• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

3 reserator project

sammie

New member
hi allemaal,

mijn project: een game-pc bouwen met waterkoeling.
klinkt simpel toch? totdat je naar de componenten kijkt die ik ga gebruiken.
3 Zalman Reserators. je weet wel.... die 60 cm hoge koeltorens...

1197357725_5_-viM.jpeg


simpel gezegd kan dit niet in een normale case. dus naar de gamma voor een hoop met hout waar we een case van gaan maken.

1197359544_5_dr2P.jpeg


na een volle dag klussen is dit het resultaat.

1197837120_5_Tlhy.jpeg


dit is/gaat nog een hele klus worden... mede doordat ik wat rare (stomme) eisen stel aan dit ontwerp.
1)het moet een game beest worden.
2)in 1 keer op te tillen want we gaan hem meeslepen naar lan's.
3)het moet er natuurlijk wel snaak uitzien.

en dan nog de klapper: ik doe zoiets voor het eerst! dus ervaren modders: HELLUP!!!! alle hints/tips/goede raad is welkom.
 
Tip 1: zet toch een aantal fans op die resorators, scheelt een hoop
Bijvoorbeeld 3x120 of 2x140 dat een beetje in de lengte richting meeblaast.

Tip/vraag 2: wil je de PC in die houten box bouwen of maak je 2 gedeeltes die apart mee te slepen moeten zijn?
Anders kom je sowieso snelkoppelingen aan het gebruiken.


Meten = weten en de tijd nemen :)
 
hi allemaal!

ANTWOORDEN/VERDUIDELIJKINGEN:
het plan is om er 1 geheel van te maken. en ja, dat is een "beetje" onhandelbaar... de bodemplaat is 40 bij 50 cm. En hij wordt zo'n 90 cm hoog.
dan gaat het geel ook nog eens behoorlijk zwaar worden. er past ongeveer 2,5 liter water in elke reserator. Er zijn al plannen om een karretje aan te schaffen.

de grote meuk lijst:

moederbord: gigabyte X58A UD3R met i7 940.
gpu's: 2x HD5870 in crossfirex
HD's 1 SSD van 60GB en een 2,5 schijf van 110GB uit een laptop.

3 reserators die elk een eigen loop gaan hebben.
1 voor elke gpu naar een waterblok van EK.
1 voor de processor en de NB/SB.
er is misschien sprake van nog een 4e reserator. mn zwager gaat zijn systeem afbreken en dan komt dat apparaat mijn kant op. die zou dan mn NB/SB gaan koelen.
plannen genoeg dus.

3 pompen.
1 inovatek HPPS en 2 Aquatuning XT's

2 voedigen. 1 van 650W om de PC aan te sturen en 1 van 300W om de pompen te voeden.
waarom deze opstelling? mn 650W voeding trekt het niet om de 3 pompen en de pc te voeden. dus ik op mn rommelhok nog een voeding gevonden en daar mn pompen op aangesloten.

FOTO'S
1197826746_5_n1zc.jpeg

de box tot nu toe.

1197826134_5_hSyf.jpeg

mijn PSU mounts met rubberen demmping. tot nu toe zitten hier de enige 2 fans in en die wil ik ook zo stil mogelijk krijgen.

1197826379_5_a9Wz.jpeg

de mount voor de 3 pompen. ook op antivibratie rubbers.

1198077151_5_ATUo.jpeg

gaten zagen.

1198078195_5_ZHk_.jpeg


ok. dat was m weer. al de tijd dat ik deze update in elkaar heb gedraaid ban ik niet aan t klussen geweest.
voor iedereen alvast: GELUKKIG NIEUWJAAR.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit alleen jammer dat je 2verschillende kleuren reserators hebt maar daar valt altijd wel een mouw aan te breiden (dat is toch een spreekwoord :p) en houd er rekening mee dat als het hout gaat "werken" (buigen en kromtrekken) dat je dan een nieuwe case moet maken !

Good Luck!
 
Ziet er goed uit alleen jammer dat je 2verschillende kleuren reserators hebt maar daar valt altijd wel een mouw aan te breiden (dat is toch een spreekwoord :p) en houd er rekening mee dat als het hout gaat "werken" (buigen en kromtrekken) dat je dan een nieuwe case moet maken !

ah ja... die kleuren. ik moet ook bekennen dat ik er nog niet uit ben wat voor kleur de hele bende gaat worden. Ik sta open voor suggestie's!

En wat dat hout betreft;
1) dit is DUUR hardhout waarvan ik wel verwacht dat het ff mee zal gaan..
2) het is wel de bedoeling (later als ik groot ben) om het ontwerp door te laten groeien naar en stalen case. later als ik groot ben en mensen ken die dat kunnen.......
 
UPDATE!

we zijn bijna bij een werkend apparaat aangekomen! en wat een feest wat een feest, er is zowaar een 4e reserator bijgekomen!
wat me op een nieuw probleem brengt... how the F gaan we dit apparaat noemen??? quad-reserator?

1207220595_5_v6M6.jpeg

het systeem anno nu. net de 4e resrator opgehaald dus die is nog niet aangesloten. maar duidelijk is wel dat het een "beetje" een overdreven apparaat is geworden...

1207220732_5_L23M.jpeg

1207220931_5_d8jY.jpeg

mn videokaarten zijn te zwaar om zomaar aan mn moederbord te hangen. dus met deze stok en een paar schroeven blijft alles nu mooi op zijn plek. er gaat nog iets mooiers gefabriekt worden...... en keer.

1207221576_5_GOSA.jpeg

hier ben ik erg blij mee. waterblock voor mn SB past precies tussen mn 2 videokaarten door... k had niet gedacht dat dat zou passen.

1207221841_5_aFfB.jpeg

drive bay in progress.....

1207222090_5_zKqX.jpeg

achterkantje... 2 psu's, 1 voor de comp en 1 voor de pompen. ze hebben ruimte gekregen aan de onderkant op lucht aan te kunnen zuigen.

1207222288_5_qCaE.jpeg

mainboard... 3 reserators aangesloten. 4e reserator komt op de NB en 2 mosfets naast de CPU.

dinsdag komen de laatste onderdelen binnen om dit systeem werkend te krijgen. daarna het volgende: dit systeem toonbaar maken.
ik vind hem heul erug mooi... maar dat komt waarschijnlijk omdat ik van BRUUT hou. ik kan me heel goed voorstellen dat ii hier nog niet bepaald casemod compo's mee ga winnen..

hij is niet meer te tillen. er komen binnenkort een paar stevige handvatten aan om wat grip te hebben en het hout gaat her en der verstevigd worden met staal, t zou toch zonde zijn als dit apparaat opeens in elkaar zou donderen.

dat was m weer. dins- of woensdag a.s. zal ik weer een update geven. hopelijk van een draaiende computer
 
Ik weet niet wat je afwerking gaat worden maar als ik het goed bekijk is je zaag niet al te scherp dat wordt wel een boel plamuren!
Misschien je reserators om en om plaatsen blauw, zwart, blauw, zwart.
En voor het gewicht kun je nog wel e.e.a. aan sparingen maken zodat je wat hout verliest want sterkte heeft het genoeg.
Aangezien je dus ook met dit ding wilt slepen zou ik aan de bovenkant van de reserators wel iets bedenken om ze aan elkaar te bevestigen misschien een dunne platen op wat regels zodat je een holle bovenkant hebt waar ook verlichting uit zou kunnen komen?
 
En voor het gewicht kun je nog wel e.e.a. aan sparingen maken zodat je wat hout verliest want sterkte heeft het genoeg.

lol! het hout weegt niet zo veel. die torens wegen per stuk 6,5 kilo. x4 maakt 26 kilo. en in elke loop past ook nog eens 3 liter water. das ook weer eens 12 liter.... als dit beestje klaar is gaan we hem eens een keer op de weegschaal zetten.

verlichting naar boven toe is een goed idee trouwens... gaan we doen!
 
enig idee wat dat gaat wegen?????

ik heb 1 reserator, en krijg die net van de grond...

heb de case en reserator op 1 plank staan.



en het hele gebeuren is zinloos, want de temp zal er niet van gaan zakken.

duurt alleen heel lang voordat het water opgewarmd is.

en je zult een fan bovenop moeten monteren (is een optionele van zalman voor te krijgen) heb ik er ook opzitten.

beter 1 reserator, goede pomp (ik heb een eheim compact 1000 erin gedaan, uit een aqauriumwinkel, past precies, en een dikke flow.) en dan 1 radiator ertussen proppen 120 of 240 met push-pull.


dit krijg je alleen niet van de grond af, en probeer het dan nog maar eens fatsoenlijk te vervoeren.


en over je hout....dat is geen hardhout, maar gewoon multiplex.

dus diegene die je dat wijsgemaakt heeft......



trouwens, als je nog een reserator erbij wil, heb er binnekort een over..hehehe
 
hi.
je bent niet de enige die dit meld...
daarom heb ik besloten om het hele project te schrappen en te beginnen aan de 2e versie.

alles in 1 loop ipv 4 losse loops.

en de reserators en de case als 2 losse delen. want ik had deze opstelling nog niet eens gevuld en ik kreeg m al met geen mogelijkheid meer van de grond.

to be continued
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Zalman Reserator Custom Air Duct / Shroud Waterkoeling 2
P Specs for new barbs for a Zalman Reserator 1 v2? Waterkoeling 4
J Eheim 1046 voor Reserator 1 - welke fitting? Waterkoeling 2
V zalman reserator 1 v2 Advies Waterkoeling Setup 10
X [IN-ACTIVE] zalman reserator 1 plus Gevonden 0
K Reserator/radiator setup Waterkoeling 2
R Zalman Reserator 1 v2: Pomp vervangen? Waterkoeling 63
vincent zalman reserator XT Waterkoeling 12
M Hoge Temperaturen bij wc setup (Zalman Reserator 1) Waterkoeling 18
M Zalman ZM-RF1 Reserator Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
P Zalman Reserator XT geschikt voor i940 en 4850X2? Waterkoeling 35
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan