+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Tips voor vervangen stock fan ATI Radeon Club 3D 7870 Tahiti LE.

Junior Member Sieb87 is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Thu 15-Aug-13
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0

Tips voor vervangen stock fan ATI Radeon Club 3D 7870 Tahiti LE.

Beste allen,

Gisteravond begon de fan van mijn videokaart te ratelen. Nu was ik toch al geen fan van deze fan (wat een zin weer) en zou ik er graag op korte termijn een custom fan op willen plaatsen. Zeker nu de originele stuk is.

Nu weet ik niet wat handig is. Een losse fan kopen (ik kan de grootte van de fan echter niet vinden op internet), of de hele fan inclusief heatsink vervangen voor een custom set? Ook daar heb ik problemen met het vinden van geschikte informatie op internet. Aangezien ik niet helemaal zeker ben of de supported sets (7870) op alle kaarten in die serie vallen, m.a.w.: passen alle custom cooling sets voor de 7870 op mijn Joker Card van Club3D?

Ik ben een totale leek op dit gebied, dus wat tips worden zeer gewaardeerd!

Groet,

Sieb

PS: Dit is de kaart waar ik het over heb:
    Radeon HD 7870XT jokerCard - Graphic solutions GeForce & Radeon

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Credits
    329
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    82
    ratelt die nu al? ik zou eerder een RMA aanvragen
    Long time lurker

Junior Member Sieb87 is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Thu 15-Aug-13
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    0
    Ja, maar was een tweedehandsje. Ik moet sowieso de bon opzoeken dan. Reden dat ik vraag voor custom koeling is dat ik graag wil oc'en en dat de koeling daar überhaubt niet zo geschikt voor is.

Senior Member jrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of light
    Ingeschreven
    Sun 05-Jun-11
    Credits
    1.806
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    13
    Naar mijn weten kan je de fan van een GPU alleen vervangen icm met een koelblok. Ik ben nog nooit tegengekomen dat de fan apart verkocht werd van het koelblok. Er zijn misschien alternatieve blokken die met een standaard fan werken die je later eens kan vervangen, maar dat wordt dan wel zoeken naar de juiste.

Senior Member XenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant future XenoMorpH's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    8.954
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    31
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieb87 Bekijk Berichten
    Ja, maar was een tweedehandsje. Ik moet sowieso de bon opzoeken dan. Reden dat ik vraag voor custom koeling is dat ik graag wil oc'en en dat de koeling daar überhaubt niet zo geschikt voor is.
    Dan zou ik toch echt de bon zoeken en de kaart RMA doen....daar is garantie voor.

Maar wanneer je dat niet wilt: Videokaartkoelers vergelijken, reviews, aanbiedingen, tests en nieuws | Hardware.Info Nederland

Voorbeeld is dan bvb deze: GELID Solutions > Products

Past op de 7870
    INTEL 8700K
    ASUS ROG Strix Z370-F Gaming
    16GB Corsair Vengeance 3200MHzC16
    ASUS NVidia 1080TI STRIX
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB
    Crucial p1 M.2 SSD 1000GB

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Labels voor dit Bericht