• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwe hardware in 2010

Freddy

Administrator
Forumleiding
Topic voor de nieuwste hardware die dit jaar gaan uitkomen.

Bijvoorbeeld:

Maart: nVidia GT300 videokaarten


Als je een nieuwtje hebt, graag hier even posten :)

Ben erg benieuwd wat er nog voor April gaat komen, zodat ik die eventueel in mijn lanbox kan bouwen :D
 
@Freddy: Eerst zien dan geloven. Vond Nvidia de laatste 2 jaar goed bezig vanaf de 8800 serie. Alleen ze zijn met het rebranden van kaarten helemaal aan het verkloten. Las op tweakers dat ze voor laptops de chips ook al aan het renamen zijn van 250/260m naar 350/360m terwijl het dezelfde kaart is.

Ik heb er nog steeds geen vertrouwen in dat er in Maart al high end kaarten uitkomen. Daarvoor ligt de focus met nieuws uitbrengen teveel op die Tesla architectuur voor workstations.
 
Ja dat klopt, heb ik ook gelezen :(

Ik kan helaas ook niks nieuws vinden over nieuwe kleine moederborden, zoals de Asus Rampage Gene.

Ik denk dat ik voor mijn lanbox gewoon ga voor de Rampage Gene, i7 9XX en een HD5870 als die weer leverbaar is..
 
Dat vind ik dan ook weer zo zonde.
Dan koopje voor veel geld een graka en een maand later staan de lang verwachte fermi's al op de stoep.
Even in het midden hoe ze presteren, maar je zou het op zn minst af kunnen wachten voordat je 300 euro uitgeeft denk ik dan :p
 
Tja er is 1 plaatje uitgebracht/gelekt met de prestaties van eventuele GTX 380/360. Waar de GTX380 als single core de HD5970 verslaat. Maar dat is een maand geleden en als er echt al een tastbaar product klaar was dan had daar allang een foto van geschoten geweest. Nogmaals mijn mening is dat nVidia nog niets klaar heeft en probeert met rebranding van 200-serie en de Tesla GPU nieuws berichten nog steeds mensen probeert af te houden om een ATI aan te schaffen. Het is dat ATI gewoon erg slecht kan leveren. Al was de productie/levering het 10-voudige van nu dan nog was het aanbod niet voldoende.
 
Dat vind ik dan ook weer zo zonde.
Dan koopje voor veel geld een graka en een maand later staan de lang verwachte fermi's al op de stoep.
Even in het midden hoe ze presteren, maar je zou het op zn minst af kunnen wachten voordat je 300 euro uitgeeft denk ik dan :p
Kijk, en dat is wat nvidia juist wil :021:. Dat mensen wachten totdat zij eindelijk hun kaarten op de markt brengen...Dikke onzin al zeg ik het zelf, er is nog helemaal niets bekend dan alelen gebakken lucht.:eusa_snooty: Net alsnof die kaarten ineens zoveel sneller zijn. Geloof er niets van.
 
Enige reden waarom ik wacht tot Nvidia hunt shit op de markt zet, is omdat ik zowel Nvidia als ATI ken. Nvidia doet stoer, maar kan nooit naar de verwachtingen opleven. ATI gaat op het moment dat Nvidia's kaarten uitkomen misschien een lichte prijsdaling doorvoeren. En dat is het moment waarop ik wacht.


Of het moment dat mijn huidige 4850 het begeeft, welke dan maar eerder komt (iets zegt me het tweede).
 
5 Januari zouden ook de Clarkdale i5 6xx CPU's uitkomen met ingebouwde GPU toch. Had al score's gezien van die CPU/GPU performance en dat ligt net tussen een 4500HD igp en nVidia 9300 in qua scores. Genoeg voor een simpele HTPC/Internet desktop.
 
Fermi terrein haha
Zal krap aan worden ben k bang :(
Ze zijn aangekondigs voor half maart, zal zoals gewoonlijk weer iets vertraging opzitten en dan kijken of ze ook nog snel geleverd kunnen worden :p
Prijskaasrtje is in ieder geval niks voor mij schat ik
 
AMD Llano-apu

De cpu-kernen zijn gebaseerd op Phenom II-cores, maar er is geen gedeelde L3-cache aanwezig. Daardoor vertoont het cpu-gedeelte een grotere gelijkenis met de Athlon II-cpu's, maar de architectuur zou op enkele punten gewijzigd zijn. Elke kern krijgt de beschikking over 1MB L2-cache. AMD mikt op een kloksnelheid van 3GHz of hoger, terwijl het verbruik tussen de 2,5W en 25W per kern zou moeten liggen.

De gpu zou gebaseerd zijn op de evergreen architectuur met 480 streamprocessors.

Test samples beschikbaar in 2010. In 2011 zou 'ie op de markt komen.


Bron: AMD geeft details over cpu-gedeelte 32nm Llano-apu | Core | Tweakers.net Nieuws
 
Ik weet niet of dit ook als hardware geldt.
Het schijnt dat de nieuwe TFC Monsta Lite in maart gaat komen.

img_2836bpih.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Harjo [CANCELLED] Help Johnny met nieuwe Hardware Gevonden 19
focus08 Nieuwe hardware beetje goed? Hardware & Software 11
Brutus Nieuwe Hardware Advies Waterkoeling Setup 2
Brutus Nieuwe Hardware voor vriendin Hardware & Software 6
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Computex 2018, nieuwe speeltjes Hardware & Software 8
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
DBRichard Nieuwe DBR website! Algemene Discussies 3
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4
Freddy Nieuwe Cablemod kabels en kits! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan