• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Geluidsboxen. 5.1 Z-5500 goede keus?

Daantjuhh14

New member
Hoi!

Ik wil graag boxjes voor m'n pc! Nu zit ik heel erg te twijfelen tussen 2 sets. ik kijk behoorlijk wat films, en luister veel muziek. Mijn keuze viel op:

- Bose Companion 5. Deze hebben we beneden bij de iMac staan, en er komt heerlijk geluid uit. voor muziek lijkt ie me echt geweldig, voor films wat minder omdat het slechts 2.1 is.

-Z-5500. Dit is natuurlijk DE set onder de sets, als ik de reviews moet geloven. wel 5.1. het nadeel is, hij is al weer 6 jaar oud.


Groeten,
Daan
 
bose heeft mooi geluid maar overdreven duur voor wat het is (technische dienst van Bose gewerkt en als die mannen daar geen fikse korting kregen +- 50% dan zouden ze het allesinds niet kopen...)
logitech heeft een nieuwere 5.1 set uit namelijk de Z906
ik ben aan't overwegen om mijn huidige logitech set (x-530) met het inruilprogramma terug te sturen en dan de Z906 te bestellen, waarom aan't overwegen omdat ik van de x-530 toch zeer teleurgesteld ben qua storingen dat het apparaat opvangt...
Greetz B0B0
 
Ik heb zelf de Z5500 en ondanks dat hij al wat jaartjes mee draait is de kwaliteit zeer goed, mijn set staat nu in de woonkamer omdat hij beter klinkt als de harman kardon set die daar stond.

Ik zou hem absoluut aanraden enigste punt is let op de afmetingen van de subwoofer:p
 
De vraag is: hoe audiofiel ben je?
Ikzelf heb geen behoefte aan ultra precies geluid en ben vooral van de generatie 'bas moet je niet horen, die moet je voelen'.
Logitech staat erom bekend hun bas frequenties tot onzuivere hoogte op te krikken.
Als je dus zo audiofiel bent dat je je hieraan stoort (wat ook menigeen is), zou ik een Logitech setje afraden en voor die prijs een beter setje samenstellen.

Ben je niet zo pietje precies in de oren, voldoet een Z5500 zeer zeker.
 
Ik heb ook de Z-5500 en een vriend de Z906.
Ik heb echt niks te klagen over deze set, bijna alles is apart af te stellen, dus surround, center en sub.
De Z906 blijkt wel scheller te zijn, wat dus in het nadeel van het bassgedoe zit.
Voor De rest een zeer geschikte set voor jouw gebruik, en ook voor de prijs. ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone 3GS met ...
 
wat bedoel je juist met scheller?
en het is gewoon dat ik volgende problemen niet meer wil hebben met een nieuwe set want wat heb ik bv nu:
ten eerste ik kan soms duitse radio zenders meeluisteren terwijl er toch geen radioreciever in de set zit...
ten tweede (en dan wetend dat mijn set aangesloten is op mijn ups (APC RM1500) dat als er ergens in huis het licht aan/uit gedaan wordt er 9/10 de plop/gekraak te horen is = enorm storend...
als dit ook zo is op de Z5500/Z906 dan ga ik wel opzoek naar iets anders
had vroeger een cambridge set met een bandpasswoofer en heb nog steeds spijt dat ik die niet meer in bezit heb...
Greetz B0B0
 
Dat was met de eerste Z-5500serie het geval.
Dat is allemaal kosteloos vervangen.
Mocht je nog een set in handen krijgen, die er last van heeft, meteen om laten ruilen.
Met scheller bedoel ik scheller in hoge tonen. ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone 3GS met ...
 
B0B0 beschrijft heel bekende verschijnselen voor mij.
Iemand die kan ophelderen of de Z5500 hier ook last van heeft?

Ik heb er iig geen last van heb hem op m'n tv rond m'n bed gehad, op de computer, in de auto en nu staat hij bij m'n ouders in de woonkamer nergens last gehad van 'interference'

M'n logitech X530 setje heeft daar wel af en toe last van.
 
Laatst bewerkt:
De logitech power on plop is juist vooral bij de X serie, De Z serie had hier in de eerste produtie last van maar toen kwam die omruil regeling en daarna noooit meer iets van gehoord.
 
Bose is Amerikaans, en in Amerika hebben de meeste mensen houten vloeren, meubels, enzovoort, daardoor schelt het geluid minder, maar de boxen juist meer, en als je inderdaad een beetje bass wil, zou ik niet naar bose kijken. ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone 3GS met ...
 
Bose is Amerikaans, en in Amerika hebben de meeste mensen houten vloeren, meubels, enzovoort, daardoor schelt het geluid minder, maar de boxen juist meer, en als je inderdaad een beetje bass wil, zou ik niet naar bose kijken. ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone 3GS met ...

Eeuhm ja tuurlijk :cool: dikke bullshit he :) ik heb bose comp 5 in een betonnen flat gehad en geloof me dat gaat ook gewoon hard en zuiver! en ik ben een dikke hardstyle liefhebber.
 
Goede keus, al is de opvolger blijkbaar ook er goed. Zelf heb ik hem ook, zit op de zolder maar bij 15% en wat hardstyle/core krijg ik via msn van m`n moeder te horen dat het zachter moet :D
 
Laat nu net dat setje zijn dat hier gesneuveld is. Ik heb er 5 jaar plezier van gehad. Eigenlijk 7, maar mijn eerste set is omgeruild naar eentje zonder plopgeluiden. De service hier-rond was zeer zeker geslaagd. Natuurlijk zit ik hier nu met 5 speakers en een stroomloze subwoofer. Dus heb ik ervan geprofiteerd om hem een keer open te schroeven. Als elektronica purist viel me toch wel op dat die oplap naar een goed werkend exemplaar echt ineen is geflanst. Extra componenten waren spartaans op de print gesoldeerd en enkele waren met siliconen-achtig substraat vastgeplakt. Koelpasta was dan weer overvloedig aanwezig. Hopelijk zijn recente exemplaren voorzien van een goede ge-update print.

De kwaliteit is zeker goed als je geen audiofreak bent. Maar het kan beter,vooral de middentonen miste ik soms . Voor rond de 500 Euro kan je een onkyo set met speakers aanschaffen met ondersteuning voor HDMI1.4 en TRUE-HD sound.

Als je genoegen neemt met DTS en Dolby, en genoegen neemt met de beperkte aansluitingen dan moet je geen receiver nemen. Maar toekomstgericht zou ik de Z5500 niet nemen.

Weliswaar kan je eens naar de opvolger kijken van deze set nmlk de Z906. Net iets meer ingangen en wat hoger vermogen.

En als je keuze viel over een bose set, dan vermoed ik dat er wel budget is voor eens de tijd te nemen en te luisteren naar andere reciever setups.
 
Laat nu net dat setje zijn dat hier gesneuveld is. Ik heb er 5 jaar plezier van gehad. Eigenlijk 7, maar mijn eerste set is omgeruild naar eentje zonder plopgeluiden. De service hier-rond was zeer zeker geslaagd. Natuurlijk zit ik hier nu met 5 speakers en een stroomloze subwoofer. Dus heb ik ervan geprofiteerd om hem een keer open te schroeven. Als elektronica purist viel me toch wel op dat die oplap naar een goed werkend exemplaar echt ineen is geflanst. Extra componenten waren spartaans op de print gesoldeerd en enkele waren met siliconen-achtig substraat vastgeplakt. Koelpasta was dan weer overvloedig aanwezig. Hopelijk zijn recente exemplaren voorzien van een goede ge-update print.

De kwaliteit is zeker goed als je geen audiofreak bent. Maar het kan beter,vooral de middentonen miste ik soms . Voor rond de 500 Euro kan je een onkyo set met speakers aanschaffen met ondersteuning voor HDMI1.4 en TRUE-HD sound.

Als je genoegen neemt met DTS en Dolby, en genoegen neemt met de beperkte aansluitingen dan moet je geen receiver nemen. Maar toekomstgericht zou ik de Z5500 niet nemen.

Weliswaar kan je eens naar de opvolger kijken van deze set nmlk de Z906. Net iets meer ingangen en wat hoger vermogen.

En als je keuze viel over een bose set, dan vermoed ik dat er wel budget is voor eens de tijd te nemen en te luisteren naar andere reciever setups.

Hoger vermogen van de Z906 is niet waar.
De Z-5500 heeft 505W RMS, 1.010W PMPO.
De Z906 heeft 500W RMS, 1.000W PMPO.
Daarna blijken ze de midden en hoge tonen te schel hebben gemaakt.
Het aantal aansluitingen van de Z906 is wel een voordeel tov de Z-5500


Verzonden vanaf mijn iPhone 3GS met ...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J aankoop logitech z-5500 Hardware & Software 11
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Geen verzendingen a.s. vrijdag en maandag i.v.m. Goede Vrijdag en Pasen en... TP17 :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
S Goede community en uitgebreide keuze! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
U Goede en/of Slechte ervaringen met DPD? HighFlow Testimonials / Shopreviews 15
T Goede 140mm LED fans voor Radiator Advies Waterkoeling Setup 0
Bas9466 ik wil deze winkel zeer zeker op de goede manier nog 1x bedanken HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Freddy Welke goede all-in-one LASER printer voor thuis? Hardware & Software 6
Grav3D1gger Goede service HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Goede router ? Hardware & Software 24
paco Heb ik een goede 4670k of een zeer goede??????????? Overclocking 8
R s2011 ... goede/beste blokken voor dual proc Waterkoeling 0
Freddy Goede vrijdag en Pasen, geen verzendingen. Ontmoet ons tijdens TP12 HighFlow Computer Cooling Shop 0
canonchiel [IN-ACTIVE] gezocht Full hd Monitor in goede staat Gevonden 0
G Goede setup Advies Waterkoeling Setup 8
stigma Is het een goede pomp/pres combo? Waterkoeling 2
Adam Vandervorst is dit een goede loop ? Waterkoeling 5
G Goede ervaring Highflow slechte ervaring bezorgen HighFlow Testimonials / Shopreviews 12
S Slipstream; Goede avond allemaal, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
L Goede communicatie HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Cygnitr0n Altijd goede service! HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
H Mijn eerste build, ben ik op de goede weg? Waterkoeling 0
T op zoek naar een goede WC setup Advies Waterkoeling Setup 27
P Is dit een goede pomp of me huidige houden? Advies Waterkoeling Setup 4
P Goede UV verlichting Cases en Modding 19
D-foX wel of geen goede koelvloeistof? Waterkoeling 7
J [IN-ACTIVE] Laptops voor het goede doel Gevonden 14
Robin Goede ouden tijd Build Logs Gallery & Build Logs 6
Freddy Keuze hulp: Goede HD Video Camera! Fotografie, Film en Video 30
D is dit een goede flowmeter ?? Waterkoeling 17
aadje93 Stille (goede) koeler voor asus EAH 5870 V2 (zie pics van PCB) Overige Koeling 26
aadje93 max voltage/temps (als ik de goede lees :P) van phenom x6 1090t. Overclocking 11
Dustyrick Goede horror/Thriller Films / Movies 8
C goede cpu koeler Overige Koeling 9
Thierry Goede muismat Hardware & Software 20
R Goede zware games Gaming 17
Dustyrick goede,sterke,stille pomp?? Waterkoeling 28
Johnny Goede hulp voor leken HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
88Gamer88 Extreem goede service bij HF :D. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
K0G3L Goede (Wireless)Router Hardware & Software 65
M hele goede ervaring met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
A Gezocht: goede reparateur omgeving R'dam Waterkoeling 6
Calimero Beginner zoek hulp / duwtje in de goede richting Waterkoeling 23
A Goede Batch i7? Hardware & Software 9
Don_Holio Reservoir, hoe modden voor goede werking? Waterkoeling 3
J [Goede prijs/performance] Q6600, 680i, 2x8800GTX Advies Waterkoeling Setup 4
U Goede prijs/prestatie waterkoeling setup advies gevraagd. Advies Waterkoeling Setup 13
Mobomonster Uitsluitend goede ervaring! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
I goede setup ? en wat mis ik Advies Waterkoeling Setup 12
L Goede budget CPU cooler Overige Koeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan