• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Alumination

Alumination

New member
Untitled-1.jpg



Ik zal mezelf eerst even voorstellen.
Mijn naam is Mark van den Brun, 19 jaar oud en woonachtig in Hoofddorp.

Ik volg nu ongeveer een jaar verschillende casemod fora en vond het wel is tijd worden voor een eigen build.

Deze build gaat plaats vinden in de werkplaats van mijn opa, omdat ik daar een scala aan gereedschappen tot mijn beschikking heb en het is ook zeer handig om mijn opa (fijn instrument maker/allround handyman) in de buurt te hebben.
IMG-20110202-00009.jpg



Untitled-1.jpg


Ik heb in Sketchup een grof ontwerp gemaakt en even gerenderd:

default1.png


De case gaat waarschijnlijk nog wel wat afwijken van dit ontwerp.

Hardware:

Voorlopig gaat mijn huidige systeem in de case.

MOBO: MSI 790X-G45
CPU: Unlocked AMD Phenom 2 x4 b55 @ 3,8Ghz 1.3v
RAM: Corsair XMS2 1066 2x2GB
PSU: Coolermaster Real Power M520
GPU: Nvidia 9600GT @780/960, Zalman vf1000 koeler,

Voor deze hardware ga ik natuurlijk niet zo'n case bouwen 8)7
Ik heb al wat leuke spullen in mijn hoofd die in de case gaan komen :9~


Waarom Alumination?

De case (frame+plaatwerk) bestaat volledig uit aluminium.
Ik heb gekozen voor aluminium omdat ik het erg fijn materiaal vind om mee te werken.

Kleur/Behandeling?

Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik de case mat zwart laat spuiten, of dat ik de aluminum platen laat behandelen.
Ben niet echt thuis in het behandelen van aluminium, en weet niet goed wat er allemaal mogelijk is om het er mooi uit te laten zien (geborstelde look).

Nu bekend is hoe de case er ongeveer uit moet gaan zien en welk materiaal er gebruikt gaat worden is het tijd om inkopen te gaan doen.

Ik ben naar de plaatselijke bouwmarkt gereden en heb daar 8 meter! aan aluminum koker gehaald (20x20x2mm) a €4,50 de meter.
Ook heb ik 1 meter aluminium hoekprofiel meegenomen om bevestigings beugeltjes van te zagen.

Vervolgens ben ik de 8 meter! aan aluminium koker op maat gaan zagen, gewoon lekker simpel met een ijzerzaagje.
Ik ben helaas wat laat begonnen met foto's maken, dus hier volgt de eerst gemaakte foto:
Haarlemmermeer-20110215-00029.jpg



Het onderste compartiment in de case is bedoeld voor de voeding, de hdd's en toekomstige waterkoeling setup.

Nu het frame staat is het tijd om wat plaatmateriaal te gaan zoeken.
Na wat rond mailen kwam ik terecht bij www.kramerstaaltechniek.nl , goed geprijsd en het bedrijf is redelijk in de buurt van mijn woonplaats.
Ik heb bij Kramer staaltechniek 7 plaatjes 2 mm dik alu besteld voor een habbekrats :p.
Maten:

2x 53,8x49,4 cm ( voor en achterkant )
2x 49,4x43,7 cm ( zijkanten )
2x 54,2x44,1 cm ( onder en bovenkant )
1x 53,7x43,6 cm ( midden plaat, moederbord steun )

Thanks Marvin! ;) Top service!

Ik ben nu bezig met de platen te bewerken, dus even genoeg gekletst, PLAATJES! :p

Middenplaat:
IMG-20110301-00039.jpg


Middenplaat sluit mooi aan:
IMG-20110301-00040.jpg


Op de middenplaat komt een Mountain Mods moederbord tray, gekocht bij Highflow.nl
MMBATX.jpg


Gat gezaagd in de achterplaat voor aansluitingen moederbord etc.
IMG-20110308-00056.jpg


Gat met de moederbord tray ervoor:
IMG-20110308-00058.jpg


Binnenkant met moederbord tray:
IMG-20110308-00059.jpg


Shotje van de voorkant, waar overigens een window in komt
IMG-20110308-00060.jpg


Onderste compartiment van de case, best veel ruimte :9
IMG-20110308-00061.jpg


De bodem plaat zit al stevig vast gepopt, de achter plaat zit nog niet vast, deze wordt bevestigd met schroefjes.
IMG-20110308-00062.jpg


>:) fanholes:
IMG-20110315-00109.jpg


EN ZAGEN MAAR!
IMG-20110315-00105.jpg


Even de vijl er langs, en natuurlijk kijken hoe het sidepanel er uit ziet tegen de case aan!
IMG-20110315-00115.jpg


Nog maar eentje dan :9
IMG-20110315-00117.jpg


Het rechter sidepanel heb ik al afgetekend en de gaatjes erin geboord, nu alleen nog even zagen.
IMG-20110315-00119.jpg


Dit is Alumination tot nu toe!
IMG-20110315-00120.jpg


Ik werk iedere dinsdag de gehele dag aan dit project, iedere dinsdag avond dus een update! ;)
Waarschijnlijk ben ik een hoop vergeten te vermelden, maar er komt ook zooooveel bij kijken 8)7 , vooral omdat het mijn eerste casebuild is :9
Ik heb nog een lange weg te gaan voordat deze case helemaal af is, maar het geduld heb ik! En ik zorg dat er iedere week leuke nieuwe plaatjes te zien zijn ;)

In de volgende posts/updates zal ik meer in detail treden wat betreft Hardware, fans, buttons, cable management, watercooling , behandeling aluminum, overige componenten/materialen etc.

Tot Mods!

Untitled-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Thanx!

Volgens mij is anodiseren vrij prijzig, en ik kan al het alu gratis laten spuiten door een vriend.
Anodiseren is wel mooier, maar als het heel duur is dan laat ik hem toch liever gratis spuiten ;p
Ik ga maar is even informeren naar het anodiseren.
 
Thanx!

Het ontwerp was al uitgewerkt in Sketchup voordat ik Cubeleon ben tegengekomen, maar wat een case zeg!
Daar kan ik alleen maar jaloers op zijn :p
Ik zal je worklog is even goed bestuderen, kan er vast nog een hoop handige tips uit halen.
 
Untitled-1.jpg


Kleine Update:

Deze 4 fans gaan gebruikt worden voor in het bovenste compartiment van de case:

Haarlemmermeer-20110318-00136.jpg


Haarlemmermeer-20110318-00137.jpg


En deze fans controleer ik doormiddel van de Scythe Kaze Q

Haarlemmermeer-20110318-00132.jpg


Ik heb even een schets gemaakt van de indeling in het onderste compartiment van de case:

onderstecompartiment.png


Het reservoir komt in het bovenste compartiment van de case, die moet natuurlijk goed te zien zijn door het window aan de voorzijde.

Heel mischien zondag een update en anders tot Dinsdag!

Untitled-1.jpg
 
Untitled-1.jpg


UPDATE!

Het werkdagje werd vandaag iets korter dan verwacht ivm met het heeerlijke weer.
Maar ik heb toch even 2/3 uurtjes aan Alumination kunnen werken.

Eenmaal aangekomen in de werkplaats heb ik maar meteen de zaag in het rechter zijpaneel gezet.
Deze keer iets minder netjes dan de vorige fanholes maar een vijl doet wonderen :D

Haarlemmermeer-20110322-00144.jpg


Het bovenste compartiment is dus voorzien van zijn fanholes.

Haarlemmermeer-20110322-00147.jpg


Ik had de smaak te pakken met de decoupeer, dus meteen maar even het window uitgezaagd en een randje Neoprene rubber edge trim er tegen aan. Neoprene Rubber Edge Trim (1M) Flat

Haarlemmermeer-20110322-00150.jpg


Moet het edge trim randje alleen nog even mooi recht afsnijden. (was ik vergeten :p)

Voor de rest heb ik niet heel super veel gedaan, ik heb het geheel nog even nagelopen op braampjes en oneffenheden.
En toen vond ik het toch wel te mooi weer om binnen aan het werk te zijn, dus toen nog even lekker van het zonnetje genoten :p

Morgen weer even het nodige aan klein materiaal bestellen, schroefjes, kabeltjes, knopjes, 2e fan controller en PLEXIGLAS!
Waarschijnlijk ga ik vrijdag middag even aan de slag met de fan controllers en de power button.

Nog even een plaatje van het geheel :D

Haarlemmermeer-20110322-00155.jpg


Tot Mods!

Untitled-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk eerlijk gezegd ook dat het een stuk mooier is om de case niet te laten spuiten of coaten, alleen zal het alu dan wel behandeld moeten worden want er zitten erg veel oppervlakkige krasjes in, dat ziet er natuurlijk niet zo strak uit.
Ik ga maar weer even los met Google :D
 
Terug
Bovenaan