• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

gevraagt mensen met core i7 systeem

dopestuff

Moderator
Forumleiding
beste mensen ik heb een probleem met mijn hardware (mijn systeem heeft abnormaal hoge hoeveelheden QPI voltage nodig) er is waarschijnlijk 1 van mijn onderdelen niet goed (heb mijn geheugen al per module getest)
ik moet dus nu eigenlijk uitvinden of het mijn moederbord of mijn cpu is die niet al te best zijn

daarom heb ik dus iemand nodig met een core i7 systeem dat ik mijn cpu (en eventueel geheugen ook) in zijn systeem mag testen.
ik woon in leiderdorp (naast leiden) dus als er iemand is in de directe omgeving (redelijk direct omliggende dorpen) die mij hierbij kan/wilt helpen graag

groetjes, dope
 
ik heb overgeclocked ja (maar nooit echt hoge voltages)
vanaf het begin liep het geheugen al niet zo vrolijk
en nu heb ik even getest op stock cpu en dan heeft hij voor 1866 mhz 1,45qpiV nodig om stabiel te zijn....

en @ chiller ik mag hopen dat je niet zo makkelijk/snel de hardware verslijt want dan is het wel heel fragiel gemaakt (dat het @ stock het nog maar net red)
 
bij mij kan je ook wel langskomen:033: duitsland is denk ik iets uit de buurt helaas?:)xD
je weet maar nooit toch chillie?:D

welke cpu heb je dan dope? welk geheugen? welk mobo?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb overgeclocked ja (maar nooit echt hoge voltages)
vanaf het begin liep het geheugen al niet zo vrolijk
en nu heb ik even getest op stock cpu en dan heeft hij voor 1866 mhz 1,45qpiV nodig om stabiel te zijn....

9/10 steld dit niks voor mits hij toch stabiel is???
Maar nogmaals, je QPI heeft niks met je geheugen te maken.
Volgens mij word je voltage verkeerd aangegeven, en het enige om zeker te zijn dat het geen slechte bios versie is, is om rechtstreeks op je mobo uit te meten met een multimeter hoeveel Voltage er op je QPI zit.

Heb je dat al gedaan ? NEE , ben k zeker van van niet.
Dus weet je nu al wat je eerst staat te doen. :033:

@ chiller ik mag hopen dat je niet zo makkelijk/snel de hardware verslijt want dan is het wel heel fragiel gemaakt (dat het @ stock het nog maar net red)

k heb al twee REX2's en twee i7 965 EX reatil versies erdoor gestookt.
Tweemaal zeiden ze bij Asus fabricage fout op mobo, maar cpu kreeg k van hun niet trug, heb k rechtstreeks met Intel Ierland gedaan.

Je mobo wat je van mij hebt is nieuw (was nieuw) en k moest na twee rexen hebben opgestookt GEEN ASUS mobo's meer hebben.
Daarom nu ook Classified limited edition nr 1528 van 2000.

Waarbij k nu aant emailen ben heen en weer met de ontwerper van de Classified voor de speciale bios versies vast te krijgen en te testen.

Houd me op de hoogte van je ontwikkelingen, wil k wel graag weten wat je mobo zegt op de uitmeetpunten voor voltages op je mobo hoeveel t is.
 
Laatst bewerkt:
vraag even aan antyrael, die heeft behoorlijke oc met zn 920 ik geloof 4,3 eruit geperst op wc, die weet vast wel meer:) miss heeft hij ook een hoge QPI voltage nodig? ik weet niks over de 920...
 
4.3Ghz eruit geperst ? Dan weet je al veel ?

K ga zwijgen.

@ dopestuff : houd je me op de hoogte ?
Wil eerst weten hoeveel je uitmeet punt op je mobo zegt met multi-meter hoeveel voltage je QPI-link krijgt.
 
4.3Ghz eruit geperst ? Dan weet je al veel ?

K ga zwijgen.

@ dopestuff : houd je me op de hoogte ?
Wil eerst weten hoeveel je uitmeet punt op je mobo zegt met multi-meter hoeveel voltage je QPI-link krijgt.

tuurlijk houd ik je op de hoogte en ik meet hem wel uit zodra ik dat draadje van jou vandaan heb aangekregen :p

in rotterdam kan je 't bij mij komen testen ;)

thanks die houd ik in de "reserve" pot heb liever iemand net wat dichterbij als het wel nodig is hoor je het ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zo bedoel ik het niet, hij weet de settings van zijn cpu met die speed enzo.. dat is wat ik bedoel;) niks te maken met kennis of ervarenheid;P

Ik zou echt niet meer weten waar ik alles op had staan, want stabiel was die echt niet, kon geen Prime95 draaien zonder dat de boel vast liep :(
Met die SuperPI score had ik vette mazzel dat die volledig af was gelopen, want meestal stopte die al heel snel ;)

Zo voor dagelijks gebruik heb ik em op 3.6 GHz draaien, 1.2875V CPU en 1.2875V QPI/DRAM.
Misschien kunnen de voltages nog iets lager, maar hier draait ie in ieder geval stabiel mee.

k draai nu niet op 3.8 GHz omdat ik de temps te hoog vind onder hoge, langdurige stress (cores komen over de 80 graden).
 
Laatst bewerkt:
- BIOS Reset.
- XMP aanzetten.
- Zorgen dat de CR (Comand Rate) op 2T staat.
- VTT (Uncore) voltage verhogen tot hij geen 0x0124 BSOD geeft.

Dan weet je in ieder geval dat je geheugen geen problemen geeft.

Daarna zou ik de BCLK verhogen totdat hij weer een error geeft. En dan de Vcore verhogen.

(Dit hielp bij mij op mn EVGA X58, ik kreeg ehm eerst niet aan de praat op 1866MHz. Maar de CR hoort op 2T te staan volgens Corsair. Nu doet hij het wel. (Kep alleen Vcore verhoogd, de rest staat op auto))
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Pink panter Upgrade. ( Hulp gevraagt) Gallery & Build Logs 2
S Advies gevraagt over nieuwe mod SoulCrusher 2.0 Cases en Modding 2
P advies gevraagt voor mijn loop Waterkoeling 0
S advies gevraagt bij route van de loop Waterkoeling 6
cederieck Hulp en menigen gevraagt over deze waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 13
D [Advies gevraagt] Beste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 5
G info nvidea ngtx280 aansluiting gevraagt Hardware & Software 4
S Zijn er mensen die de volgende LED van highflow gebruiken? Laserled - 3x Ultra Bright Cases en Modding 0
olympus Gratis vps voor mensen die hem kunnen gebruiken Gadgets 3
iwanscholten Hallo mensen - Iwan S Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
K Goeiemiddag beste mensen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 18
W Toffe Mensen van GLS. HighFlow Computer Cooling Shop 9
Robin Mensen die zonder vriendin op zichzelf wonen Algemene Discussies 20
dark viper zwolle HRR zoekt actiefe mensen Algemene Discussies 0
stravinski aparte mensen/mensen met gave(s)(verhalen) Algemene Discussies 1
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
HighFlow EK-Quantum Flow Indicator / Flow Meter met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
HighFlow Alphacool introduceert vijf radiatoren met formaten tot 1260mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Ervaringen met Ek quantum reflection pc-o11d-xl d5? Waterkoeling 1
HighFlow Sony toont uiterlijk PlayStation 5: zwart met wit, twee varianten Gaming 4
Rammstation Iemand ervaring met dancing light 6 led 6 collour ? HighFlow Product Reviews 2
D 75 graden met 360 fractal design koeler?? Waterkoeling 4
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
M moederborden met waterkoeling Waterkoeling 4
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow CES: Samsung Odyssey: vlaggenschip-monitor met 240Hz-scherm, 1 ms en DisplayHDR1000 Hardware & Software 9
HighFlow EK-Quantum Kinetic TBE D5, pump/res combo met DRGB/ARGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan