• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[PC] Top Configuratie Hardware +/- €5000,-

Freddy

Administrator
Forumleiding
Wat is volgens jullie een top configatie hardware voor +/- 5000 euro?

En dan met de volgende onderdelen:

- Moederbord
- Processor
- Geheugenmodules
- Videokaart(en)
- Geluidskaart
- Harde Schijf (Station C)
- Voeding
 
harde schijf zal denk ik wel 2x velociraptor 300gb worden in raid 0 (of raid 10)

mobo weet ik niet
cpu: i7 965 Extreme
geheugen ben ik niet thuis in
VGA 2x de GTX295 en binnen 4 maanden ofzo de GTX300 in sli :D
Geluidskaart: ik ben erg tevreden over mijn Auzentech.
voeding: geen idee Corsair, OCZ, Zalman, Enermax etc van 1200 watt is denk ik wel voldoende :D
 
volgens mij is de 295 dan al leverbaar

volgens mij kan een hd4870x2 ook in 3x crossfire (3x 4870x2), op mijn hd4870 zitten ook 2 brugaansluitingen.

anders een tri-sli met de gtx280, maar dat is investeren in een oude schoen, dus zou met je huidige config gaan en wachten op de gtx300

*EDIT*

nieuwe geluidskaart!!!! :Dwel erg vette! denk dat dit de volgende wordt in mn HTPC :D!!

MET TRUEHD RENDERING!!!WHOOOOOOHOOOOO!!!!

*/EDIT*
 
Laatst bewerkt:
in mijn ogen zoiets als hetvolgende...

naamloos6666by3.jpg
[/URL] [/IMG]

bij gebrek aan beter maar effe de creative kaart (is opzich TOP maar je kan ook een razer nemen oid ;) )
verder had ik er 2 X Scythe "Quiet Drive for 2.5" Internal HDD Silencer for 2.5 inch HDD voor de raptors bijgeplanned (past in gewoone hdd plek en lekker stil)

en je houd nog lekker wat geld over voor een flinke kast en de bijbehorende waterkoeling ;)
 
Ben nog niet zeker of ik dat budget er ga uittrekken hoor, beetje orienteren :)
Mijn huidge PC is nu twee jaar oud (Q6600, 8800Ultra).
In die twee jaar heb ik wel gespaard voor vervanging van de PC :)

En nu ik GTAIV niet op Ultra High kan spelen en iedereen dik hoge 3DMARK06 scores heeft, wil ik wel heel graag nieuwe hardware :D
 
Ben nog niet zeker of ik dat budget er ga uittrekken hoor, beetje orienteren :)
Mijn huidge PC is nu twee jaar oud (Q6600, 8800Ultra).
In die twee jaar heb ik wel gespaard voor vervanging van de PC :)

En nu ik GTAIV niet op Ultra High kan spelen en iedereen dik hoge 3DMARK06 scores heeft, wil ik wel heel graag nieuwe hardware :D


Ja, ze gaan te snel met het uitbrengen van nieuwe hardware.
Ik kan het niet meer bijbenen:icon_mrgreen:
 
Mijn bijdrage:

Mobo: EVGA X58 of de REXII (alhoewel de P6N-T ook aantrekkelijk is vanwege de SCSI aansluiting)
Cpu: i965 (prijsverschil met de i920 is nu rond de 600 euri. Het prijsverschil tussen de instapper en de extreme versie was zelden zo klein).
Ram: 3x2Gb DDR3 Dominators maar ik verwacht nog wel wat andere leuke DDR3 setjes. Ik mis o.a. nog de Flex Xlc serie van OCZ
Psu: afhankelijk van je videokaart keuze, maar wel iets van Thermaltake of Coolermaster
Graka: jou kennende 2xGTX295

Behuizing, koeling etc. zal wel typisch Freddy worden. Maar daar hou je voldoende budget van over als je 5 mille incalculeert.
En dan zal je GTAIV wel op de hoogste specs spelen.

Zorg je er dan wel voor dat je pomp niet lekt? :042:
 
Ok, dan zou het dus bijvoorbeeld zo worden:

MOBO: Asus Rampage II Extreme €310,-
CPU: Intel Core i7 965 Extreme Edition €900,-
MEM1: Corsair Dominator TR3X6G1600C8D €215,-
MEM2: Corsair Dominator TR3X6G1600C8D €215,-
GPU1: EVGA GTX 295 €500,-
GPU2: EVGA GTX 295 €500,-
GPU3: EVGA GTX 295 €500,-
SOUND: onboard
HDD1: OCZ Vertex OCZSSD2-1VTX60G €225,- (raid0)
HDD2: OCZ Vertex OCZSSD2-1VTX60G €225,- (raid0)
HDD3: Seagate Barracuda 7200 1.5GB €125,- (files, backup)
PSU: Thermaltake Toughpower 1200W €250,-

Totaal: €3965,- :D
 
Ik zal de EVGA weg laten en er 2 HD4870X2's inzetten, aangezien het hele triple SLI verhaal meestal slechter schaalt dan SLI (drivers).

Bedoel het is gewoon zonde om 300 euro te betalen voor een paar fps extra in games, plus dat je 3DMark score ook niet gigantisch ervan stijgt.
 
Ja dat is waar.
Daarbij komt er een PCI-Slot vrij voor een goede geluidskaart of RAID controller..

Precies, als je wat meer schijfjes wilt of een leuke geluidskaart met een leuk speakersetje. Trouwens dat samen kost ook ongeveer 300 euro :p

Ja t is nu nog ff wachten op de benches en reviews van de GTX295 (is immers net als de HD4870X2 een dubbele gpu).

Maar toch heb ik het vermoeden dat je aan 3 kaarten nog niks hebt, dat zal eerst nog ondersteund moeten worden door de drivers en dat is altijd zo'n feest bij Nvidia (niet dat ATI het beter doet :p )
 
Dat geloof ik ook best, maar ik vind de prijs van 300 euro wel erg positief.

Als je toch perse een Nvidia kaart wilt, dan zal ik toch 2 kopen en dan de rest besteden aan een leuke geluidskaart/speakerset/monitor enz enz enz :p

EDIT: Zag net dit nieuwsbericht op Tweakers :), trouwens las net wat reviews en die GTX295 zijn toch stukken sterker dan de HD4870X2's :O
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
T Problem with mounting HWLabs GTS420 into the top of Meshify 2 XL Handleidingen en Installatie Tips 3
Mannozels [GEVONDEN] EK-DDC X-Top V2 G1/4 - Acetal Gevonden 0
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
O Protium D5 Pump Top Waterkoeling 3
the_cyberspace Bitspower DDC TOP Reservoir Adaptor Digital RGB (Acrylic) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Thermaltake PR22-D5 top cap of een complete tube Waterkoeling 1
S Veel lucht in D5 top Waterkoeling 2
D top ek supremacy mx HighFlow Computer Cooling Shop 17
Hightower bitspower ddc top adaptor clear HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
T Ander top op Revo D5 Waterkoeling 2
L Bitspower D5 MOD TOP (Clear "S" Model) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
the_cyberspace Bitspower DDC TOP Upgrade Kit 100(POM Version) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bas9466 Gezocht D5 top Gevonden 0
Bas9466 D5 Alphacool met pom hf top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
TinusB Fittingen D5 mod top Waterkoeling 2
M Bitspower D5 Mod Kit / Mod Top / D5 Dual Single Top Upgrade Kit 150 Installed Height Waterkoeling 3
Ahtlon NesteQ RubberScrew magnet gebruiken met EK d5 top SCQ Waterkoeling 2
Hightower clear top voor de ek mosfet max iv gene-z HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D Alternate top for MCP35X Reservoir? Waterkoeling 2
JanPieter Bitspower D5 MOD TOP - Black "S" Model - BP-D5TOPPS-BK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
C [VERKOCHT] Bitspower D5 Mod Kit Matt Black + Bitspower D5 Mod Pump Top V2 POM Verkocht 2
DutchChilles Combinatie Bitspower top en EK Housing voor DDC pomp Handleidingen en Installatie Tips 5
A 420 rad in top corsair obsedian 750d Cases en Modding 5
XenoMorpH EK-DDC Dual TOP V.2 nog verkrijgbaar? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S D5 pomp/ Bitspower top Waterkoeling 34
Zwelgje Bitspower VG-NGTX780TI Nickel Plated ICE Black Acrylic Top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
XenoMorpH Welke EK res op de EK-DDC Dual TOP V.2?? Waterkoeling 3
XenoMorpH [VERKOCHT] asus 7970-dc2-top Verkocht 1
S Welke pomp + top is het beste? Waterkoeling 3
faljukin Alphacool HF D5 TOP -Plexi G1/4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
fatal_error.be Bitspower CPU Block Summit EF (Intel) Clear Acrylic Top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
tomasvanderpijl [IN-ACTIVE] EK Waterblocks EK-D5 X-TOP CSQ - Acetal Verkocht 5
the_cyberspace Bitspower DDC TOP Upgrade Kit 150 (POM Version) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
P EK-D5 X-TOP CSQ - White Acetal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
canonchiel [VERKOCHT] Asus Gtx 680 DC2 top Verkocht 2
WiSK EK-RES X3 - Multiport TOP HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Cygnitr0n [VERKOCHT] BitsPower D5 Top V2 Verkocht 1
F [IN-ACTIVE] Bitspower D5 / MCP655 Dual Mod Top/Extreme Verkocht 0
canonchiel Welke top fitting Waterkoeling 2
Sw333t Bitspower VG-NGTX680 ICE Black Acrylic Top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P EK-D5 Dual TOP G1/4 CSQ - Acetal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
E [VERKOCHT] swifttech MCP-655 + EK D5 X-TOP Verkocht 3
canonchiel [VERKOCHT] D5 Met Bitspower Mod kit en top Verkocht 7
canonchiel [CLOSED] D5 met bitspower mod kid en top Gesloten 9
H Levertijd Bitspower Black Freezer VG-NGTX690 ICE Black Acrylic Top BP-WBVGNGTX690ACIB HighFlow Computer Cooling Shop 3
J Koolance COV-RP450 Rev.2.0 D5 pomp top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
psyduck170 plaatsing bitspower dual pump top Overige Koeling 4
k.3nny [IN-ACTIVE][TEAB]MCP 3SERIES aftermark top! Gevonden 4
arwin74 [GEVONDEN] te leen gevraagd d5 top Gevonden 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan