• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

A.b.c..

Arniebomba

New member
A.b.c. - Arniebomba's Backpack Case

A.B.C
***
Arniebomba's Backpack Case





1000







Na mijn Standing Bench Table bouw, welke uiteindelijk te onpraktisch bleek te zijn voor dagelijkse toepassingen, wilde ik iets anders bouwe, iets kleiners en iets praktischer.
De opzet van de bouw was om een zo klein mogelijke kast te gebruiken maar daar wel de componenten in de plaatsen welke ik er graag in wilde en daarbij bijna alles met water te koelen.
Zodoende besloot ik de Silverstone FT03 aan te schaffen. Een in mijn ogen super mooie kast. Lekker compact, slotless DVD en ruimte genoeg voor langere grafische kaarten. Zodoende ben ik de kast gaan bestellen en uiteraard daarnaast ook alle componenten en waterkoelings delen.

Hieronder een op foto opsomming van de bouw. De bouw verliep helaas niet zonder slag of stoot, maar ik ben heel erg tevreden over het eind resultaat.

De kast. Een kast gemaatk voor mini/micro ITX. Hij biedt ruimte voor een of twee lange grafische kaarten. Echter dienen dan wel de ventilatoren verwijderd te worden. Prima. Alles gaat toch op water.


bouw1.jpg




bouw8.jpg




De water koeling deeltjes


bouw3.jpg




bouw6.jpg




Spiegeltje spiegeltje aan de wand...

bouw5.jpg



Daar ik wel ruimte nodig had voor de radiatoren welke ik er in wilde hebben, moest de kast iets aangepast worden.
Aan de onderzijde moest er ruimte gemaakt worden voor een 2x80 rad. Hiervoor moest de stroomkabel verleng unit verwijderd worden en een stukje alluminium weg gefreesd worden. Daarna een push pull setup gemaakt met 2x80mm Yate Loons.



bouw7.jpg




bouw8.jpg




bouw11.jpg




Aan de onderzijde de standaard filter aangepast en de 80mm fans voorzien van filters.


bouw13.jpg




En aan de bovenzijde moest er ruimte gemaakt worden voor een 120 rad. Gelukkig maar een klein hoekje.

bouw9.jpg




bouw10.jpg




Vervolgens ben ik alles gaan passen en meten. De pootjes van de pomp en de micro reservoir moesten verwijderd worden om wat ruimte te besparen. Vervolgens ben ik het reservoire een beetje op gaan "leuken"..

bouw37.jpg




Ook moesten de standaard steuntjes van de DVD speler weg gevijld worden.

bouw12.jpg




Omdat er in totaal 8 ventilatoren in de kast zouden komen en ik geen vliegtuig naast me wilde hebben staan, wilde ik een fan controller plaatsen. Daar daar echter weinig ruimte voor is in deze kast, besloot is de swappable SSD unit aan te passen en daar de controller in te monteren.


bouw15.jpg




bouw16.jpg




bouw21.jpg




Kabel management met Bitfenix sleaved kabels

bouw14.jpg




Vervolgens heb ik uit de voorzijde van de kast een 80mm cirkel laten frezen. Dit, omdat het moederbord anders niet genoeg voorzien zou worden van koele lucht en de VRM's te heet zouden worden.

bouw17.jpg




bouw18.jpg




bouw19.jpg




Test draaien...

bouw36.jpg




Na de eerste paar test draaien, vond ik de temperaturen van de CPU en GPU's te hoog voor mijn wensen. Ik mag graag avondjes benchen en zo nu en dan gamen en om dan alles koelte houden, had ik kennelijk meet koel oppervlakte nodig. Zodoende besloot ik om de FT03 een "rugzak" te geven. Een 2x200 rad met twee Bitfenix Spectre Pro fans.
Om het geheel netjes te monteren, heb ik twee allu U strips zwart gespoten zodat daar de fans achter gemonteerd konden worden.


bouw20.jpg




Nadat alles gemonteerd was, kwam ik er helaas achter dat de radiatoren flux veroorzaakte waardoor de EK Bloodred koelvloeitof welke ik in eerste instantie wilde gaan gebruiken, ronder paars uit sloeg. Zodoende ben ik alles gaan reinigen, heb ik nieuwe slangen en koel vloeistof besteld om zo weer een fris systeem te krijgen.
bouw23.jpg




bouw24.jpg




Na de testen heb ik het zijpaneel uit laten frezen en heb ik er een window in gemaakt.
Uiteindelijk alles in elkaar gezet, test gedraaid..en mocht het moment daar zijn dat de bouw zijn eind stadium bereikt had.


Resultaat..



bouw42.jpg




BACKPACKED






bouw47.jpg




bouw49.jpg





bouw44.jpg




bouw50.jpg




bouw48.jpg




bouw41.jpg




bouw39.jpg




 
Laatst bewerkt:
:023:Netjes gedaan man, op de manier hoe je "rugzakje" hebt gemaakt is het totaal niet erg dat er een rad achterop zit.

Vallen die bitfenics 200mm fans jouw qua geluid ook niet erg tegen?? Of het ligt aan de mijne
 
Ziet er mooi uit.. Vind de bloodred kleuren echt ontiegelijk mooi..
Zit zelf ook nog wel wat te twijfelen of ik van kleur overstap..

Anyway, leuke rugzak!! Lekker compact, maar toch je performance eruit kunnen halen :)
 
Bedankt iedereen! :)
Inmiddels even goede fotos gemaakt ipv met de telefoon en toegevoegd aan de 1e post.

Thierry: Geluid? Welk geluid?? Nee zonder dollen..ik hoor die fans echt niet. Zowel op 5V als op 12V.


Ik wilde via deze weg ook High Flow even bedanken voor hun hulp, geduld en service. Het is en blijft een webshop waar veel andere shops nog wat van mogen leren. Bedankt!



bouw45.jpg
 
Laatst bewerkt:
Haha nee dat klopt. Echter ga ik er een beetje van uit dat de mensen die bezig zijn met het met water koelen van hun pc, geen 56Kb internet verbinding hebben :) Maaaar het zijn inderdaad geen tumbnails nee! :)
 
Terug
Bovenaan