• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

overkokende heatpipes

meneer peer

Tja, fruit....
hey,

Mijn pc slaat steeds vast, wat mij opvalt is dat het heatpipe systeem (NB, etc) echt wel warm/heet wordt.
Hebben jullie enig idee hoe dit kan? en er een oplossing voor?
De heatpipes zelf zijn geheel stofvrij.
Verder staat de bios op standaard waarden.
Ik ben al naar fans voor die heatpipes aan het kijken maar volgens mij horen ze echt niet zo heet te worden!
 
verder kan ik vermelden dat mijn cpu 28 graden idle is met de fans van het rad op 25%.
dus lijkt me stug dat die het is.
Ook heb de de voltages van NB en SB op zijn laagst gezet.
ik merk dat het blokje dat het snelste heet wordt volgens de handleiding NVIDIA nForce 200 is. Volgens mij is het een SLI chip.
Voor systeem specs, zie sig.
 
hmm maar betekend wel dat de NB voldoende thermisch contact maakt
anders zou t nooit zo heet worden op de pipes
als t echt heet is dan zouden ze haast op t punt staan om te overlijden
als je je vingers aan branden gaat dan zullen ze t niet zo heel lang meer volhouden denk ik
wat je dan kan doen .. een heel gerichte fan met tunnel richting onderkant van de heatpipes leiden mischien ?
t zal daar toch koeler moeten worden op de een of andere manier
 
Of gewoon een paar knaken uit je zak trekken en een paar koelblokjes kopen ervoor :) en wat betreft t uitvallen kan ook weleens aan je ram liggen aangezien buffalo geen supermerk is wat bekend staat voor degelijkheid , tenminste dat is mijn ervaring ...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan