• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

vraagje betreft koeling custom casemod

bunbun

Member
beste iedereen,

ik zit al sinds 2006 ofzo in de tweakwereld, maar ben jaren lang inactief geweest, en heb vrijwel alle oude accounts geditched, om een frisse start te maken (ben wel nieuw hier op het highflow forum)
sommigen kunnen mijn oude accounts op het internet interessant vinden, dus geef ik nog ff de username: schepers12.

anyhow, gezien ik jaren lang geen mods heb gedaan (of ook maar pc's heb gebouwd, shame on me), besloot ik een paar weken om een pc rondom een oude asus vento 811 behuizing te creëren. (had de behuizing nog liggen)
ik ga geen foto's plaatsen van de orgenele behuizing, ivm alle afbeelding die ik ervan vindt, zijn watermarked, en niet zo'n beetje (google de behuizing maar voor de gein)

nu is stap 1 in mijn plan de kast aanpakken voordat ik een pc ervoor samenstel (heb wel een richtlijn voor een amd threadripper 1920 + microatx mobo (als deze ooit komt) + amd vega 64 of vega 56)

zoals jullie zien is het dus geen kattepis waar ik nu aan begin, en roept het voor mij wat vragen op, voornamelijk betreft koeling.

allereerst geef ik jullie nu een sketchup render die ik heb gemaakt
pc0.png

dit is zoals jullie kunnen zien met 3 intake fans (2 92mm noctua bottom, 1 100mm scythe front), en met 1 outtake fan (100mm slim fan met redelijk hoge airflow). deze fan setup heb ik getest en aangepast (outtake + 2 noctua fans hebben een 7V adapter om geluid te verminderen), dit resulteerd in een livhte overdruk in de kast, wat op zich niet een heel groot probleem is, gezien er ventilatie gaten naast de gpu en in de bodem zitten.

stroomverbruik heb ik berekend als volgt:
140w cpu (amd 1920 12 core @ 3,2ghz)
210w gpu (vega 56, blower style)
15w 2x m.2 ssd (960 pro 512gb (OS) + 1x 1tb (nog te kiezen))
70w moederbord
30w 3 eislicht red modules (van alphacool)
20w blu ray brander
5w RAM (2 of 4 sticks DDR4 3200 ripjaws)
10w fans
510w totaal
5% minimum voeding headroom
10% capacitor aging
dus ~590w is het minimum dat ik wou hebben, 600w is mijn voeding (cooler master b600 v2)

echter zijn mijn belangrijkste 2 vragen:
kan deze kast fatsoenlijk de 140w TDP van de threadripper 1920 12 core aan met een 92mm noctua koeler?
raakt mijn voeding oververhit met de setup, zal dit gaan of kan ik beter gewoon een stapje terug doen naar een ryzen 7 1700x met een TDP van 65w?

los van deze 2 vragen;
zou er zich veel warmte kunnen verzamelen bij de blu ray brander? (heb dat stuk zoveel mogelijk afgeschermd zoals in het model te zien is, wel lopen hier ALLE voedings kabels door (wat makkelijk past))

misschien vragen jullie je af: waarom threadripper in zo'n kleine pc? wat ga je er in hemels naam mee doen?
renderen, muziek maken, wat benching, games, interneppen, e.d.
voor renderen en opstarten kies ik bewust voor de samsung 960 pro m.2 ssd, vanwege de snelheid, die is lekker hoog
ook wil ik bij voorkeur een threadripper ivm de PCIE lanes, 16 voor de gpu, 8 voor m.2 ssd's, 4 voor pcie wifi kaart, met een ryzen 1700x gaat de gpu dan al in 8 lanes draaien. (ryzen 7 heeft 'maar' 20 lanes beschikbaar voor user, + 4 voor chipset)

note betreft het systeem: ik moet zobiezo wachten totdat er een microatx mobo komt voor threadripper (als deze er ooit komt?)

dus het heeft momenteel nog totaal geen haast.

mijn excuses voor de lange post, maar ik hoop op wat verduidelijking, gezien ik nu nogal zoekende ben naar antwoorden.

m.v.g. ramon schepers
 
Moet allemaal wel lukken, wel zou ik voor PWM fans gaan of een fan controller ipv 7v adapter.
Als je gaat gamen of renderen e.d. gaat de boel wel warm worden in zo'n klein kastje, dat zou geen probleem moeten zijn als je alle fans dan voluit kan laten draaien.
 
dankje voor de info, dit scheelt me weer ebay prijzen en gezeur met douane, aka: betere oplossing voor minder :)

enig idee wat de afmeting van de printplaat is van de aquaero? kan deze niet vinden op de highflow product pagina? (is handig om te kijken waar deze het beste kan komen in mijn case)
 
Een mATX voor Threadripper cpu?!? De socket is al bijna even groot als het mobo zelf dan XD...
Zonder gekheid,..denk niet dat die komen zal. Voor de X99 socket 2011-3 zag ik wel een aanal bordjes voorbij komen, maar voor de 2066 ook nog niets gezien(?).

