• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Bart's HTGH Build

Fall3n

bartklaasse
Bart's Home Theater Gaming Hackintosh Build

dit word mijn nieuwe build met de volgende onderdelen:
3x Yate Loon 120mm Black 1350RPM
1x In Line Multi Power Port (12 fans)
1x Ratsar Deskpad eSporter XXL
1x Scythe Big Shuriken
1x 80mm Yate Loon 2500 rpm
1x Nanoxia FCX Pci bracket Fan Controller
1x Mionix Naos 500 muis (L3p Thanks voor de inspiratie voor de muis ;))
1x Logitech G510 Gaming Keyboard
1x Gigabyte GV-R577SL-1GD (Passief gekoelde GPU)
1x Gigabyte GA-H55M-USB3
1x Spinpoint F3 1TB
1x Lian Li pc-c50b
1x OCZ ModXstream 600 Watt
1x Samsung Syncmaster B2430H (24 inch :D )
1x Core i5-750
1x Geil GVP38GB1333C9DC (8GB :D )
1x NEC / Sony Optiarc AD-7260S Zwart
1x HDMI Kabel
1x Snow Leopard


Fototje van de case
obudowa-lian-li-pc-c50b_6903.jpg


Ik ga met deze config een Hackintosh bouwen omdat ik graag wel eens mac osx wil bedienen maar de aanschaf van een mac te duur vind in vergelijking met de HW die je ervoor krijgt! ... ik wil de case zo stil mogelijk krijgen... ik ga er ook nog een oude 160 gb Sata hdd inzetten waar windows 7 op komt te draaien zodat ik voor een paar kleine dingetjes (games etc) gewoon windows voor kan gebruiken!

De case gaat worden verlicht met een aantal rode ledstrips!

To Do List:
Bestellen
Uitpakken
Bouwen
Cable Management
Misschien een window mod
Een Lcd Scherm of Led Matrix erin modden :)
Logo mod Dmv Plaksticker of airbrush :)
 
Laatst bewerkt:
Nouja vooruit dan maar ...

ik geef jullie 1schets van de window plannen
15mcsnm.jpg

de witte vlakken worden windows ... waarschijnlijk transparant @ front en Rood Transparant @ Top
 
dat is op zich een idee ... maar wil dan liever een scherm wat ik ook aan kan sluiten op mn freeduino ... of een led matrix ... maar dat zijn ook toekomstplannen :p

Ps Added to the Todo's
 
De levertijd van afuture ligt zo rond de 3 dagen en bij highflow zijn 2 producten niet op voorraad ... maar freddy kennende komen die wel snel binnen :) hoop iig na volgend weekend te kunnen beginnen met bouwen

Reminder voor mezelf: Osx Snow Leo nog aanschaffen!!
 
dat is op zich een idee ... maar wil dan liever een scherm wat ik ook aan kan sluiten op mn freeduino
Ik kan in ieder geval dit display sterk afraden: Freeduino / Arduino LCD Keypad Shield

Karakters komen namelijk niet goed door en bars (voor bijvoorbeeld CPU load, ram load en hdd ruimte) worden zeer slecht weergegeven. Ook werken een aantal plugins voor LCD Smartie niet juist met dit display (bijvoorbeeld de BigNumPlug, die zorgt voor een digitale klokweergave verspreid over 2 regels).

Ik zou eerder zeggen, neus eens rond op www.crystalfontz.com.
 
Small Update:

de harde waren zijn binnengekomen alleen zit ik met een probleem... mn grafische kaart is hoger als mn kast +/- 1 cm dus wou ik de bovenste koelribben
gigabyte_radeon_hd_5770_passive_dual_cooler_graphic_card.jpg
er afhalen... deze zitten op een aparte heatpipe gemonteerd ... mijn plan was om gewoon het complete koellichaam er af te halen en dan de desbetreffende heatpipe gewoon af te zagen met een ijzerzaagje :)

maar morgen eerst de doa en temps tests
 
In een heatpipe heerst een onderdruk zodat (meestal) water bij Ā± kamertemp. al damp wordt.
Kun je de heatpipe niet voorzichtig verbuigen, of een deel van de ribben zelf afknippen ?
 
Het lijkt mij inderdaad niet slim om de heatpipe af te zagen, dan is het hele effect van de heatpipe weg. Het beste kun je proberen 'em een stukje om te buigen, maar de kans op scheuren is erg groot. Goed warm maken van tevoren dus. Maar je kan natuurlijk ook een sleuf uit de top van je kast dremelen zodat de heatpipe daar doorheen komt ;)
 
Het lijkt mij inderdaad niet slim om de heatpipe af te zagen, dan is het hele effect van de heatpipe weg. Het beste kun je proberen 'em een stukje om te buigen, maar de kans op scheuren is erg groot. Goed warm maken van tevoren dus. Maar je kan natuurlijk ook een sleuf uit de top van je kast dremelen zodat de heatpipe daar doorheen komt ;)

Ik zou dat doodzonde van die kast vinden maar van die kaart kan zekers nog wel een cm 2 af als je de lamellen weg dremeld en de heatpipe met rust laat ik weet niet hoeveel cm hij nog heeft.
Tja en anders een andere passieve koeler monteren ?
 
bovenkant van de top mag er niet af ... en die bovenste heatspreader die in de weg zit zit op een APARTE heatpipe dus zou het de temps niet echt beinvloeden denk ik ... maar ik ga eerst wel vanmiddag ffies proberen naar rechts te buigen en dan naar beneden, of de fins ... en als ik google op cutting heatpipes dan kan het opzich wel ...
 
Met een flex/slijptol heb je ook binnen 5 min. een buis van je fiets gehaald.
Maar als je daarna nog gaat fietsen .....

Zodra die heatpipe ook maar lek is verliest die hele koeler z'n werking !!
Maar als je 'm beslist wilt afzagen, het zijn jouw centen ....
 
Met een flex/slijptol heb je ook binnen 5 min. een buis van je fiets gehaald.
Maar als je daarna nog gaat fietsen .....

Zodra die heatpipe ook maar lek is verliest die hele koeler z'n werking !!
Maar als je 'm beslist wilt afzagen, het zijn jouw centen ....

Zou niet hoeven als de heatpinpes echt gescheiden van elkaar zijn dan verliest is zeg maar 1 heatpipe maar net wat je zegt als alles met elkaar in verbinding staat is het pssst en doei met de koeling.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B BertusxD - Bart - Desktop-B1337XD2020 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
Bart D Heeey allemaal - Bart D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
W wemmetje1 - bart paret - corsair 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Fall3n Bart's Kist Radio Overige Builds 9
Fall3n Bart's Lugen Gallery & Build Logs 14
Fall3n bartklaasse - Bart - Lian Li + Mugen 2 = Uber Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
baretsu Baretsu - Bart Van Kerckhoven - Edit Album | Edit Pictures The hydromon giant Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 19
vincent Cinewall build Overige Builds 22
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
Bl4ckj4ck666 New build Gallery & Build Logs 2
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
ABRAWARE Going for gold - got silver (ABRAWARE build) Gallery & Build Logs 4
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
W Vernieuwing build uit 2014 Advies Waterkoeling Setup 1
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
J ROG 011D XL build Gallery & Build Logs 5
M Extreme overkill build Gallery & Build Logs 7
Bar Weinig Bar Weinig - Eelco - First Build. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
Gurt11 "Prime" (O11 Dynamic Ryzen build) Gallery & Build Logs 6
E Scratch-build ''Zonder Naam" Gallery & Build Logs 6
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
arwin74 [TKA] Me stand alone waterkoeler build Verkocht 0
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0
M Nieuwe build weinig tot geen water retour in res. Waterkoeling 30
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
N Nieuwe desktop build (WIT) Handleidingen en Installatie Tips 1
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
TinusB scratch build pc case Gallery & Build Logs 18
kier Kier - Green Lantern Scratch Build Gallery & Build Logs 2
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
Dave-V 2 pc desk build, audio ruis. Problemen & Oplossingen 13
C - Cuspian - Michael - PC build 3 - Introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
O nieuwe build Gallery & Build Logs 11
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
MisterIce Home server/FreeNAS build Gallery & Build Logs 7
S 900D build Gallery & Build Logs 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan