+ Plaats een Reactie
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 28 van de 28

Onderwerp: Vraagje over case fan opstelling

EJS
    EJS is offline.
    Junior Member EJS is on a distinguished road EJS's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 25-Dec-13
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6
    Ik was toch wel benieuwd wat de andere fan opstelling (zie plaatje hieronder) waar k.3nny & wwicked hun voorkeur naar uitging zou brengen qua temperatuur. Dus ik heb de boel toch eens omgebouwd, maar ik moet eerlijk zeggen het scheelt wel behoorlijk.

Ik heb het nu zo zitten:
    3afd8f56b8605f4427cf82bdbd5fa901.jpg

En dit zijn de temps:
    screenshot-2014-01-16-11.18.18.png

De PC lijkt ook nog wel iets stiller te zijn geworden door dat hij nu niet meer aan de voorkant uitblaast, nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik hem al heel stil vond...
    Laatst gewijzigd door EJS; 16-01-14 om 21:46.

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Credits
    329
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    81
    Long time lurker

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Airflow is en blijft een raar iets .
    Haikus are easy.
    But sometimes they don't make sense.
    Refrigerator.

EJS
    EJS is offline.
    Ingeschreven
    Wed 25-Dec-13
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6
    Ik heb nog een vraagje, mijn 3 case fans draaien standaard op 1200rpm en nu heb ik er "3-pin 12V naar 3pin 9.5V adapters" tussen gezet zodat ze nog maar rond de 900rpm draaien. Ik hoor mijn PC nu totaal niet meer (wat zeer aangenaam is), en als ik niet game blijft hij koel zat op deze manier. Maar als ik ga game zou ik eigenlijk willen dat ze gewoon weer voluit op 12V kunnen draaien mocht dit nodig zijn.

Nu is mijn vraag heb je niet zulke adapters waar een schakelaar tussen zit (dus een hele simpele fan-controller zeg maar) zodat je kan schakelen tussen 12V en 9,5V ? Het liefst iets met een relais zodat je geen vonken kan krijgen, of hoef ik hier niet bang voor te zijn ?
    Laatst gewijzigd door EJS; 19-01-14 om 19:01.

Senior Member jrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of light
    Ingeschreven
    Sun 05-Jun-11
    Credits
    1.788
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    13
    Een relais zorgt juist voor vonken. In principe is het een schakelaar die door een elektromagneet wordt aangetrokken. Door de open verbinding krijg je de vonken als er een stroom kan vloeien.

Voor de rest lees het volgende topic eens door misschien is het de oplossing wat je zoekt.
    Wanneer het gepruts ten einde is, begint het plezier.

EJS
    EJS is offline.
    Ingeschreven
    Wed 25-Dec-13
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6
    Oke bedankt, ik ga die topic ff door lezen.

EJS
    EJS is offline.
    Ingeschreven
    Wed 25-Dec-13
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6
    Ik heb de topic even gelezen waar je naar verwijst, maar dat wordt mij te ingewikkeld als leek.

Ik bedoel eigenlijk een 2 standen schakelaar (heb alleen geen idee welk type ik nodig zou hebben).

EDITE: heb de info wat ik hier voor nodig heb al via een ander forum gekregen, dus ik ga aan de knutsel als de spullen binnen zijn...
    Laatst gewijzigd door EJS; 21-01-14 om 16:10.

Member alexx39 is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Wed 18-Sep-13
    Credits
    396
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6
    hallo EJS, volgens Singularity computers op youtube kan je mischien beter
    het volgende doen: de voorste fans +radiator bovenin hangen (lucht uitblazend) en dan aan de voorkant de 2 140mm fans lucht inzuigen met lucht filter(anders heb je zo'n lawaai met luchtfilter op de radiator) en de achterste fan met luchtfilter lucht aanzuigend dan heb je een positieve airflow

ik heb zelf een joekelkast van mountainmods met 3x 3x fans+radiators die lucht aanzuigen en 3 dikke fans die de hete lucht uitblazen aan de bovenkant.

+ Plaats een Reactie
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

User Tag List

Forum Rechten