Zit ook te kijken naar, of een 1800X of toch een TR X1900/X1920, ben er nog niet helemaal zeker van. De nieuwe CoffeeLake lijkt me ook erg interessant namelijk.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Vraagje betreft OD 14*10Tubbing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
X klein vraagje over fittings Waterkoeling 2
pilotter Vraagje over fans kabels custom sleeving HighFlow Forum 4
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
L Vraagje silicone slang gebruik Waterkoeling 4
U draad tappen vraagje Cases en Modding 1
J vraagje primochill advanced lrt foute badge? Waterkoeling 3
U EK res en pomp vraagje Advies Waterkoeling Setup 4
arwin74 tja advies vraagje van mijn dan maar is Hardware & Software 11
D Vraagje slangen i.c.m. in bedrijf name Resorator 1. Waterkoeling 5
P vraagje over tubing Waterkoeling 9
M Klein vraagje, eerste WC build, positie rad Advies Waterkoeling Setup 3
sir serial Ledjes in waterblokken vraagje Waterkoeling 6
stefan787 modulaire voeding kabel vraagje Hardware & Software 4
EJS Vraagje over case fan opstelling Overige Koeling 27
O Vraagje over amd R9 290 vrm koeling Overige Koeling 5
M Vraagje m.b.t. levertijd EK DDC X-RES 100 CSQ HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K EVGA GTX 780 HydroCopper vraagje Waterkoeling 5
X-Tripiot [REFUSED] bitcoins vraagje Gevonden 1
T Vraagje CPU koeler icm RAM koeler Overige Koeling 9
J Vraagje over reservoir! Waterkoeling 3
J Radiator vraagje Advies Waterkoeling Setup 4
Blackdash Vraagje over gewicht Koeler Overige Koeling 3
Aequitis temp meter vraagje Electronica 4
F Vraagje Waterkoeling Videokaarten Advies Waterkoeling Setup 12
S Vraagje hoeveel gewicht kan een reservoir aan Waterkoeling 2
yamaha_R1 Temp sensor vraagje Waterkoeling 2
Dave-V Vraagje Over Waterblock Voor Club 3D radeon HD6870 Coolstream Edition! Waterkoeling 11
T Koolance 402x2 vraagje Waterkoeling 6
boefmans opmerking over gtx580sli en een vraagje Overclocking 10
R vraagje over radiator en backplate voor gtx 670 Waterkoeling 9
boefmans LD kast: airflow en fan vraagje Cases en Modding 0
Ant 1 klein vraagje betreffende Molex Power Connector Pins HighFlow Webshop 3
W vertex 4 plus vraagje HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
T vraagje over Sunbeam Meteor Light Multicolor ME-MU Problemen & Oplossingen 18
DieHard Vraagje over toolbar Hardware & Software 2
DieHard vraagje: Aerocool RS12 Carbon Fiber 120mm Fan - Red Overige Koeling 2
Sw333t Vraagje over reference gpu (en hoe die te herkennen voor aanschaf) Hardware & Software 10
Meelobee Vraagje over plaatsing rads Waterkoeling 4
R vraagje slangen van een Astek waterchill Waterkoeling 1
boefmans Vraagje voordat ik ga bestellen :) Cases en Modding 2
D Vraagje over draaiende fans/watt/fancontroller Overige Koeling 11
K Vraagje over LED verlichting. Cases en Modding 2
B Vraagje over snelsluitkoppelingen. Waterkoeling 5
B Dual pomp vraagje... Waterkoeling 4
B Vraagje ivm 990x overclock. Overclocking 7
I Laatste check + vraagje matte black Rasa Advies Waterkoeling Setup 8
anub1s18 vraagje over Acryl Paneel - UV Rood / Transparant - 500x500mm Cases en Modding 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan