• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nzxt Sentry 3 Fan Controller werkt niet met alle fans?

superslider

New member
Hallo iedereen,

Ik heb vandaag de fan controller die genoemd staat in de titel in huis gekregen. Fanatiek als ik ben heb ik deze direct in mijn kast geschroefd. Daarna heb ik op de verschillende rails van de controller mijn fans aangesloten en heb ik de voeding voor de controller zelf op een 12v rail van psu gezet. Bij het aanzetten van mijn computer bleek echter dat alleen de fans op mijn cpu cooler en de fan aan de achterkant van mijn case uitgelezen kan worden en hier kan dan ook de fan speed van worden aangepast.

De andere fans in mijn kast 3x Thunderblade 20 Plus van thermaltake en ook 2x een scythe ultra kaze 3000, krijgen wel de volle 12v stroom. Alleen kunnen niet door de controller worden uitgelezen en de controller geeft mij ook niet de optie de rpm aan te passen. Dit is uiteraard heel erg vervelend en niet wat ik had verwacht van een controller zoals deze, die overweg zou kunnen met elke willekeurige fan, aangezien de andere 3 fan's die wel kunnen worden uitgelezen niet van hetzelfde merk zijn.

Weet iemand misschien wat er aan de hand zou kunnen zijn en wat ik zou moeten doen om al mijn fans uitgelezen te krijgen door de fan controller?
 
Wat ik geprobeert heb is 1 fan per channel aansluiten en kijken of de rpm gelezen kan worden, maar dat gebeurt niet en de fan krijgt gewoon de volle lading stroom. Daarnaast heb ik geprobeerd 2 andere fans op 1 channel te zetten, maar die worden ook niet gelezen en de LED's geen heel zacht branden terwijl de fan volop draait. Ik snap er echt helemaal niks van en ik kan verder ook niks hierover vinden op internet.
 
Ik stop de 3-pin connecter van de fan rechtstreeks op een kanaal van de controller en zet dan de pc aan, maar de fan controller geeft mij de optie niet om de fan te selecteren en de rpm aan te passen. Dus ik weet niet wat ik hieraan fout zou kunnen doen. Want dit is pretty straight forward.
 
Daar heb ik net even aan zitten denken en het is inderdaad zo dat als ik een fan die wel uitgelezen kan worden aansluit samen met een fan die niet uitgelezen kan worden, de fan controller dan wel de controle geeft over de fan. Alleen dit is niet een ideale situatie want dan zou ik voor iedere fan die niet uitgelezen kan worden een fan moeten kopen die wel uitgelezen kan worden.

Wat zie ik hier dan over het hoofd waarom een scythe ultra kaze 3000 niet uitgelezen kan worden en een standaard thermaltake 120mm fan wel uitgelezen kan worden?
 
Nee, zoveel kabels heb ik helaas niet. Ik heb van mijn thermaltake case 1 kabel waar 2 fans op aangesloten kunnen worden. Dus wat ik gedaan heb is een fan die niet gelezen kon worden en een fan die wel gelezen kon worden samen op een channel van de controller aangesloten. Dus ik kan nu de rpm van de fan die gelezen kan worden aanpassen waardoor de andere fan ook hierin meegaat. Maarja dan moet ik dus voor iedere fan in mijn case een fan zien te vinden die de controller uit kan lezen. Kan het zijn dat deze controller gewoon een defect heeft?
 
Dus de fans worden op RPM gestuurd ipv van vaste waarde? Dan kan het kloppen dat de controller voluit stuurt. De controller denkt dat de fans stil staan en verhoogd daardoor de spanning. Wanneer je de fan zonder uitlezing handmatig regelt zal de controller wel netjes werken.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
volcom fan geratel nzxt sentry 2 Problemen & Oplossingen 12
V NZXT Sentry LX - Aluminum dual bay fan controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R NZXT Sentry Mix 2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Sw333t [VERKOCHT] NZXT SENTRY LX 2-bay Verkocht 1
F nzxt sentry lx Hardware & Software 2
S CPU Probe NZXT Sentry Core I7 Waterkoeling 1
Jason NZXT H1 V2 (2022 Version) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason NZXT Aer RGB 2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
Jason NZXT Aer RGB 2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
X nzxt usb hub werkt niet na behoren Hardware & Software 1
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
V Waterkoeling NZXT H440 razer edition, msi z170A I5, 6600K, Gigabyte 1080TI Aorus Advies Waterkoeling Setup 18
G Nzxt s340 welk rad? Cases en Modding 0
G Nzxt s340 black/red Gallery & Build Logs 0
J H220x in NZXT H440 Advies Waterkoeling Setup 3
Freddy TP14 build, edit: NZXT H442 :) Gallery & Build Logs 13
gerjanlubbers [TKA] NZXT Pink Phantom Modded Verkocht 11
radmiraal White Monstah !(nzxt h440) Gallery & Build Logs 16
radmiraal de NZXT H440 case + GTX 780 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 31
R NZXT FZ 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
R NZXT Switch 810 Black 'n White WC build Gallery & Build Logs 5
Hightower ratelen nzxt 140 mm fans Overige Koeling 8
DutchChilles [VERKOCHT] NZXT Switch 810 Verkocht 15
R NZXT led wit knippert Problemen & Oplossingen 2
DutchChilles [IN-ACTIVE] NZXT Switch 810 Verkocht 2
pilotter NZXT "grid" fan hub also for fan controllers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
J Vervanger voor 190mm fan van NZXT Overige Koeling 10
volcom NZXT Phantom 410 Midi-Tower - white / blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
E NZXT Led Kit Mod Cases en Modding 3
Sw333t NZXT Frontpanel Cable Set 30CM CB-FPAN-SET - Premium Sleeved Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Fall3n NZXT HUE RGB LED Controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
k.3nny [VERKOCHT] [130INCL]NZXT Pink Phantom GEMOD maar origineel! Verkocht 20
Thierry NZXT FZ fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
0 NZXT Phantom en Corsair H100, past dit? Cases en Modding 2
X NZXT Phantom - Waterkoeling setup. Advies Waterkoeling Setup 0
S NZXT Vulcan: Raam in maken ipv mesh Cases en Modding 6
R NZXT Phantom White Cases en Modding 1
P Eerste keer wc ( ati 6990 en 2600k cpu oc als doel ) in NZXT Phantom Advies Waterkoeling Setup 3
M NZXT Phantom 3x 200mm + Corsair H100? Waterkoeling 9
P NZXT Phantom Build Gallery & Build Logs 5
Das Experiment NZXT 8pin - 8pin PCI-E extender 250mm (black) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Rooneys [VERKOCHT] NZXT FS-200LED BLUE 200mm Verkocht 1
k.3nny [VERKOCHT] NZXT Phantom reversed ATX!!!(gemod) Verkocht 8
E [GEVONDEN] NZXT fans Gevonden 6
G NZXT Havik 140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Tath NZXT fancontroller behoud zijn instellingen niet Electronica 3
BlackGhost NZXT PSU 24 -pin MB UV Red Sleeved // 8-pin MB // 6-pin VGA HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
k.3nny [CANCELLED][80 euro]NZXT Phantom gemod. Verkocht 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan