• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

900D First WC Build

Zoals de titel al zegt, mijn eerste "wc Build".

Heb bijna alle onderdelen in huis, enige oponthoud zijn de GPU's wat ik wil hebben (GTX 980ti)

Tot nu toe de kast gestript tot in hoeverre nodig was.

De Hardware wat erin komt is het volgende:

mobo: Asus Rampage iv Extreme,
CPU: Intel Core I7-3960X
Ram: Corsair Vengeance DDR3 32GB
PSU:Corsair AX 1200
GPU: GTX 980ti 2X

Alles word watergekoeld.

Vandaag de Custom panels gemonteerd van Coldzero, beetje puzzelen met de kleine schroefjes en moertjes.
Hier alvast wat foto's.
 

Bijlagen

  • DSCN0035[1].jpg
    DSCN0035[1].jpg
    87,9 KB · Weergaven: 4
  • DSCN0036[1].jpg
    DSCN0036[1].jpg
    94,2 KB · Weergaven: 1
  • DSCN0037[1].jpg
    DSCN0037[1].jpg
    76,2 KB · Weergaven: 8
  • DSCN0039[1].jpg
    DSCN0039[1].jpg
    99 KB · Weergaven: 3
  • DSCN0040[1].jpg
    DSCN0040[1].jpg
    93,4 KB · Weergaven: 2
Succes! Zorg ervoor dat je voeding al op zijn plaats zit als de midplate erin komt! Dit lukt bij mij niet en omdat ik lui was heb ik dus de onderkant van de midplate en de bodem van de kast een beetje beschadigd...
 
Succes! Zorg ervoor dat je voeding al op zijn plaats zit als de midplate erin komt! Dit lukt bij mij niet en omdat ik lui was heb ik dus de onderkant van de midplate en de bodem van de kast een beetje beschadigd...


Ja dat had ik al begrepen,
Mijn backplate is gebroken, omdat ik de slots niet wou los maken, maar hij zit er toch in, ziet niks ban de breuk.
 
Ga dit mee volgen. Het 3mm acryl dat coldzero gebruikt is eenmaal in de kast stevig, maar bij het plaatsen inderdaad uitkijken voor beschadigingen. Ziet er al goed uit Bjorn :)
 
Vandaag het cpu blokje gekregen van HF.

Deze ziet er stukken beter uit dan de eerste, foto's zullen volgen.

Frontpanel van de 900D gaat er straks ook helemaal af, om de custom strips wat bij de front grill van Coldzero zaten te kunnen monteren.

Eerst even werken tot een uur of 02:00, daarna verder knutselen :024:
 
Zo dan eindelijk de 2 strips bevestigd wat bij de front gril horen, omdat de stock filter niet meer past, krijg je aan beide zijkanten een kleine opening, daarvoor heeft ColdZero dus 2 strips meegeleverd.

Wat een klote werk om te doen!! kleine ruimte en kleine schroefjes gaan niet goed samen!

Dus na een hele berg vloeken dan eindelijk gelukt.
 

Bijlagen

  • DSCN0041[1].jpg
    DSCN0041[1].jpg
    69,3 KB · Weergaven: 5
  • DSCN0042[1].jpg
    DSCN0042[1].jpg
    68,3 KB · Weergaven: 5
  • DSCN0044[1].jpg
    DSCN0044[1].jpg
    60,1 KB · Weergaven: 3
  • DSCN0047[1].jpg
    DSCN0047[1].jpg
    52,7 KB · Weergaven: 3
  • DSCN0049[1].jpg
    DSCN0049[1].jpg
    46,6 KB · Weergaven: 3
  • DSCN0050.jpg
    DSCN0050.jpg
    36 KB · Weergaven: 1
Maar je moet zeggen, dat het er wel mooi uitziet nu. De air flow zal nu beter zijn. Wist niet dat je de volledige front moest afhalen om deze 2 strippen te plaatsen.
 
Hey, moest je die filter strips apart bijbestellen? Ik heb ze in iedergeval niet gekregen :p Wel heb ik 2 rare plaatjes waarvan ik niet weet waar deze voor bedoelt zijn. Weet jij dit misschien?

IMG_20150530_124441.jpg

edit: Blijkt dus dat dit de zogenoemde dust filters zijn... Aangezien ze het filters noemden was ik een beetje verward...
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik heb ze er nu in zitten. Coldzero had bij mij geen schroefjes hiervoor meegeleverd maar gelukkig zit er een overload een schroefjes bij de 900D en hiervan pastten er 1 soort schroefjes precies in de gaten van die plaatjes.
 
Te duur voor wat de kaart kan leveren. 750 euro is teveel, na verschillende reviews te hebben gelezen is hij 5% langzamer als een Titan x, de 980ti is een 30% sneller als de 980. De 980TI is snel, maar op 4K zal je nog steeds in sli moeten gaan. Denk dat er vele met een 980, een 980 gaan bijhalen als de prijs gaat zakken van de 980.
Ik zie geen goede rede om over te stappen van een 780ti/970/980 naar een 980ti, de 780ti zit juist tussen de 980 en de 970 in met prestaties en kan dit nog even volhouden totdat de Pascal van nvidia gaat uitkomen. Ik vermoed dat de Pascal zelfs eind 2015, begin 2016 gaat uitkomen als antwoord op de AMD390X. Dit omdat er al testen op het net zijn waarin een AMD fiji XT een Titan X verslaat met 5%. Daarom dat de 980ti nu op de markt wordt gegooid , dit om nog zoveel mogelijk geld te verdien aan deze chip. Toen de 780ti uitkwam had AMD geen antwoord op deze Titan met wat minder geheugen, nu heeft AMD wel een antwoord op de TitanX en dus ook op de 980TI. Dus de 980ti zal hoogstwaarschijnlijk geen lang leven beschoren zijn zoals de 780ti in die tijd.AMD 390X is een totaal ander ontwerp als de 290x, daar deze met HBM dram gaat uitkomen en deze 2.5 gestapeld is ( pascal zal hetzelfde hebben maar op 3.0) , de kaart gaat kleiner zijn, is wel een heet duiveltje, maar krijgt meteen standaard een waterkoeling op, de vertraging tussen de gpu en geheugen is bijna nihil, de doorvoer is immens, de AMD scalen beter met mantel en Dirextx12 als de 9 serie van nvidia. Kortom AMD gaat nvidia een kaakslag geven. Met de Cpu denk ik dat hetzelfde gaat gebeuren, de nieuwe cpu is ontwikkeld door dezelfde persoon als die de Ahtlon/Xp heeft ontwikkeld. Maar als je nu een gpu wilt gaan kopen, zou ik even wachten totdat de 390x uit is. Deze zou ook in juni voor gesteld worden.
 
Ik had er al veel over gelezen.

Ik heb er 2 nodig voor mijn nieuwe pc, als volgend kaar de Pascal het over neemt van Maxwell pakken we die toch?
Ik heb niet zozeer een budget, vind de prijs meevallen, voor de 690 heb ik 1000 per stuk betaald.

Dit vind ik dan weer een koopje.

De 390 wil ik wel zien, maar blijf toch bij nvidia.
 
Tja, als je van de 690 komt is de 980ti een mooie upgrade. Nu heb ik wel gelezen dat als men 4k gaat en sli, dat men toch beter de titan x neemt en dit voor het geheugen, op 4k schijnt de 6gb bij sommige spellen toch een beetje te weinig te zijn. Zelf heb ik geen budget opgesteld voor de pc, maar 750 euro uitgeven voor deze ti vind ikzelf teveel, daar ik zelfs nog niet eens op 1080p game, zit nog met een oude Samsung 3D 21 inch met 120hz en de lcd is nog steeds top, geen lag, dit vind ikzelf het belangrijkste. De meeste nieuwe LCD's hebben nog teveel lag, al zijn het 144hz monitoren en ik heb nog gene gezien die beter presteert als mijn LCD. Ben jaren nvidia fan en dit van toen ik op de 7900gtx ben overgestapt na de 9800pro van ati. Vind zelf het driver menu iets makkelijker als die van amd. Ach ja ben nog tevreden met mijn 780ti en als deze eenmaal in de loop staat, wordt hij overclocked en is deze weer even snel of sneller als een gewone 980 en wat langzamer als de gewone 980ti. AMD gaat zo wie zo sneller zijn als de TitanX of andere nvidia kaarten, dit wegens het gestapelde geheugen. De pascal gaat dit geheugen ook gebruiken, gaat nog leuk uitzien, top kaarten die zo groot zijn als een budget kaart, de verhoudingen gaan dan niet kloppen, de prestaties wel.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
S 900D build Gallery & Build Logs 5
L 900D Quad Crossfire Build Advies Waterkoeling Setup 10
Cruise 900D - Titan waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 13
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
K Corsair 900D Mod Gallery & Build Logs 6
K Corsair 900D The Savage Gallery & Build Logs 8
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
Q Thermaltake 900d Advies Waterkoeling Setup 17
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
S BIG RED 900D Steves1990 Gallery & Build Logs 38
M First loop - Corsair 900D - orange - Unnamed :O Gallery & Build Logs 36
Z 900D uitbreiding, verbeter punten. Waterkoeling 13
Ahtlon Waterkoeling set voor mijn 900D Advies Waterkoeling Setup 73
B Waterkoeling i7 3770k 7970top dcu2 corsair 900D ongeveer 500 euro Advies Waterkoeling Setup 40
faljukin 800D naar 900D Gallery & Build Logs 13
W 800D/900D met i5 2500k en R 290 Crossfire Advies Waterkoeling Setup 6
C LiquidRZR rebuild 900D Gallery & Build Logs 34
cederieck Obsidian 900D Gallery & Build Logs 25
S Het Beest V2.0 Obsidian 900D + SLI 780 Gallery & Build Logs 9
B corsair 900d fabricage fout of express zo gedaan? Cases en Modding 4
B 900D *nameless* Gallery & Build Logs 78
S Corsair Obsidian 900D (Watergekoeld) Gallery & Build Logs 10
J Corsair 900D Advies Waterkoeling Setup 6
ChillPascal Corsair 900D HighFlow Product Suggesties en Nieuws 35
vincent Cinewall build Overige Builds 22
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
Bl4ckj4ck666 New build Gallery & Build Logs 2
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
ABRAWARE Going for gold - got silver (ABRAWARE build) Gallery & Build Logs 4
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
W Vernieuwing build uit 2014 Advies Waterkoeling Setup 1
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
J ROG 011D XL build Gallery & Build Logs 5
M Extreme overkill build Gallery & Build Logs 7
Bar Weinig Bar Weinig - Eelco - First Build. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
Gurt11 "Prime" (O11 Dynamic Ryzen build) Gallery & Build Logs 6
E Scratch-build ''Zonder Naam" Gallery & Build Logs 6
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan