• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ineens heter na plaatsen extra fans

Kronkels

Junior Member
Hoi mede forum bewoners, ik zit met het volgende vreemde probleem:

Kast: Antec P180 B met 5 120 mm fans(en toch stil)
Voeding: Huntkey LW-6550SG Huntkey ATX 2.2 14 cm fan ja ja ik weet t maar wel stil 550 Watt
Mobo: Asus P5Q
CPU: Intel E8500 met Scythe Mugen met 2 120mm fans
Geheugen: 2 x 2 Gb DDR 2 1066 merk volgt ff vergeten
HDD: Samsung 500 Gb Sata + 200 Gb Sata
DVD: Samsung fikker en Samsung speler
Videoplankje: MSI Nvidia 9600 GT OC 512 Mb fan koeling(dood stil ook hier weer)

Draait top onder Windows 7 (op dit moment build 7100)

Draait zonder veel gedoe stabiel op 4 Ghz wou echter de temps wat lager zien te krijgen waren 35° idle 60°-65° stress vandaar die 2e fan op de mugen een extra case fan en als cadeautje een zalman fan controller hier besteld.

t handeltje er gisteren, na de geweldig snelle levering, in op en aan gezet en zie op stock speed zijn de temps nu zelfs hoger dan bij eerdere overclock met alle fans (antec) op low, ook als ik de fan controller op max gooi op alle 6 fans. ergens dus iets niet goed gegaan eerder was de temp nl 26° idle nu 36° op stock. Is de socket 775 bevestiging van de mugen zo gammel dat ik die mss onbedoeld van de cpu gewipt heb even, waardoor ie niet mee goed koelt(tja daar ben ik dus echt nog noob in)

Graag uw bevindingen en tips en alvst mijn dank
 
Laatst bewerkt:
Heb je de fans zo gemonteerd dat de fans beide dezelfde richting op blazen?

ik heb de fans zo geplaatst dat ze alle 2 naar binnen blazen zeg maar,

1 fan op de lange en de ander op de korte kant van de mugen, dus blazen alle 2 naar binnen zeg maar, maar kan dit de 10° verschul verklaren?

Las hier op t forum al over de push pull opstelling bij mij is t dus nu zo dat het een push push opstelling is waar bij de 1e fan richting de fan op de bovenkant van de kast blaast en de ander richting de fan op de achterkant, staan dus haaks op elkaar op de mugen.
 
heb je de mugen bevestigd met een backplate of met pushpins? waarmee heb je temps gemeten, want 36graden is normaal, ik heb met mijn e8500 en cm hyper z600 met 2 fans 37 graden.
idle temps zijn niet belangrijk, stressed temps wel ik heb nu op ook 4gHz max 50 en 49 graden 100% stressed 10min lang

edit: door je fans zo te plaatsen verstoor je de airflow tussen de lamellen van de koeler, je kan ze beter boven en onder, of links en rechts plaatsen
 
heb je de mugen bevestigd met een backplate of met pushpins? waarmee heb je temps gemeten, want 36graden is normaal, ik heb met mijn e8500 en cm hyper z600 met 2 fans 37 graden.
idle temps zijn niet belangrijk, stressed temps wel ik heb nu op ook 4gHz max 50 en 49 graden 100% stressed 10min lang

edit: door je fans zo te plaatsen verstoor je de airflow tussen de lamellen van de koeler, je kan ze beter boven en onder, of links en rechts plaatsen

Testen doe ik met realtemp en stressen met orthos minimaal een uur lang steeds. speedfan vertrouw ik niet zo. en bevestigd met de standaard pushpins idd
 
wat ik al vreesde zal iig moeten gebeuren, weer de kast in duiken en die fans in push pull formatie zetten iig, en misschien wordt voor mij dus de koninginnedag een dag van het weer uitelkaar slopen van de hele pc om opnieuw pasta op mijn cpu te smeren(dit keer volgens de geweldige how to hier op t forum) :023:
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J CPU ineens 99c Waterkoeling 24
K Bestelling ineens langere levertijd ivm vakantie? HighFlow Testimonials / Shopreviews 15
C sli werkt ineens nietmeer Problemen & Oplossingen 25
DieHard Complete mappen ineens weg Problemen & Oplossingen 0
DieHard Rare strepen ineens Problemen & Oplossingen 3
D Ineens alleen op de pc lage upload snelheid. Hardware & Software 1
L Cool n quiet werkt ineens niet meer Overclocking 0
Rico PC ineens sloom en sluit dan ineens af?! Problemen & Oplossingen 46
Dustyrick pomp stopt er ineens mee:S` Waterkoeling 33
K Laptop ineens trager Problemen & Oplossingen 2
Freddy [Internet Explorer] Icoontjes/Icons van favorieten ineens veranderd?! Hardware & Software 5
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
M In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans. Waterkoeling 33
P Plaatsen chiller Advies Waterkoeling Setup 1
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1
D koeling pasta verwijderen van de cpu en gpu en atic cooling plaatsen op cpu en gpu Overige Koeling 1
C Hardeschijf op grond plaatsen met een bracket? Hardware & Software 11
Bart D Kan bestelling niet plaatsen/betalen iDEAL - totaal bedrag klopt niet?? HighFlow Webshop 5
Q Waar radiator plaatsen? Waterkoeling 5
Freddy [SOLVED] Kan je geen berichten plaatsen? (met IE?) HighFlow Forum 9
C [Advies Nodig] Draining unit & plaatsen 2de RAD Waterkoeling 2
vincent case openen en moederbord plaatsen Handleidingen en Installatie Tips 1
P Na plaatsen extra Sata schijf start pc niet op Problemen & Oplossingen 6
K Kan bestelling niet plaatsen en geen keuze betaalmethode/verzendmethode HighFlow Webshop 2
K Plaatsen van voeding Hardware & Software 5
K Vandal switch op een lamptron cffl inverter plaatsen Handleidingen en Installatie Tips 23
A Temp Sensors plaatsen van Scythe Kaze Master PRO Handleidingen en Installatie Tips 19
K Laing D5-MCP655 plaatsen, mag het op zijn kant? Waterkoeling 13
Xtrafresh X-life dit weekend (2/7) in Nijmegen. 144/178 plaatsen bezet! Lan Party 3
D Hoe voeding het beste plaatsen Cases en Modding 19
Blackruby Temperatuur sensor plaatsen/vastmaken. Handleidingen en Installatie Tips 6
B Waar pomp plaatsen in Silverstone Raven 2 RV02 Waterkoeling 20
N fancontroller tussen cpu koeler en case fans plaatsen raadzaam ? Overige Koeling 13
E Hold Down plate vervangen of erbij plaatsen? Waterkoeling 11
Slader plexi glas plaatsen Cases en Modding 17
J watercooling plaatsen op een asus p5e Waterkoeling 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan