+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: mosfet heatsinks van een Asus ROG Maximus VIII gene z170 moederbord gebroken

Member Metalcored00d will become famous soon enoughMetalcored00d will become famous soon enough
    Ingeschreven
    Sat 15-Aug-15
    Credits
    1.348
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6

mosfet heatsinks van een Asus ROG Maximus VIII gene z170 moederbord gebroken

Dag forum,

Ik heb domweg de koperen heat pipe tussen de 2 mosfet heat sinks van mijn nieuwe moederbord gebroken.

http://www.ocaholic.ch/uploads/extga...46_1_ca582.jpg

Kan ik dit repareren of hoef ik me er niet druk in te maken?

Indien dit toch zou moeten worden aangepakt, schaf ik dan beter nieuwe mosfet koelers aan? Zo ja, welke zouden dan het best zijn?

Moderator dopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to all dopestuff's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Credits
    468
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    22
    Ik denk dat het wel moet werken, de warmte word nu alleen wat minder egaal verdeelt...
    Je kan het voor de zekerheid uitproberen dat je de cpu stresstest en dan voelen hoe warm de koelblokken worden.
    Maar ik denk dat je je niet echt zorgen hoeft te maken (dit valt niet te repareren namelijk)

Member Metalcored00d will become famous soon enoughMetalcored00d will become famous soon enough
    Ingeschreven
    Sat 15-Aug-15
    Credits
    1.348
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dopestuff Bekijk Berichten
    Ik denk dat het wel moet werken, de warmte word nu alleen wat minder egaal verdeelt...
    Je kan het voor de zekerheid uitproberen dat je de cpu stresstest en dan voelen hoe warm de koelblokken worden.
    Maar ik denk dat je je niet echt zorgen hoeft te maken (dit valt niet te repareren namelijk)
    Ok, dankjewel :-). Ja Asus zelf kon me ook niet helpen, zij zeiden letterlijk om op highflow voor een alternatieve oplossing te kijken :-p. Nu, we zien wel wanneer ik begin te overclocken.

Senior Member XenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant futureXenoMorpH has a brilliant future XenoMorpH's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 14-Aug-08
    Credits
    8.828
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    31
    Normaal zit er toch een bepaald gas in de heatpipes? De werking hiervan is nu weg waardoor de koeling dus niet mer optimaal is.
    Aangezien je op een Waterkoeling forum zit: Waterkoelen die handel
    INTEL 8700K
    ASUS ROG Strix Z370-F Gaming
    16GB Corsair Vengeance 3200MHzC16
    ASUS NVidia 1080TI STRIX
    Samsung 840 SSD 250GB
    Crucial BX200 SSD 960GB
    Crucial p1 M.2 SSD 1000GB

Ingeschreven
    Sat 15-Aug-15
    Credits
    1.348
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XenoMorpH Bekijk Berichten
    Normaal zit er toch een bepaald gas in de heatpipes? De werking hiervan is nu weg waardoor de koeling dus niet mer optimaal is.
    Aangezien je op een Waterkoeling forum zit: Waterkoelen die handel
    Ja, ik zou het eigenlijk inderdaad zo moeten oplossen :-p.

Moderator dopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to all dopestuff's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Credits
    468
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    22
    Waarschijnlijk wel een leuk en simpel filmpje voor iedereen...

En eigenlijk word dus nu alleen de warmte niet meer van het eene blok naar het andere gebracht (zodat je tussen de twee rijen gelijkere temperaturen hebt)

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten