• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Stille VGA koeler voor EAH 4650, welke?

rdridder

New member
Ik heb vorige week een VGA koeler besteld, de Arctic Cooling Accelero S1
rev.2. Ik zag bij de compatibiliteit staan dat deze koeler de 4650
Radeon chipset ondersteunt dus ik heb de koeler besteld. Ik had zelf
even beter de specs moeten bekijken want bij het uitpakken had ik een
WTF momentje. Wat een enorm ding ! De koeler past sowieso niet in de
kast maar ook kan ik hem niet aan de kaart bevestigen omdat de GPU vrij
laag op de kaart zit. De kaart die ik heb is een Asus EAH4650,
Asus EAH4650/DI/1GD2(LP) prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
info

Hebben jullie een stille koeler die wel op deze kaart past ? De kast die
ik heb is een Nox Live 2, ongeveer vergelijkbaar qua grootte met een
standaard ATX kast. Ik heb het liefst een passieve koeler maar stil
actief kan ik ook mee leven, bijvoorbeeld een Scythe Musashi. Of raden
jullie aan om een andere videokaart te kopen ? Eentje met passieve koeling ?
 
Andere aftermarket coolers zijn niet veel kleiner dan de Accelero.

Je hebt dus deze kaart als ik me niet vergis:
Asus_EAH4650.jpg


Dat is een low profile kaart, daar gaat geen grote koeler op passen.
Je zou het misschien passief kunnen laten koelen met deze:
Enzotech Southbridge CNB-S1

Heb je wel enige airflow nodig bij de GPU door een fan daar in de buurt te plaatsen.
 
word heel lastig met zo een lage kaart er een aftermarket passieve koeler voor te vinden...
waarvoor gebruik je de pc?? als je hem als htpc gebruikt kan ik de radeon 5450 aanraden ;)
 
Ja klopt, dat is de kaart die ik heb.

Ik gebruik hem op het moment als HTPC maar een oude game spelen wil ik ook nog wel eens doen.

Die Southbridge koeler zou een optie kunnen zijn maar echt airflow creeeren lijkt mij moeilijk. Ik heb wel wat fans in mijn kast maar als ik er nog wat pci kaartjes bijzet dan is de airflow weg. Als er voor deze kaart geen passend alternatief is dan ga ik wel voor een passieve Club3D. Die zijn redelijk goedkoop. De 4670 variant is passief gekoeld en nog iets sneller dan wat ik nu heb.

In elk geval bedankt voor het antwoord !
 
Ik heb op het moment in de kast, 2 * 12cm scythe fans, 1 zuigen 1 blazen, verder heb ik nog 2 * 8cm fans die lucht aanzuigen. De fans draaien op 60% dus de airflow is redelijk gentle. Als ik de northbridge koeler vergelijk met een standaard passief gekoelde kaart dan is de standaard koeler een stuk groter, meer oppervlak om warmte uit te wisselen dus.

Ik zou de fans sneller kunnen laten draaien om meer airflow te creeren maar dan zit ik weer met een geluidsprobleem.
 
Er hoeft geen "storm" over zo'n kaart dus als er een "briesje" langs zo'n passieve
kaart gaat is het vaak al goed.
De grotere koeler (t.o.v. dat NB blokje) zal zeker z'n werk doen lijkt me.
 
Die bedoelde ik inderdaad :(

Ik heb opzich nog wel wat ruimte in kast maar er staan helaas geen dimensies op de Club3D site. Er is ook nog een modelletje lager, de 4650 (heb ik nu ook) en die heeft een koeler op kaartformaat.
 
Het is zeker een leuk kaartje. Ik las er een review over op Tweakers en daar gaven ze aan dat deze kaart echt specifiek bedoeld is voor HTPC's. Ik gebruik mijn machine als HTPC maar ik speel ook af en toe een game. Dan lijkt een 4650 mij geschikter.
 
Ligt er heel erg aan welke games je speelt, je gaf eerder aan dat dit nogal verouderde games waren?
Het lijkt me vanzelf sprekend dat je Metro2033 hier niet erg soepel op gespeeld krijgt, maar een oud spelletje wil dit kaartje nog best wel draaien op een redelijke resolutie hoor.
Hoe dan ook, het blijft een keuze/mogelijkheid, ik wou het alleen maar even op tafel leggen bij wijze van.
 
Ik vind het sowieso super dat mensen zo mee denken :) Dus ik ben erg blij met elke tip ! En je hebt gelijk, ik speel meestal wat oudere games. Ik ben zelf ook nog aan het twijfelen, het komt ook omdat ik een beetje baal van de kaart die ik nu heb, als ik dan bijvoorbeeld de 4670 koop dan heb ik nog het idee dat ik een upgrade doe.

Ik snap sowieso niet waarom ze een stofzuiger op zo'n kaart zetten. Ik heb aardig wat fans in mijn kast maar de videokaart komt ruim boven alles uit :S
 
Sja, er is natuurlijk maar beperkt plaats op een videokaart voor de fan. Zeker op een low profile kaartje.
Hoe kleiner de fan, hoe meer omwentelingen gemaakt moeten worden voor dezelfde luchtverplaatsing, hoe meer herrie dus ook.
Een videokaart koeler met een 140 mm fan hoor je ook nauwelijks :p Maar probeer dat maar eens in een HTPC kast te passen.

Als je videokaart koel genoeg blijft zou je ook de fansnelheid omlaag kunnen aanpassen met een programma zoals MSI afterburner eventueel.
Ik weet niet of je die mogelijkheid al overwogen hebt.
 
Idle draait de kaart op iets van 54 graden. Ik heb geprobeerd om alle fans vol te laten draaien en de videokaart fan uit, toen liep de temparatuur heel snel op naar 70 graden, daarna heb ik hem maar ingeplugd om schade te voorkomen. Naja, ik denk er nog ff over hoe ik verder ga, misschien krijg ik wel een briljante ingeving ;)

Ik weet trouwens niet of ik de fansnelheid van die kaart kan regelen. Ik zag geen settings om het te doen. Wel kan je de clocksnelheid omlaag brengen maar dat had weinig tot geen invloed op de temparatuur.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
Sw333t [FAN ADVIES] Stille 120mm ventilator met pwm fan Overige Koeling 8
Gruffi Stille pomp Waterkoeling 10
M Advies gevraagd: stille behuizing voor huidige waterkoeling Waterkoeling 4
M Stille kast kopen of isolatiemateriaal? Overige Koeling 8
C Ervaringen met stille waterkoelingpompen Waterkoeling 6
Sw333t [IN-ACTIVE] S775 CPU cooler en 3x stille 80mm fans Gevonden 4
Gerarddo Stille voeding met zoveel mogelijk vermogen, welke? Hardware & Software 8
Sw333t [GEZ] Stille socket 775 koeler voor C2D E8500 (stock). Maximale hoogte: 13 cm Gevonden 11
aadje93 Stille (goede) koeler voor asus EAH 5870 V2 (zie pics van PCB) Overige Koeling 26
Calimero [IN-ACTIVE] echt stille HDD (SSD ?) en XSPC X2O Compact 450 Pump Gevonden 9
Sw333t Stille harde schijf voor FTP server Hardware & Software 3
H goedkope stille mini loop Advies Waterkoeling Setup 11
Dustyrick goede,sterke,stille pomp?? Waterkoeling 28
LightStar Opzoek naar stille 90mm fans Overige Koeling 17
Mobomonster Super Stille Casefan advies Overige Koeling 33
L Stille voeding Hardware & Software 5
M Bitspower VGA Multi-Link Bridge For 2 Slots Application (POM) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Classic VGA Water Block for GeForce RTX 3080 & 3090 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Raijintek Morpheus 8057 Black Heatpipe VGA Cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Welk kant boven/ bij dubbelzijdige pads & VGA RAM coolers Waterkoeling 3
Freddy HighFlow VH1 Adjustable Aluminum GPU/VGA Support Strut/Holder Anti-Sag HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Thermaltake VGA Water Block for ASUS STRIX-GTX 980 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
T Bitspower VGA SLI/Crossfire Bridge For 3 Slots Application - Acrylic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
the_cyberspace Bitspower VGA waterblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
Tath Bitspower MSI GTX 970 Gaming Design VGA Card. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower EVGA GTX 970 Supercloked VGa Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Playstation 4 / PS4 - HDMI naar VGA met converter? Gaming 11
Tath Bitspower waterblok voor de EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked ACX Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower waterblock Acrylic voor EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
vincent 2 vga in 1 pc 2 desktops :P :D Hardware & Software 1
S VGA waterblocks fullcover en universeel Waterkoeling 2
l3p [VERKOCHT]2 x EK-VGA Supreme HF Universal Acetal/Copper + 2 x EK-VGA Easy Mount Verkocht 1
DjangoSoe [IN-ACTIVE] vga/ dvi/ hdmi gezocht gevraagd gevraagd Gevonden 0
ShadowBumble [VERKOCHT] Asus EAH6870/2DI2S/1GD5 + EK Block + Backplate + MiniDP -> VGA Adapter. Verkocht 4
V Advies gevraagd m.b.t. 2 maal VGA coolers Advies Waterkoeling Setup 2
B eerste waterkoel set voor cpu en vga Advies Waterkoeling Setup 3
Bullus EK-VGA Supreme HF HD7970 Cu Adapter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
vincent EK-VGA Easy Mount HF - Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
X-Tripiot [CANCELLED] Grote opruiming (oude moederborden , geheugen, vga) old skool Verkocht 10
Rooneys Ik krijgt een piepmelding van moederbord of vga? Problemen & Oplossingen 6
Fall3n [GEZ][TijdelijkLenen] Male DP To Dvi Adapter of Male DP to VGA Adapter Gevonden 3
BlackGhost NZXT PSU 24 -pin MB UV Red Sleeved // 8-pin MB // 6-pin VGA HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
R [INACTIVE] Beetje fasoenlijke VGA kaart met WC (full cover) Gevonden 6
D advies voor vga waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
The_Saviour# [inactive] vga Gevonden 7
L PS3 op VGA-beamer Hardware & Software 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan