/wit te sleeven.
Gekozen voor 't merk MDPC, met phobya connectors. Tijd om daar vanmiddag eens rustig mee te beginnen, zal vast niet makkelijk zijn de eerste keer :p

IMG_20170301_004909.jpg

IMG_20170301_005933.jpg

Radiatoren alvast besteld en één fan om de noise te testen. Deze komen hopelijk morgen binnen :)
 
IMG_20170301_164550.jpg

Vandeweek is ook de nieuwe hardware binnengekomen voor het tweede systeem in de crossdesk :)

Naast het oude systeem:
Processor: Intel Core i7 3970K
Moederbord: ASUS Rampage IV Extreme
Videokaart: XFX HD7970 2GB
Geheugen: 16GB Corsair 1600MHz
Voeding: Corsair HX850W
Opslag: 6TB 7200rpm HDD's
Samsung 830 series 256GB

Nu dus ook:
Processor: Intel Core i7 7700K
Moederbord: ASUS Maximus IX Formula
Videokaart: To be determined (GTX 1080Ti)
Geheugen: 16GB Corsair 3000MHz DDR4
Voeding: EVGA 1000W [tweedehands overgenomen van een vriend]
Opslag: Samsung 960 EVO M.2 NVME SSD (500GB)
 
More stuff came in.. het sleeven is lastiger dan verwacht xD gaat wel even duren haha.

IMG_20170303_150917.jpg

IMG_20170303_151207.jpg

Twee 360 rads en twee 480 rads. De Vardar F1 for testing, als hij bevalt komen er nog 13-15 bij :p

Bonuspunten als je de wallart weet te plaatsen :p
 
Laatst bewerkt:
IMG_20170304_125650.jpg
Pakketje binnen van onze grote vriend Nils van MDPC :)

IMG_20170304_130003.jpg

Wat betreft die 39/90, er zijn 90 limited edition Crossdesks gemaakt vanuit Red Harbinger.
Het voordeel van een limited edition (preorder) was dat het all inclusive was. Tweede moederbord tray, E-ATX tray, tweede set switches en front panel etc.
Dat allemaal had volgens mij later voor ongeveer €200,- ook te koop moeten zijn, maar ik weet niet of dit ooit gebeurd is.
Er zijn in totaal geloof ik zo'n 150 tot 200 desks wereldwijd verkocht. Ze zijn End of Life nu geloof ik.
 
Zo, eerste kabeltje is af :D! Nog één ATX 24 pins, 2 PCI-e 6 pins en 2 PCI-e 8 pins te gaan. Daarnaast ga ik denk ik ook m'n SATA en frontpanel kabels sleeven. Heb de sleeves immers al in huis...
Mijn arme vingers doen wel pijn van het crimpen en shrinken xD

IMG_20170308_194409.jpg
Alle korte(30cm) en lange(31cm) gekrimpte kabels die ik kan gaan gebruiken. Moet nieuwe kabel bestellen, want hiermee ga ik het niet redden.

IMG_20170308_220151.jpg
IMG_20170308_220228.jpg
Gesleeved en klaar om in de connector te gaan :D

IMG_20170308_220239.jpg
De troep na het shrinken :) 95 heatshrinks down, 5 left.

IMG_20170309_001000.jpg
IMG_20170309_001024.jpg
Het eindresultaat van de eerste kabel :) De kleur is zoals op de tweede foto. Zit hier met vals licht te werken en de flitser stond enkel bij de tweede foto aan.

Alle foto's zijn sowieso van crap kwaliteit, maar daar mag je m'n telefooncamera voor bedanken (Y)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Advies/buildlog waterkoeling - Phantekst ATX Evolv Tempered Glass Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy [BUILDLOG] Mini Virtual Pinball Cabinet van Transparant Plexiglas Virtual Pinball / Flipperkast 67
Sparky my first buildlog Gallery & Build Logs 15
X buildlog xander017 Gallery & Build Logs 3
A Buildlog Wooden Pc Gallery & Build Logs 4
TinusB Corsair 750 D Black and Blue Buildlog Gallery & Build Logs 5
iSP Buildlog minibeest itx (Ncase M1) Gallery & Build Logs 21
tehurtaget [Buildlog] Project S235 Gallery & Build Logs 3
P [Buildlog] MetalGovy Gallery & Build Logs 28
tehurtaget [Buildlog] Packard Bell µATX Gallery & Build Logs 32
Cygnitr0n [Buildlog] IMP Gallery & Build Logs 47
T Live buildlog Netwerk Gallery & Build Logs 8
Sw333t [CANCELLED] Buildlog bannertje nodig, maar niet zo handig met Photoshop? Verkocht 4
X-Tripiot X-Tripiot's Eerste buildlog :) Gallery & Build Logs 14
M Maccie's SR-2 Buildlog Gallery & Build Logs 2
mailbomber NOKC buildlog Gallery & Build Logs 14
F de coolpaq buildlog zoals beloofd Gallery & Build Logs 45
F FireStorms Giant Core I7 BuildLog Gallery & Build Logs 128
HighSpeed^ [Lian Li V1000] HighSpeeds' | Simple | Buildlog Gallery & Build Logs 33
Wouter Wouter zijn buildlog. Gallery & Build Logs 14
BETA911 [Eerste buildlog] Meet B911! (CM690 Advanced II + 5 x 120mm rad's) Gallery & Build Logs 67
Baloo.be Baloo's First Buildlog Gallery & Build Logs 30
AzzKickr Skeletor - Buildlog start Gallery & Build Logs 109
vincent Buildlog: ''Even snel tussendoor'' Gallery & Build Logs 15
Freddy Buildlog Silentmaxx ST-11 Gallery & Build Logs 38
m.d.koning Dark Power buildlog Gallery & Build Logs 31
dopestuff dope's buildlog Gallery & Build Logs 82
Alfist-GTV6 Buildlog (Progetto 116C) Gallery & Build Logs 20
bakkiebier Buildlog van Bakkiebier wc in een armor+ Gallery & Build Logs 43
MrGiorgio Buildlog verjaardagscadeau Gallery & Build Logs 11
D Ward0's 4 Loops Mountainmod buildlog Gallery & Build Logs 642
S Buildlog Cosmos S Gallery & Build Logs 75
arwin74 Arwin's "Work in progress" Gallery & Build Logs 160
CrUzEr Project Black Sun [Work in progress] Gallery & Build Logs 34
Limecat Phobya Screw UNC 6-32 x 5 Cross-Slotted Black Nickel (4pcs) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy GEVONDEN: Modwerk aan voet platen van mijn Cross Desk Gevonden 3
N Cross Desk, glas sterk genoeg voor Eyefinity monitor set (45kg)? Cases en Modding 6
Freddy Freddy's Cross Desk :) Gallery & Build Logs 373
Freddy Red Harbinger Cross Desk - Ultimate Liquid Cooling Ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 45
l3p Cross by Red Harbinger Gallery & Build Logs 219
L Liahkim - Youri - Thermaltake GT10 en binnekort Cross desk van RH! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 20
S 4870x2 in cross 1 fan niet in te stellen Hardware & Software 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan