• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hoge temps + veel verschil in cores ?

DaveC

************************* *****istrator
ik heb laatst de scythe ninja 2 bovenop mijn q6600 G0 geplaatst, net wou ik overclocken en toen ik na een failed boot de bios had gereset was het even raar.

ik kwam in windows en ging te temps checken met everest+hwmonitor en ik keek op cpuz, op cpuz stond alles standaard en met de temps was wat raars, hij gaf geen cores meer aan alleen CPU: xxgraden.

toen opnieuw opstarten, keek in de bios naar mijn temps en zag dat de cpu volgens de bios 68 graden was, op stock. geen overclock niks.

ik kom in windows en ik check mn temperaturen en ze komen ongv een met die uit de bios, heb alle fans nu even op max staan om te kijken of me cpu daalt.

screen:
5f3zfn.png



ik denk zelf dat de scyth ninja 2 niet helemaal goed zit/dat de koelpasta niet goed is verdeeld. 10 graden verschil tussen 2 cores is volgens mij echt te veel.

tot dit weer over is ga ik even niks cpu-intensiefs doen xD anders verneuk ik m strax ofzo.
 
hoogste temp volgens hwmonitor van 1 core was al 80... toen snel uitgezet

net even gekeken of ik de koeler wat in kon drukken en de push-pins nog aan kon drukken, ik hoorde geen klik maar de temps zijn weer redelijk.
 
Heb jij wel jouw moederbord uit jouw kast gehaald om de Ninja te monteren?

Want alleen dan kan je eigenlijk goed checken of de pinnen goed door het moederbord zijn door gedrukt.

Ik denk dat de cooler nog steeds niet goed vast zit.
 
nope, ik wou het eerst wel doen, maar toen scheen de zon en zag ik al die kabels in mn pc hehe. morgen en maandag heb ik vrij dus dan kijk ik wel even.

of zal ik wachten tot dinsdag als ik hier maandag nog koelpasta bestel?

tot die tijd moet ik wel ff goed me temperatuur in de gate houden, als ik ga gamen en hij zit weer niet goed en mn cores worden weer 70+ dan ben ik de sjaak :D
 
welke bestel je? MX2? als je kan freddy moet je echt eens overwegen om OCZ freeze op stock te nemen echt pracht koeling gaat nog een paar graden lager dan MX2.
 
Dan zou ik wachten op de nieuwe koelpasta.
Als je alles eruit gaat halen en opnieuw gaat monteren, kan je het beter gelijk zo goed mogelijk doen.

@Wardo
De OCZ Freeze is maar volgens enkele testen beter, maar dat kan ook aan "omgevings/test factoren" liggen. Het is eigenlijk een kopie van de MX-2.
Verder is het 1 gram minder en wel wat euro's duurder.
Je kan daarom beter voor de MX-2 gaan :D
 
ik heb bijde liggen thuis, dusjah maakt niet veel uit :)

morgen gaat mijn nieuwe onderkant erin :) ben benieuwd... traanplaat en een pomp zal dat veel trillingen opgeven denk je? ik dacht aan rubber tussen de bodemplaat en mijn traanplaat?
 
Oh, als je daarop de pomp gaat zetten, zou ik echt wel een stukje rubber tussen traanplaat en bodem van kast doen.
Want als je dat niet doet, gaat dat 100% resoneren!
 
scythe ninja 2? ik hoop dat je het niet over die grote koelblok hebt want die had ik ook = slechte prestatie

Het ontwerp zorgt ervoor dat de warmte overgaat in de fins, maar de koelingen op deze block laat maar toe om de warmte tot een bepaald aantal graden te koelen dus er is een limiet waar je zeker niet onderraakt.
Ik had betere prestaties met men stock cooler, neem 12 graden verschil.

Ik had deze koeler getest op men phenom black edition (quad core) en ik haalde een temperatuur van 50 graden wat erg veel is.. maar dit is wel normaal als je kijkt naar het ontwerp van die koelblok, de lucht zou beter op het stuk vallen dat direct op de processor aanwezig is... ofwel moet je erg luidruchtige fans gebruiken... (ik had 2 120mm fans op die block gemonteerd). Dacht eerst dat scythe loszat dush eb ik hem opnieuw gemonteerd met zilveren koelpasta, nog geen goede prestatie...
 
Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat je een Scythe had?
Want dan hoor ik het voor het eerst dat een stock cooler beter koelt dan een Scythe cooler :S

On-Topic:
Dave, is het al gelukt?
 
Weet je zeker dat je een Scythe had?
Want dan hoor ik het voor het eerst dat een stock cooler beter koelt dan een Scythe cooler :S

On-Topic:
Dave, is het al gelukt?

Nee echt man, is een copper scythe block, zo een grote met enorm veel vinnen en heatpipes waarop je 2 120mm fans kunt bevestigen, ik had er 2 opgezet van 1200 rpm maar kreeg hogere temperaturen.

Aangezien het ontwerp vond ik het nadien logisch dat die stock cooler beter koelde.. aangezien de heatpipes van de scythe block de warmte geleiden naar de fins, maar enkel de fins worden gekoeld en de koelte kan van daaruit nooit de hitte die vanuit de processor gegenereerd wordt overwinnen. En vrij normaal trouwens, er komt meer warmte van de processor en een fan kan dat maar juist aan, maar als de afstand te groot wordt tussen processor en koeler, wordt het koelen moeilijker...altijd beter dat de koelblock op de processor rechtstreeks wordt gekoeld.

Had ik hier op voorhand rekening mee gehouden had ik er nooit men geld voor uitgegeven.
men CNPS8700 Zalman led koeler was ook beter dan die scythe, zelf beetje beter dan stock cooler, maar wel veel beter dan scythe.
 
Laatst bewerkt:
Hmm... Dat is een discussie apart denk ik.
Want tot nu toe heb ik alleen maar lagere temperaturen meegemaakt, gehoord en gelezen met Scythe coolers :)


@ Dave, heb je het daar nog op stock snelheid?
Zijn normale temps (op stock en idle), zeker met dit weer!
Mijn Q6600B3 met stock cooler op werk met stock cooler, idle en stock snelheid is nu 63-67 :p
 
jup laatste screen is stock.

ik heb een nieuw probleem, mijn pc start niet op =/ alle fans enzo gaan draaien, maar op het beeld komt niks te staan, heel even: no signal.

op f8 rammen werkt niet en ik kom ook niet in de bios.
stekkers zijn goed aangesloten op mn pc.
iemand een idee?
 
zomaar gekregen, ik was gta weer is aan het spelen, toen ging ik ff wat drinken pakken nadat ik alt+tabbed was. toen kwam ik terug en stond alles vast, ik pc uitgedaan en tooen startte hij niet op.
 
batterij van je mobo ff uittrekken en na 3sec terug instoppen. of gewoon een blazer voor je pc plaatsen kan zijn dat er iets oververhit geraakt en dat je pc in beveiliging gaat.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
koendb Veel te hoge temps! Waterkoeling 63
88Gamer88 EK Supremacy - 4770k (Hoge temps) Waterkoeling 6
M XSPC X2O Delta V4 i7 920 hoge temps Waterkoeling 15
L Foto's (hoge temps etc) Advies Waterkoeling Setup 19
S te hoge temps Waterkoeling 17
Robin Misterieus zo hoge temps? Waterkoeling 12
D Hoge temps na instaleren D-Tek Fusion Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
wijthoef Hoge CPU temp met h80i v2 Waterkoeling 3
R Hoge waterkoeling temperaturen Waterkoeling 11
S Hoge temperaturen 7700K Waterkoeling 28
J Extreem hoge temp Auxtin @HWmonitor Overige Koeling 1
Sw333t [IN-ACTIVE] Hoge resolutie plaatjes van moederborden Gevonden 30
Sw333t [GEZ] Hoge Intel Boxed cooler (socket 775) Gevonden 6
soppy Hoge temp's Waterkoeling 14
E Hoge temp? Waterkoeling 21
M i7 920 en Noctua nh-d14 hoge temp Overige Koeling 22
S te hoge temperaturen? Waterkoeling 21
B Te hoge temperaturen? Waterkoeling 11
M Hoge Temperaturen bij wc setup (Zalman Reserator 1) Waterkoeling 18
H (te) Hoge score in vantage Overclocking 3
J Hoge temp southbridge Hardware & Software 29
D Hoge verzendkosten of toch niet? HighFlow Computer Cooling Shop 11
Ruud hooge temps watercooling, i9 10900k , 2080 super. Waterkoeling 10
XenoMorpH Temps lopen rap op, pc valt uit Problemen & Oplossingen 2
Enola strix 980ti watercooled temps Waterkoeling 7
yamaha_R1 Intel 3770K OC 4,2 temps? Overclocking 6
R advies wc setup tav temps Waterkoeling 19
N Temps pc Overige Koeling 17
Ludwig Core i7 920 D0 OC en temps Overclocking 18
K Temps Waterkoeling 3
Skydrone CPU koeler (temps: 70 graden!!) Hardware & Software 13
L CPU temps uitlezen Hardware & Software 11
M [WC Advies] Upgraden huidige set, lagere temps gewenst! Waterkoeling 9
V i7 990x temps Overclocking 15
H i7 950 OC en temps Overclocking 21
aadje93 max voltage/temps (als ik de goede lees :P) van phenom x6 1090t. Overclocking 11
G High temps on WC setup i7 930 D0 Waterkoeling 9
SillentWolf IOH Temps Asus Rampage III Extreme. Hardware & Software 31
S H70 zelfde temps Z600 Overige Koeling 17
Bullus mcw60-r ,1 gpu hogere temps Waterkoeling 5
fasster wc temps vallen tegen! Waterkoeling 45
R Temps weer lekker hoog. Waterkoeling 14
R EK supreme -> temps Waterkoeling 14
Forseti Gpu-z temps Overige Koeling 5
D Temps core i7 920 met WC setup Waterkoeling 10
E Steeds blauw scherm met goeie temps Overclocking 19
B WC Temps i7 920 Overclocking 4
Jamoru WC temps E8600... te hoog of goed? Waterkoeling 31
R Core i7 Water temps Overclocking 23
D Nieuwe WC setup temps kunnen beter maar hoe? Waterkoeling 39

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan