• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welke geheugen is het beste voor core i7?

Dus je zegt dat de corsairs het beste zijn? Waarom zijn die het beste? Wil wel het budget op die prijs houden die ik genoemd hebt, want die ze me duur zat.

Ik denk van wat ik genoemd hebt dat de mushkins beter zijn omdat die lagere lantencies heeft en de corsairs iets hoger.
 
hier een heel interessant artikel over DDR3 geheugen, ik vind vooral de conclusie erg interessant ;)

Gezien deze test en het feit dat ik niet extreem wil gaan o/c'en, heb ik gekozen voor goedkope PC3-8500 geheugen (105 euro voor 3x 2 GB Kingston).
 
het gaat er dus om wat je wilt met je pc... niet o/cen ....beetje...of max o/cen...

Chiller gaat wat ik zo in zijn posts zie voor de max preformence dus heeft ook het snelste nodig... ga jij ook max o/cen dan zou ik dus ook dat Corsair geheugen halen.
doe je dat niet en wil je een beetje o/cen ga dan voor dat 1600 geheugen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Corsair staat ervoor bekend voor de beste resultaten ja, en beste compatibiliteit, met XMP enz...
Patriot en OCz durft nogal eens problemen geven dat ze niet op de vooraf gestelde (op verpakking) Snelheid (Mhz) werken dat ze zouden moeten.

Kingston HyperX , G.Skill heb k veel goeds gelezen en gehoord, dat ze ook zeer goed zouden zijn.

Je koopt natuurlijk wat je zelf wilt he.
 
Ene kant vind ik het een beetje raar dat er mensen zeggen als je gaat ocen of niet. Ik bedoel als je met dit soort geheugen aankomt mag je toch wel verwachten dat er flink geoced gaat worden. (geen LN2 ofzo, wel waterkoeling)

De bedoel is wel dat ik de cpu zeker wel rond de 4Ghz probeerd te krijgen.
Ik hoop echter op zo`n 4,2 ghz ofzo.

Waarom word dat mushin niet aangeraden dan? Want dat geheugen is wel sneller. Ik heb zelf al wat reviews na gelezen en dat is wat ik concludeer.

Terwijl allebei de geheugens voor dezelfde prijs te krijgen zijn.
Waarom word dan het corsair aangeraden? Welke raden jullie dan aan 1600mhz of 1800mhz geheugen.
 
Met 1600mhz niet mogelijk?

Zouden jullie graag een duidelijke onder bouwing erbij willen doen.

Trouwens met die Mushkins is het ook mogelijk om 1840mhz te halen. Wel op iets hogere voltage.
 
Oh waar dan? (wel 3x 2GB dan he)

Volgens Garrett heeft het helemaal geen zin zo snel geheugen te kopen.
Het komt erop neer dat die OCZ eigenlijk meer als goed geheugen is. Klopt dit?

Of is het wel aan te raden?

Hoeveel volt heb jij op dat geheugen chiller?
 
Ja maar dat is dan geen 6GB kit. Heb geen zin om later weer nieuw geheugen te kopen, moet wel meteen 3x2GB Triple channel kit zijn.

En ja waar heb je ze gekocht? Want dat heb je na 2 posts nog steeds niet vermeld. Graag even je bron vermelden.
 
Ik kom uit nederland niet uit belgie. Daarnaast zijn de prijzen in belgie een stuk duurder.

En die kit die jij hebt ( 3x1GB kost zelfs 200 euro (20 euro duurder)) met 3x2GB kost 413euro. Dat vind ik dus veelste duur.En nee het moet echt 6GB zijn.
 
ik heb trouwens de 1600 mhz kit en gaat prima hier ook met het clocken :)
maar als ik nog is kon kiezen zou ik voor de 1866 gaat maar het is jou keuzen
aangezien ik nu 100 euro meer heb betaaldvoor de 1600mhz kit :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Robin Welke geheugen snelheid nieuwe pc Hardware & Software 9
D hardeschijf of geheugen upgraden. Welke ? Hardware & Software 18
M 8gb geheugen of een snellere processor, welke heeft meer meerwaarde.I.v.m upgrade PC Hardware & Software 4
l3p Corsair Dominator geheugen, welke zal ik nemen? Hardware & Software 30
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan