• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Pushe

New member
Hallo Experts,
Net nieuw en al een vraag!

De titel zegt het al, maar ik zie door de bomen het bos niet meer in koelerland!:105:

Ik wil de huidige standaard koelers van mijn CPU en GPU gaan vervangen. Ze maken een hels kabaal, draaien op volle toeren en koelen niet voldoende. In principe wil ik (nog) niet gaan overclocken.

Daar ik niet weet waar ik moet beginnen om een goede keus te maken, wil ik het bij jullie proberen, zodat ik het juiste kan kopen.

Mijn huidige configuratie is:

Huntkey midtower H403 (LxBxH: 475x190x450)
Voeding Huntkey HK7oo-52PP (700W)
Moederbord Asus P6T Deluxe V2 socket 1366
Processor: Intel Core i7-920/ LGA 1366
Geheugen: 3 x 2Gb 1333Mz DDR3
Videokaart: Asus Nvidia GeForce GTX 285

Wat kunnen jullie aanbevelen?

Hartelijke dank :039:
 
Hallo Pushe, welkom!

Wat doe je zoal met je computer? Ik moet heel eerlijk zeggen, dat als ik je nu een watercooling set ga adviseren, je dat geld beter in nieuwe hardware kan stoppen om mee te beginnen. Zowel je CPU met moederbord en videokaart lopen al 2 generatie's achter. En het is juist weer zonde om daar geld in te steken.

Althans voor de CPU kan het wel, omdat het block ook compatible is met de huidige en toekomstige CPU's maar in de videokaart, tenzij je tweedehands nog iets kan vinden zou ik even laten.

Begin in iig even hier: Advies nodig voor een waterkoeling setup? en Waterkoeling Installatie Handleiding

Succes!
 
Nou Xelation daar ben ik het toch niet helemaal mee eens.
Ik moet je gelijk geven dat dit niet meer de nieuwste hardware is op het moment, maar deze set-up kan zeker nog een tijdje meedraaien als het nodig zou zijn.
Maar laten we eerst maar wachten op de doeleinden voor de PC voordat ik daar verder over ga speculeren. :)
 
Nee dat begrijp ik ook wel, daarom adviseer ik alleen CPU als eerste stap. GPU lijkt me zo zonde omdat bijv. nieuw weer bijna de helft is van een nieuwe videokaart.

Maar absoluut afhankelijk van wat je er mee wilt gaan doen, wil je bijv. in oktober Battlefield 3 gaan spelen op hoge instellingen dan komen we met andere adviezen :p
 
Hallo Xelation en Sanders,

Dank jullie voor de snelle reactie!
Het antwoord is heel simpel: uitsluitend MS Flightsimulator X.

De hele configuratie is iets meer dan 1 jaar oud. Was toen niet het allerbeste, maar prijs/ prestatieverhouding zeer goed en aanbevolen in de flightsim forums.

Vergeet niet dat FSX een 32 bits programma is dat +/- 4 jaar oud is en dat niet alle huidige technologische verbeteringen kan verwerken.

Ik kan eventueel tzt een betere videokaart kopen, maar ook die zal dan gekoeld moeten worden. Overigens is de logische opvolger de Nvidia GTX 590 en dan heb je het toch al snel over +/- 650€.

Geeft dit een beter beeld?

groetjes,
 
Hier kunnen we wat mee :)

Dat zit je met je hardware wel goed, tevens is de opvolger van de GTX285 niet de GTX590
(is dual-GPU) maar de GTX580 €385,- maar in jouw geval niet nodig dan.

Lees de handleidingen even door die ik boven heb geplaatst, dan weet je de basis. Welke
exacte keuze komt ook weer neer op smaak namelijk. Bijv. als je kast een raam heeft en
je ook wilt dat het er goed uitziet of juist helemaal niet als het toch maar dicht is.

En dit alles in combinatie met wat je er ongeveer aan wilt uitgeven.
 
Laatst bewerkt:
wat ik zou doen is...

de scythe mugen 2 rev b op je cpu (moet je zelf even nameten of hij zeker weten in je kast past, ofwel of je nog 158mm boven je cpu overhebt)

voor gpu koeler zou ik je op het moment weinig kunnen aanraden
want je hebt al wel een enigsinds oude kaart en of het niet interessanter is om deze te verkopen en een nieuwere snellere stillere te kopen (of daar veel verschil in zit met nu een goeie koeler kopen)


ps vergeet geen koelpasta (arctic mx-4 raad ik aan) mee te bestellen
 
Hallo Dopestuff en Xelation,
Bedankt voor de suggesties.

Xelation:
Ik heb de door jou geplaatste handleidingen gelezen en denk momenteel (nog) niet aan waterkoeling. Je begrijpt dat de FSX software daarvoor te oud is om voor relatief veel geld deze PC nog te verbouwen. Dit neemt niet weg dat ik tussentijds wel een oplossing zoek.

Dopestuff:
Jouw voorstel voor de Scythe Mugen 2 rev B. spreekt mij wel aan, maar ik heb ook bedenkingen en wel om de volgende redenen:

-Wordt vaak vermeld als een van de betere koelers voor een redelijke prijs (helaas zijn de meeste door mij gevonden vergelijkingstests al vrij oud). Dus kan ik niet beoordelen of er inmiddels een betere is....
-Montage van de koeler schijnt niet gemakkelijk te zijn, zelfs niet met het hele moederbord eruit.
-Ik moet inderdaad checken of de kast de hoogte aan kan, maar, ik denk het wel, is uiteindelijk 190mm breed.
-De koelpasta neem over. Ik neem aan dat de Artic MX-4 /hetzelfde cq. verbeterde versie is van de Artic MX-2 (zie ook post http://forum.highflow.nl/f14/koelingspasta-koelpasta-handleiding-en-info-165/)

Xelation:
-Is met de Artic Cooling Accelero Xtreme Plus het geluidsniveau een beetje acceptabel: het zijn uiteindelijk 3 extra ventilators?
-Kunnen beide tezamen op mijn moederbord? Maw. past het allemaal?

Is dit de goede combinatie?
 
Goede keuze, houdt rekening met het feit dat de Artic Cooling Accelero Xtreme Plus 29 cm is.
Kijk even of het past, kwam koeling en geluid ga je er echt op vooruit. Google er maar eens op.

Ze zitten elkaar niet in de weg iig (;.,)
 
Laatst bewerkt:
Doe gelijk even een check in je kast. Is de airflow goed, wellicht dat je je kabels nog wat
netter kan wegwerken.

Welke andere fans heb je al in je kast, koelen die wel goed en maken ze wellicht geluid?
 
Oh als je de Arctic Cooling Accelero XTREME Plus neemt, vergeet dat niet ook deze te bestellen: Arctic Cooling VR002 - NVIDIA GTX2XX RAM Sink Set

Dank je Xelation,
Dit had ik inmiddels ook gezien op de productpagina.

Ik heb inmiddels mijn behuizing gemeten en kan zeggen dat de Scythe Mugen 2 en de Artic Accelero XTREME Plus perfect moeten passen.

Ik ga nu alles bestellen. Dank jullie voor de snelle en uitgebreide hulp. :038:
 
Hallo Dopestuff,
Nee, er zit alleen een front fan in, plus de fan van de voeding.
Is het interessant om een rear fan te hebben zodat er een goede luchtstroom ontstaat (dus beide blazen in dezelfde richting), of beide zuigen de lucht naar buiten?
 
Nee de front moet lucht naar binnen plaatsen en achter lucht naar buiten.

Kon geen afbeelding van boven vinden, zit daar ook een fan?

Duidelijk!

En nee er zit boven geen fan.
Als je voor de kast staat is rechts helemaal dicht, links een groot rooster, voorin de fan en achterin de voorbereiding voor een fan van +/- 80mm
 
Dat is niet veel aan luchtverplaatsing.
En zo lijkt het me dat je ook meer air in hebt dan air out en kan er dus warme lucht ophopen in de case.
De originele koelers hebben ook nog eens een EE wat de Accelero niet heeft, dus dan wordt die ophoping alleen maar meer.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Ik zie door de RADs het bos niet meer Waterkoeling 1
Sw333t [TKA PC] Kleine AMD PC, zie omschrijving Verkocht 1
Sw333t Skype iconen werken niet meer, zie link HighFlow Forum 5
D3T0X [TKA Waterkoeling set compleet] zie post voor meer info Verkocht 5
Sw333t [CLOSED]Waarde pc (zie configuratie) Gesloten 5
Sw333t [VERKOCHT] 2x Cooler Master Elite 120 Advanced (zie omschrijving) Verkocht 10
T Grafische kaarten (zie advertentie) Gevonden 17
Sw333t [IN-ACTIVE] Case en parts (zie omschrijving) Verkocht 20
Legendary1985 [CANCELLED] MEGA opruiming verschillende hardware's zie ad.] Verkocht 4
J Joost - Joost Streefkerk - i5 Alternate ( moet hem nog winnen: zie dit forum ;) ) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Sw333t [VERKOCHT] CoolerMaster Elite 333 gemod (zie omschrijving) Verkocht 12
aadje93 Stille (goede) koeler voor asus EAH 5870 V2 (zie pics van PCB) Overige Koeling 26
Sw333t [VERVALLEN] CoolerMaster Elite 333 (zie omschrijving) Verkocht 6
R Ik zie allemaal BEEESJES uhm bubbeltjes Waterkoeling 10
Freddy Plaatjes door een AI laten maken! Algemene Discussies 3
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
T Help deze casemodding starter z'n minerale olie PC door! Cases en Modding 28
M Advies graag! Ik word overdonderd door een boel getallen Waterkoeling 9
SynthaxBE corsair 800d vervangen door een enthoo primo? Cases en Modding 26
Freddy Custom waterkoeling basics, uitgelegd door Hardware.info TV Waterkoeling 1
H [IN-ACTIVE] Corsair 600T Plexi glass door or Window. Gevonden 4
G Veel Restrictie door 2 90graden fittings Waterkoeling 2
ChillPascal [IN-ACTIVE] Thermaltake Level 10 GT Snow Edition (gemod door kier) Verkocht 5
Freddy Maak kans op €50, €25, €15 en €10 shop tegoed door behulpzaam te zijn :) HighFlow Forum 36
Freddy Door je rug gegaan (onderrug), wat doe je eraan? Gezondheid en Sport 24
E 'Hdd-prijzen gaan stijgen door overstromingen Thailand' Algemene Discussies 11
Johnny Varkens raken opgewonden door muziek Jan Smit Nieuws en Sport 0
W0uTeR PSU 6 pin PCI-E kabels door elkaar Electronica 1
K Langzame boot door bios Problemen & Oplossingen 6
F Eerste WC opstelling en heb hulp nodig !!! Doorverwezen door l3p Advies Waterkoeling Setup 4
Mexel [User-Review] be quiet! Dark Power Pro 850W review door Mexel HighFlow Product Reviews 2
Fryslanboy PC wil niet opstarten/dingen branden door/rook Hardware & Software 2
Freddy TwilightNZB en FTD down door Brein Nieuws en Sport 36
D Loop loopt niet door Waterkoeling 74
alain-s XFX HD 5770 crossfire vervange door HD5870 crossfire Hardware & Software 1
O pomp krijgt de slangen niet vol/geen door stroming Waterkoeling 14
G pc piept door andere voeding. Hardware & Software 8
Celly EVGA breekt door 60000 Vantage heen Overclocking 0
W McAfee gooit me uit internet door Grab1t als ik games download Problemen & Oplossingen 22
L Een bestelling snel tussen door. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
hung Zestien doden door schietpartij in Duitse school Nieuws en Sport 24
Flythe LET OP: Kans op lekkage door te lange schroefdraad van fitting Handleidingen en Installatie Tips 23
hung 9800gx2 kortsluiting door? Hardware & Software 22
Freddy Radiator, (te lange) schroef te ver door geschroefd, te repareren? Waterkoeling 36

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan