• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Problemen met windows/hardware

Alecs010

Active member
Dit is nu me setup van de pc:

Cpu: 7900x
Moederbord Msi x299 pro carbon ac
Geheugen: gskill 4x 8gb 3600mhz
Gpu: 750ti
Ssd's(m2): samsung 950pro, 2x 970 plus op een msi m2 genie.
Voeding: Corsair hx1000i

Toen windows draaide kreeg ik af en toe blauw scherm, met een netwerk error, dus ik dacht doe de bios updaten naar de laatste versie, toen startte hij opnieuw op en zei could not find an oprating system... nog een keer proberen te flashen nog steeds het zelfde dus ik dacht geen probleem zet ik windows opnieuw erop. Maar na het installeren startte hij niet zei die voor het instaleren van windows start opnieuw op. Ik dacht nou zet ik hem op me andere m2 ssd, precies het zelfde probleem..

Ik dacht nou pak ik uit me htpc me oude samsung evo 840 ssd sloot ik die aan en ja hoor hij doet het.. alleen met me bekabelde netwerk doet hij het niet.. wifi wel niet geprobeerd om de driver opnieuw te installeren omdat deze ssd weer terug gaat in me htpc.

Toen ontdekte ik ook nog dat hij ipv 4x 8gb maar 1 stick herkent ipv 4... ik naar een maat geweest alle 4 de bankjes erin en ja hoor werkt wel...

Is het moederbord overleden of regelt de cpu dit allemaal of mis windows?? of spelen er zich meerdere problemen af? de cpu is nieuw gekocht, het moederbord via dealerstunter een 2dehands hardware winkel... Maar net 3 uur zonder problemen world of warships gedaan zonder problemen.

Wel zitten lezen dat mogelijk windows met meerdere nmve schijven problemen zou kunnen geven.. wie kan me hierbij helpen of tips geven die ik nog kan doen om te chekken
 
Heb je al geprobeerd de BIOS te clearen/resetten?
En dan met standaard instellingen proberen op te starten en kijken of de problemen zijn verholpen.

Je kan ook even prutsen met de UEFI en CSM instellingen in de BIOS, volgens kan je ergens de optie LEGACY SUPPORT aan/uitzetten.
 
Ja heb hem geecleared, nog het zelfde zal is proberen de te prutsen met de uefi :), en kijken of ik die lagacy support uit kan zetten.

Dacht misschien is er 1 nmve niet goed dus ik 3x er 1 in gezet en geprobeerd windows te installeren maar helaas, en stop ik weer me htpc ssd erin en draaien...
 
Ik lees het nu indd... xp staat uit indd. Heb de CPU niet elders getest. Denkt nu verkopen hahaha ko in de bios niks vinden met de latent. Maar ik ben wat dat bettreft een amateur....
 
Met mijn huidige moederbord (ASUS sabertooth) had ik het probleem dat de m2 SSD niet door de UEFI werd herkend. Bleek er een instelling te zijn waar ik kon kiezen tussen SATA en m2. Deze naar m2 gezet en het draait sindsdien zonder problemen (3 a 4 jaar geleden) zonder herinstallatie. Wel iets om te onthouden als de UEFI/BIOS een update krijgt.
 
@Xenomorph xp stond uit, nee baal ook had nog een msi xpower moederbord maar had ik verkocht. Las het bericht op Reddit wel klote..
@jrheuwing oké ik kon dat zo snel ik de bios niet vinden maar zou goed kunnen dat dit het probleem is indd.

Zit nu te denken om ipv een 2de GPU deze mobo en CPU te verkopen en dan wachten op de 3900x of een 9900k. Enige nadeel.dan is minder lanes dan de x serie van Intel.. twijfel twijfel twijfel..
 
Laatst bewerkt:
Heren thnx voor het helpen uit eindelijk al me geheugen bankjes werkend gekregen, was een bios instelling hoopte dat ook voor me nmve's maar die kreeg ik nog niet aan de praat terwijl windows ze wel ziet. maar dit topic kan nu dicht heb de cpu verkocht en ga toch overstappen naar de rode kant. :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
A Fan problemen met EK-Cable Splitter 4-Fan PWM extender Problemen & Oplossingen 13
P problemen met de kraken x51 Waterkoeling 1
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17
AQuAKiNG problemen met Nvidia Surround NVIDIA 1
R Problemen met waterkoeling en Aqua-computer Waterkoeling 29
D problemen met pc op starten geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 1
D Problemen met ratelende fans? Overige Koeling 11
U Problemen met GTX 680 SLI OC/BIOS/Volt mod Overclocking 0
D Problemen met internet explorer Hardware & Software 28
K Opstart problemen met nieuwe videokaart (GTX670) Hardware & Software 1
arwin74 Feser One mixen met Feser VSC, problemen? Waterkoeling 6
S Problemen met Aqua-Computer Aquastream XT 1046 12v usb Waterkoeling 3
M Problemen met flow Watercooling Waterkoeling 8
E Problemen met LED achter het plexiglas..... Cases en Modding 4
T BSOD Problemen met nieuw buildt PC Problemen & Oplossingen 3
E Wie heeft ervaringen/problemen met Asus p8p67 moederborden? Hardware & Software 17
D Problemen met CFx + 2e scherm. Problemen & Oplossingen 26
Freddy Problemen met Forum + Internet Explorer? HighFlow Forum 29
CrUzEr problemen met mijn XFX Radeon HD 5870 Hardware & Software 10
J Problemen met HighFlow site HighFlow Computer Cooling Shop 7
Don_Holio Problemen met vullen van loop Waterkoeling 6
Exeon Problemen met Rampage II extreme en geheugen Problemen & Oplossingen 47
Baloo.be Problemen met Swiftech MCP355/MCP350 pomp Waterkoeling 116
M Koeling problemen Problemen & Oplossingen 19
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
Freddy Problemen die je hebt sinds gisteren, hier posten aub HighFlow Forum 39
W gtx 780 3way problemen Problemen & Oplossingen 0
D Problemen videokaart (waarschijnlijk) Problemen & Oplossingen 3
B Keuze problemen watercooling Advies Waterkoeling Setup 2
sir serial Shout problemen. Problemen & Oplossingen 2
R Problemen intel i5 750 cpu Problemen & Oplossingen 10
Johnny [Nvidia] Driver problemen Hardware & Software 147
Arniebomba Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips. Hardware & Software 41
N i5 3570k overclock problemen Overclocking 15
DjangoSoe 5870 Crossfire problemen, te lage framerate na Windows herinstallatie Problemen & Oplossingen 10
X schroef / bevestiging problemen rad + shroud + fan + 1 of 2 mm metaal + fan gril Waterkoeling 4
R i5 2500K OC problemen Overclocking 17
Wouter Problemen die bekend zijn. HighFlow Forum 2
Deathchant Z68XP-UD5 problemen of i7 2600K? Problemen & Oplossingen 104
B Waterdruk problemen Overige Koeling 2
Wouter Problemen gevonden? Meld ze hier!! Report bugs! HighFlow Forum 387
Yil Problemen Raid0 setup REXII Problemen & Oplossingen 13
R overclock problemen Overclocking 23
D OCZ Reaper Asus 6pt problemen Overclocking 26
Freddy Website Storing / Problemen Webhost HighFlow Computer Cooling Shop 8
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan