• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Stof filter: Slecht voor airflow?

Debro71

New member
Ik ben net verhuist en nu is mijn nieuwe huis stoffiger dan mijn ouder dus wil ik stof filters voor mijn fans plaatsen.
Nu is alleen mijn vraag welke stof filter werkt het beste, om specefieker te zijn, welke houd stof tegen maar beinvloed de fan zijn cfm niet teveel?
 
ik gebruik dit idee
product_image_213.gif

alleen dan met een beter (meer lucht doorlatend) plastic profiel..
ik ben er wel tevreden over... vangt goed stof op (en heb niet zoveel last van mindere airflow) en het makkelijke is je wast hem zo effe af :)
het enige is dat hij niet te mooiste is :)
 
Ik heb eigenlijk geen ervaring met stoffilters, maar het eerste wat bij me op komt is
dat een filter gaandeweg een steeds groter wordend opstakel is m.b.t. de airflow.

Een goed filter is dus denk ik op de eerste plaats goed schoon te maken.
Denk daarbij aan makkelijk toegankelijk en eventueel wasbaar.
Wat Dopestuff zegd dus ;)

In een stoffige(re) omgeving zou ik indien mogelijk ook zeker kiezen voor temperatuurgestuurde fan's.
Als het stof dan de temperatuur teveel beïnvloed ga je je vanzelf ergeren aan de extra herrie ;)
 
alleen dan met een beter (meer lucht doorlatend) plastic profiel..
Dus jij heb die balken eraf gezaagt? want dat klinkt nog niet eens zo slecht...
Alleen zou die stof die filtert ook apart verkrijgbaar zijn?

(at calimero)Nou tempratuur gestuurde fans heb ik niet nodig ik heb een fan controller en de herrie maakt ook niet uit want heb zo ie zo 5 cooler master blade master fan dus als ik die vol aan zet hoor je wel iets waar (als je hebt niet gewent bent) je aan zou kunnen ergeren.
 
Hier een testje met verschillende stoffilters.

Deze heeft in die test nog de minste weerstand op de luchtstroom:

fan-filter-no15.jpg


Alleen zal die niet veel stof tegenhouden. ;)