• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

control 18 fans

martijnoss

New member
Hallo

Ik heb inmiddels een watercool 420 pro en zijpanelen elders besteld omdat ze hier helaas niet op voorraad waren maar je kunt ook niet alles hebben liggen.

Nu heb ik een probleem met de fans yate loon 140mm 2300rpm, deze dacht ik met een pwm controller aan te sturen.(zie foto)
Bij mijn testfan een nzxt fn12(3pin) werkt het feilloos, maar hang ik mijn yate loon(3 pin) eraan dan kom er een piepgeluid uit de fans.
Wat kan ik nu het beste doen, mijn idee was om verschillende fans te bestellen tot ik een merk/fan heb die niet het geluid heeft.
Of zijn er nog andere ideeen.

Helaas zit ik waarschijnlijk nu met 18 nutteloze kabel afgeknipte fans :021:
en zal dus andere nodig hebben, maar welke aangezien ik niet van plan was er 360euro aan fans in te knallen.

Dank voor jullie tijd.
 

Bijlagen

  • $_57.jpg
    $_57.jpg
    45,4 KB · Weergaven: 1
Het lijkt mij slimmer om te investeren in ventilatoren die daadwerkelijk ook overweg kunnen met PWM sturing (zoals deze bijvoorbeeld, of deze). De meeste 3-pins kunnen dit namelijk niet, die nzxt fn12 is blijkbaar een hoge uitzondering.

Waar heb jij overigens die pwm controller vandaan? Het kan ook zijn dat die controller niet goed is.
 
Deze controller komt uit China.

En ben bang dat ik inderdaad 18 nieuwe fans moet aanschaffen, maar hoe ga ik die dan in toom houden.
Ik blijf erbij dat ik ze met een potmeter allemaal tegelijk wil verzetten.

Denk dat ik eens pwm fans ga zoeken en een paar verschillende bestel om te kijken wat goed voor mij is.
Maar fans van 20 euro per stuk zie ik eigenlijk niet zitten.
 
Lijkt veel op die hobby dingen bij conrad. Het is wel PWM, maar de voeding naar de belasting wordt geregeld. Bij pc fans is het een stuursignaal met een voeding apart ernaar toe. Aan het begin van deze link stat een duidelijke uitleg van het verschil tussen beide manieren. Is wel in het Engels.

Het irritante geluidje komt van het aan uit schakelen. Alleen een andere schakelfrequentie kan dat oplossen, maar is niet in te stellen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S aquastream xt speed control ? Waterkoeling 0
X fan 3 pin of 4 pin voor radiatoren en fan control Waterkoeling 17
Zwelgje [GEVONDEN]Saitek PRO Flight X-65F Combat Control System HOTAS Gevonden 1
WiSK Nanoxia PWMX Control Module HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S Antec 600 fan control Overige Koeling 3
pilotter fan control Overige Koeling 14
C Cosmos II fan control probleempje? Cases en Modding 0
I Meerdere vragen betreft water koeling en fan control Advies Waterkoeling Setup 10
Skydrone D-RAM timing control Overclocking 5
Freddy Iandh Power Control Panel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 32
aadje93 CCFL sound/geluid control maken ??? Cases en Modding 15
R 4pin fan control op mobo Hardware & Software 6
Freddy Phanteks D30 120mm én D30 140mm fans nu verkrijgbaar bij HighFlow.nl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bl4ckj4ck666 arctic p14 pwm pst fans Cases en Modding 7
L aRGB case fans aansluiten zonder RGB of aRGB header op mobo Cases en Modding 8
Hightower Lian Li UNI SL120 en SL140 V2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Jason Scythe Kaze Flex PWM Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason NZXT Aer RGB 2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Aqua Computer fittingen,fans,radiator etc... Handleidingen en Installatie Tips 5
Jason Nieuwste Lian Li Fans op voorraad: UNI AL120 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
J Fans voor 360 radiator Overige Koeling 1
Jason Nog voorradig: Lian Li UNI SL140 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P 11 fans , kabelsplitters en corsair Commander Pro Overige Koeling 2
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Kraken X53/ X63/ X73 AIO Liquid Cooler With Aer RGB Fans (240mm/ 280mm/ 360mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
mixedup corsair 120ll fans Problemen & Oplossingen 9
Jason NZXT Aer RGB 2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Lian li uni fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
pilotter Vraagje over fans kabels custom sleeving HighFlow Forum 4
Freddy EK-Furious Meltemi 120mm x 38mm PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
G [TKA-FANS] Scythe Gentle Typhoon AP-15(1850rpm) Verkocht 3
Freddy Aqua-Computer OCTO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Hightower Corsair ql fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Hightower Corsair ll rgb fans custom aansluiting en stekkertjes Overige Koeling 16
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy Noctua 5v (USB) Fans / ventilatoren HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Aqua-Computer QUADRO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower corsair ll fans rgb 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Hightower Corsair ll12o rgb fans Overige Koeling 12
M In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans. Waterkoeling 33
B Thermalright square fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Z 4-pin PWM Fan Hub voor 10 fans? Advies Waterkoeling Setup 1
A fans pwm noctua op moederbord aansluiten Waterkoeling 5
S 3 en 4 pin fans aansluiten op een 4 pin pwm header. Hardware & Software 7
Hightower Alpenfoehn wingboost 2 fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan