• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Blood Dragon by Webdesigner

webdesigner

New member
Goedenavond mede modders,

de afgelopen tijd heb ik vele build logs doorgenomen op het HF forum, moet zeggen dat ik ervan genoten heb om te zien wat anderen voor elkaar kunnen boksen op het gebied van hardware en case modding. Complimenten naar allen hiervoor.

Recent heb ik besloten om mijn creativiteit de vrije loop te laten en te starten met een nieuw bouwsel. Natuurlijk wil ik jullie niet een buildlog onthouden dus zal mijn progressie de komende tijd hier bijgehouden worden.

Ik werk eigenlijk nooit echt met een schets of bouwtekening, creativiteit komt en gaat bij mij dus ik probeer te bouwen on the fly. Houd het ook spannend vind ik persoonlijk :D

Thema word zwart, zilver en rood. Kleuren zijn wellicht een beetje uitgemolken maar blijft er altijd mooi uitzien. Ik probeer zoveel mogelijk zelf te maken, alleen het casco omhulsel is fabrieks af.

Ik heb recent een 2e hands spotgoedkope server/pots kast op de kop getikt, afmetingen 50 x 50 x 50 cm. Wel groot, maar dan kan er ook lekker veel in. MB plate maak ik zelf, alsmede de beide windows, ophangsystemen, tunnel voor fancontroller, etc.

Probeer zoveel mogelijk een cleane look behouden(persoonlijke smaak) en daarom worden kabels, slangen en schroeven zoveel mogelijk aan het zicht onttrokken.

Initiële specs staan hieronder:

Hardware:

MB: Asus Maximus V Formula
CPU: i5 3570K
GRAKA: Radeon HD7950 (1 of 2, ben er nog niet uit)
GEHEUGEN: Corsair Dominators platinum (8 GB of 16 GB, don't know yet)
FANCONTROLLER: Bitfenix Recon
SSD: OCZ Vertex 128 GB
HD: WD 1 TB
PSU: Corsair AX860 Platinum
komt waarschijnlijk tijdens de bouw nog meer hardware bij, maar dit is dan ook een voorlopige setting.

Koeling:

RAD: Watercool MO-RA3 (9 x 120)
FANS(tbv rad): Corsair SP120 high performance x 9
MB BLOK: EK m5f acetal/copper
CPU BLOK: EK Supremacy acetal/copper
GRAKA BLOK: Swiftech komodo full cover
RES: EK res X3 150ml
over tubing, koppelingen, fillport, drainport, etc ben ik nog aan het brainstormen.

Zal geen snelle build worden, maar hopenlijk wel een strakke :icon_super:
Eerste pics komen deze week, moet alleen nog mijn camera even uit het stof halen :D

Ik hoop dat jullie kunnen genieten van mijn build log, enne op en/of aanmerkingen alsmede tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Word vervolgt........
 
Update project blood dragon...

eindelijk het stof van mijn camera afgeblazen, dus hier komen dan de eerste foto's...

Zoals ik in mijn vorige post al heb vermeld, ga ik de hardware monteren in een 2e hands server/pots kast. Deze ziet er zo uit:

(excuses voor de wat slechte kwaliteit, ben hier al mee bezig om volgende keer wat betere kwaliteit te posten)

1.jpg

2.jpg

Na het strippen van wat overbodige onderdelen:

3.jpg

4.jpg


ik probeer altijd zoveel mogelijk te werken met donor materiaal van andere behuizingen die hier rondslingeren thuis. Moet eerlijk bekennen dat ik geen super ster ben in het bewerken van metaal. Maar dat word redelijk gecompenseerd met mijn wat grotere ervaringen op het glasvezel en polyester gebied (al zeg ik het zelf :p).

eerst maar eens aan de slag met het fabriceren van een moederbord tray. De Asus moet tenslotte wel iets hebben om op te rusten :D

Alvorens met glasvezel en polyester aan de gang te gaan, heb ik eerst plaatmateriaal van een stok oude Aldi behuizing verzaagd. En wat denk je, ben ik in mijn enthausiasme vergeten om foto's te maken van het gerecycled plaatmateriaal(handigheid is niet te koop zegt men :p).

Om toch enigzins een idee te geven hiervan: de bovenplaat komt van een zijpaneel, de voorplaat en beide zijplaten komen van de top en bodem uit de donor kast. In het zijpaneel zat nog een 120 mm fanhole en een verdieping(stukje design ofzo :dunno) Deze gaten heb ik dus gedicht met glasvezel en afgewerkt met polyester plamuur.

Eerst een simpel frame gemaakt:

5.jpg

Het resultaat na afwerken(schuren, plamuren, schuren, plamuren, enz, enz.):

6.jpg

7.jpg

Op het programma voor de volgende update: tray spuiten en de 2x 80mm red LED Xigmatec fans monteren in het frontje, daarna start maken met fabriceren van een tunnel voor bovenin de kast. Hier komen dan de fancontroller en de blue ray drive in.

Word vervolgd....
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Rammstation PrimoChill FI-V-BR Vortex Black POM Flow Indicator - Blood Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
iSP Alpenföhn Wingboost 2 120mm Blood Red Review (English) HighFlow Product Reviews 0
R Blood Red kleur, welke koelvloeistof met welke slang? Waterkoeling 1
M5rvii M4rviinn Black Blood ! Gallery & Build Logs 98
HighSpeed^ [2009] Blood and Bone Films / Movies 6
Freddy [2006] Blood Diamond Films / Movies 4
Blackruby EK Supreme HF Classified Blood Red Water Block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 25
Freddy [1993] Blood in Blood out aka Bound by Honor. VATOS LOCOS!!! :) Films / Movies 11
dark viper zwolle Blood of la viper Gallery & Build Logs 11
M-O-D Powercolor RX 5700xt red dragon Waterkoeling 2
Willius Kingpin Extreme Cooling Dragon F1 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Tath TATH "Black Dragon" Gallery & Build Logs 263
BlueWingedTiger Dragon's Wrath Gallery & Build Logs 37
jev09 The Desk "Red Dragon" Gallery & Build Logs 52
N Necormax - Erik - Dragon Bigtower project. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
S "Frost Dragon" CM Storm Trooper Stryker Gallery & Build Logs 12
l3p [IN-ACTIVE] In Win Dragon Rider *Nieuw* Verkocht 0
C [CANCELLED] Chieftec Dragon Full Tower Verkocht 14
C Black Dragon Gallery & Build Logs 21
MASTERBLASTER The Girl with the Dragon Tattoo Films / Movies 0
C Turbine Dragon Gallery & Build Logs 26
C [REFUSED] chieftec dragon Verkocht 2
N Lian-Li Armorsuit - Red dragon Gallery & Build Logs 68
D Dragon age Gaming 8
T Dragon evo 2.2 in nieuw jasje Overige Koeling 5
ZwerverRoodbaard Operation Flashpoint 2: Dragon Rising Gaming 35
dragon_unleashed dragon's little black pearl Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 26
webdesigner Webdesigner - Danny Heijens - Convoi Exceptionnel Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 16

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan