+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: control 18 fans

Junior Member martijnoss is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Thu 11-Feb-16
    Credits
    847
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    4

control 18 fans

Hallo

Ik heb inmiddels een watercool 420 pro en zijpanelen elders besteld omdat ze hier helaas niet op voorraad waren maar je kunt ook niet alles hebben liggen.

Nu heb ik een probleem met de fans yate loon 140mm 2300rpm, deze dacht ik met een pwm controller aan te sturen.(zie foto)
    Bij mijn testfan een nzxt fn12(3pin) werkt het feilloos, maar hang ik mijn yate loon(3 pin) eraan dan kom er een piepgeluid uit de fans.
    Wat kan ik nu het beste doen, mijn idee was om verschillende fans te bestellen tot ik een merk/fan heb die niet het geluid heeft.
    Of zijn er nog andere ideeen.

Helaas zit ik waarschijnlijk nu met 18 nutteloze kabel afgeknipte fans
    en zal dus andere nodig hebben, maar welke aangezien ik niet van plan was er 360euro aan fans in te knallen.

Dank voor jullie tijd.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails _57.jpg  

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Het lijkt mij slimmer om te investeren in ventilatoren die daadwerkelijk ook overweg kunnen met PWM sturing (zoals deze bijvoorbeeld, of deze). De meeste 3-pins kunnen dit namelijk niet, die nzxt fn12 is blijkbaar een hoge uitzondering.

Waar heb jij overigens die pwm controller vandaan? Het kan ook zijn dat die controller niet goed is.
    Haikus are easy.
    But sometimes they don't make sense.
    Refrigerator.

Junior Member martijnoss is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Thu 11-Feb-16
    Credits
    847
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    4
    Deze controller komt uit China.

En ben bang dat ik inderdaad 18 nieuwe fans moet aanschaffen, maar hoe ga ik die dan in toom houden.
    Ik blijf erbij dat ik ze met een potmeter allemaal tegelijk wil verzetten.

Denk dat ik eens pwm fans ga zoeken en een paar verschillende bestel om te kijken wat goed voor mij is.
    Maar fans van 20 euro per stuk zie ik eigenlijk niet zitten.

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Heb je een link naar de specificaties van die controller (is het eigenlijk wel echt een PWM controller)?
    Haikus are easy.
    But sometimes they don't make sense.
    Refrigerator.

Senior Member jrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of light
    Ingeschreven
    Sun 05-Jun-11
    Credits
    1.806
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    13
    Lijkt veel op die hobby dingen bij conrad. Het is wel PWM, maar de voeding naar de belasting wordt geregeld. Bij pc fans is het een stuursignaal met een voeding apart ernaar toe. Aan het begin van deze link stat een duidelijke uitleg van het verschil tussen beide manieren. Is wel in het Engels.

Het irritante geluidje komt van het aan uit schakelen. Alleen een andere schakelfrequentie kan dat oplossen, maar is niet in te stellen.
    Wanneer het gepruts ten einde is, begint het plezier.

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten