• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vervangen fans op TT Frio - stil en goed koelend!

brazen

New member
Ik gebruik normaliter de grote Noctua NH-D14 waar ik erg tevreden mee ben. Koelt als geen ander en wat voor mij ook belangrijk is, hij is erg stil.

Op dit bord past mijn favoriete koeler helaas niet, dus ben ik overgestapt naar een ThermalTake Frio. Koelt aardig, maar de herrie van de fans wordt ik helemaal gestoord van.

Ter vervanging dacht ik aan Scythe GPs, maar ben niet zeker van RPMs en of het past. Ook wil ik een Y kabel erbij hebben zodat ik beide fans op een moederbord header kan plaatsen.

De bevestiging aan de TT Frio is dmv van rubberen staafjes.

Heeft iemand hier ervaring mee en aanbevelingen?
 
Ik zou een PWM fan nemen voor de CPU cooler, dan kan je die op jouw mobo aansluiten en kan jouw mobo de fan reguleren (even instellen in BIOS), bijvoorbeeld:
NOISEBLOCKER 120MM PWM NB-Multiframe S-Series MF12-P
Be Quiet! 120MM Fan SilentWings PWM 1500RPM
Cooler Master 120MM Excalibur 2000RPM PWM R4-EXBB-20PK-R0
Enermax 120MM Cluster UCCL12 PWM - White LED
Nexus 120MM PWM SERIES REAL SILENT CASE FAN 500-2000RPM
NOISEBLOCKER 120MM PWM BlackSilentFan XLP Rev. 3.00
Scythe 120MM Slip Stream PWM 1300RPM SY1225SL12LM-P
Zijn allen prima fans.


Anders kan je natuurlijk ook een fan controller nemen en zelf de fan reguleren.
Dan kan je in principe bijna elke fan nemen, de Scythe GT zijn zeker prima fans.
De 1450RPM versie is voldoende voor een CPU cooler.
 
Die Noiseblockers hebben toch een pijp ter bevestiging ipv een gat zodat ze niet met de rubberen staafjes bevestigd kunnen worden?

Case fans hebben toch niet genoeg static air pressure om door een rad te blazen?

Overigens kan ik op mijn moederbord instellen of m'n fans PWM of analoog zijn. In beide gevallen wordt het toerental automatisch geregeld aan de hand van 2 drempelwaarden.

In dat geval de 1450 rpm's GT's?

Oh, en onder welke rubriek kan ik eventueel een 3-pin Y splitter vinden?
 
Mooi, jou hou ik in de peiling, mannetje! :)

Als ik alles binnen heb en gemonteerd is zeg ik wel wat ik nodig heb. Ben op zoek naar op maat gemaakte voedingskabels, dus van de zwarte doos tot de stekker, en op maat gemaakte SATA kabels Dat valt toch onder A tot Z?

Zie de dradenzooi hier:

img5414z.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Hoe de fans van de Twin Froxr II vervangen en voornamelijk, met welke? Overige Koeling 7
Stephan---pro vraag over antec kuhler 920, vervangen van fans Overige Koeling 4
K Vervangen van Noctua P14 fans. Cases en Modding 5
Roel1966 Corsair H70 standaard fans vervangen? Waterkoeling 19
M Papst fans op radiator, sterk genoeg of vervangen voor sterkere fans? Waterkoeling 13
R Mijn trouwe i7 vervangen Verkocht 2
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
M Ledstrip vervangen msi RTX 2080 Seahawk EK Waterkoeling 2
D [Advies] Vervangen 90 graden bochtje voor RP-452X2 Advies Waterkoeling Setup 1
S Magicool pomp Reservoir tube vervangen Waterkoeling 4
S Pomp vervangen. Waterkoeling 2
the_cyberspace Vervangen Exchange Hardware & Software 14
P rad vervangen ? Waterkoeling 1
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
SynthaxBE corsair 800d vervangen door een enthoo primo? Cases en Modding 26
W radiator hergebruiken/vervangen Waterkoeling 11
S wel of niet vervangen na 2 jaar. Waterkoeling 5
A Thermal Pads vervangen Overige Koeling 3
S Tips voor vervangen stock fan ATI Radeon Club 3D 7870 Tahiti LE. Overige Koeling 4
G Fan vervangen op NVIDIA® GeForce GT 640 1 GB DDR5 grafische kaart Overige Koeling 4
P LianLi vervangen Cases en Modding 0
P ASUS P5P800 moederbord, start niet meer op na vervangen PSU Problemen & Oplossingen 5
S Koelvloeistof vervangen Waterkoeling 14
P Waterkoeling slang vervangen of niet Waterkoeling 4
T Kast vervangen. Cases en Modding 6
Z Thermaltake armor mx led lichtjes vervangen Cases en Modding 13
I Thermaltake 850i: Hoe pomp vervangen? En radiator binnen of buiten de kast? Waterkoeling 9
D videokaart fan vervangen Overige Koeling 7
K videokaart vervangen? Hardware & Software 4
ShockRaver Radiator vervangen Waterkoeling 4
ShockRaver Slangen & vloeistof vervangen? Waterkoeling 13
F Pomp vervangen in Zalman LQ1000 Waterkoeling 23
R Zalman Reserator 1 v2: Pomp vervangen? Waterkoeling 63
M Slangen vervangen? Waterkoeling 31
E Hold Down plate vervangen of erbij plaatsen? Waterkoeling 11
Freddy Phanteks D30 120mm én D30 140mm fans nu verkrijgbaar bij HighFlow.nl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bl4ckj4ck666 arctic p14 pwm pst fans Cases en Modding 7
L aRGB case fans aansluiten zonder RGB of aRGB header op mobo Cases en Modding 8
Hightower Lian Li UNI SL120 en SL140 V2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Jason Scythe Kaze Flex PWM Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason NZXT Aer RGB 2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Aqua Computer fittingen,fans,radiator etc... Handleidingen en Installatie Tips 5
Jason Nieuwste Lian Li Fans op voorraad: UNI AL120 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
J Fans voor 360 radiator Overige Koeling 1
Jason Nog voorradig: Lian Li UNI SL140 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P 11 fans , kabelsplitters en corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Kraken X53/ X63/ X73 AIO Liquid Cooler With Aer RGB Fans (240mm/ 280mm/ 360mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan