• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

4870x2 Dead On Arrival

Johnny

Moderator
Forumleiding
Beste HF'ers,

Zoals sommige waarschijnlijk al wisten heb ik sinds een paar dagen een 4870x2 waar ik tot dusver nog steeds geen plezier van heb!

Want hij produceert een enorm kabaal! En stukke minder dan de voeding in ieder geval :eusa_doh:.

Als ik ga voelen op de videokaart zelf(kant van het stickertje), dan merk ik dat er een verschil is tussen gpu links en gpu rechts qua warmte.

De linker GPU is echt ONTZETTEND warm, en de rechter is gewoon niet tot niet heel erg warm.

Ook komt het geluid van de linker GPU dus mijn conclusie is Dead on delivering.

Jullie iedeen?

Groetjes,

Johnny!
 
Heb zelf ook een x2, maar die warmte verschil, heb je die na het booten gevoelt?
Want de x2 heeft een powerplay bug ,als je na het booten in windows komt is 1gpu op 3d clocks en 1 in 2d clocks. Vandaar de verschil in gpu's.
Dit kun je verhelpen door ff een 3d toepassing op te starten en dan weer terug naar windows gaan. Nu heeft beide gpu's wel 2d clocks lopen. 507/500.

Wat voor kabaal maakt ie trouwens?
 
Laatst bewerkt:
In CCC kun je je fanspeed aanpassen met cat 8.10, naar wens.

Waarom denk je dat ik een waterblock ervoor hebt gekocht.:033:
Vond het ook irritant, nu lekker relax, geen herrie meer,geen abnormale warmte meer uit de kast....:001:
 
ik denk niet dat de GPU dead is, hoop ik niet tenminste, anders kun je hem even in een andere systeem steken en testen.
vraag even aan een kennis , neem jouw voeding en GPU mee, test daar eens op.

proberen waard, anders is het echt zonder om zoeen beest weer terug testuren.

succes johnny
 
Het is de linkse GPU of vlak naast de GPU wat geluid maakt niet de fan. ook al was het de fan daar maak ik mij geen druk om. Hierom dus wel..


Volgens hem is het niet de fan!:eusa_doh:

Wat voor geluid is het dan?
Ik heb wel al ik een spel opstart dat ie gaat knarsen of zo, maar dat is waarschijnlijk een spoel of iets dergelijks. (het beest wordt wakker):icon_mrgreen:

Daar maak ik me niet zo druk om
 
Het geluid ik weet dat, dat normaal is voor zo'n kaart. Maar ik heb toch het gevoel dat het niet helemaal zuiver is voor z'n monsterkaart. Ook ben bang dat stel dat hij TOCH kapot is gegaan ik kan fluiten naar nieuwe kaart of mn geld..
 
Je hebt 2 jaar wettelijke garantie dus ik zou niet inzien waarom je kan 'fluiten naar je geld', ook kan je met dit naar de winkel toe gaan omdat het product niet naar wensen werkt en dat je een kaart wilt die geen trillende spoelen (oid.) heeft.

oh, trillende spoelen zijn niet schadelijk voor je hardware oid het is gewoon rete irritant (ik heb het zelf in m'n voeding, die ga ik binnenkort ff openmaken om de spoelen te fixeren :p)
 
Nee fan is het niet. Heb de kaart draaiende gekregen, maar dat geluid blijft aanwezig. Heb nog geen reactie terug van de winkel. Hopelijk zo snel mogelijk dan RMA aanvragen.
 
Jups hij is echt kapot. Ik ging eergister CSS spelen knippert de vloer en later alles ineens.. Ik ging daarna testen in de andere games en in COD4 knipperde ook alles en strepen etc etc.. En hij begon gewoon te piepen dus hij is echt brak..

Vandaag RMA aangevraagt en kreeg 5 minuten later een berichtje dat het geaccepteert is en hij opgestuurd mag worden! Morgen ga ik hem aangetekend opsturen naar Arnhem.

Het gaat over de winkel Afuture. Ik heb hem bij Afuture gekocht omdat hij op dat moment de goedkoopste was :p Gekocht voor 419 euro, en meteen daarna was hij voor 460 te koop :p, lucky me!

De voeding stuur ik tevens niet RMA want die werkt gewoon goed :)

Momenteel draai ik weer ff met mijn 9800gtx die ik bijna verkocht had :D en mijn laptop is ook zo goed als verkocht dus had ik anders geen PC! :p
 
Vandaag RMA aangevraagt en kreeg 5 minuten later een berichtje dat het geaccepteert is en hij opgestuurd mag worden!

Gelukkig.

Het gaat over de winkel Afuture. Ik heb hem bij Afuture gekocht omdat hij op dat moment de goedkoopste was :p Gekocht voor 419 euro, en meteen daarna was hij voor 460 te koop :p, lucky me!

Ik heb net hetzelfde voorgehad, was nog helemaal in het begin als ze gereleased werden, ik heb er toen 2 van gekocht en enkele dagen later stonden ze in dezelfde shop 30 euro duurder. Een beetje geluk mag altijd, het is zo al duur genoeg niet? :)
 
k heb er twee, de temps kunnen beetje verschillen, maar niet merkbaar met de hand, dan moet je temps al uitlezen met everest of andere van de twee gpu's.

K zou zeggen, RMA sturen, want lawaai maken is bij mij ook niet, zelfs met twee kaarten in CF.
 
Gistermiddag ontving ik de 4870x2 (Wat dus gewoon dezelfde is).
Ik weet gewoon niet wat Afuture gedaan heeft, ik ga ze dus nog even mailen! Want hij produceert gewoon nog geluid. Ook al heb ik 99% van de tijd dat ik achter mn PC zit een headset op heb, toch eis je een stille PC als het stil kan..

Ik de kaart aansluiten netjes drivers etc verwijderd van nvidia met drive sweeper, ati driver geinstalleerd pc zoals gewoonlijk opnieuw opgestart.

Toen startte ik Counter-Strike: Source op en de vloer knipperde weer..
Toen zag ik het licht ineens, want tijdens opstartproces windows starte hij ook nog 2 bestanden op die van Nvidia afkomen namelijk:

NvCplDaemon en NvMediaCenter die heb ik uitgevinkt, snel nog de hotfix van farcry2 geinstalleerd PC opnieuw opgestart CSS opgestart en het was opgelost!

Ik blij dus nu kan ik beginnen met kabel management!!

Mensen met tips kabel management kijk in [Hulp] Wire Management topic
 

Bijlagen

  • Temps.jpg
    Temps.jpg
    84,3 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Past EK ATI 4870x2 GPU waterblock op elke 4870x2 ? Waterkoeling 1
alain-s [VERKOCHT] Bitspower VG-A 4870X2 Verkocht 3
M Cooling voor mijn XFX 4870x2 Overige Koeling 9
Joren [IN-ACTIVE] 4870x2 Gevonden 0
wijthoef [VERKOCHT] Ati Radeon 4870x2 + WC blok Verkocht 14
E [INACTIVE] EK-FC 4870X2 CF - Plexiglas Gevonden 1
wijthoef Arctic Cooling Accelero Xtreme 4870X2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
wijthoef Overstappen van WC naar Air, i7+4870x2 Overige Koeling 14
TeQ99 Wc setup advies am2+ en 4870x2 Advies Waterkoeling Setup 5
S Waterkoeling advies Silverstone Raven + 4870X2 Advies Waterkoeling Setup 1
jerome2710 4870x2's waterkoelen Advies Waterkoeling Setup 13
S Watercooling 4870x2 Waterkoeling 2
V 4870X2 werkt niet naar behoren Hardware & Software 27
X [Waterkoeling setup] rond de €900, i7 920, evga classified volledig, 4870x2. Advies Waterkoeling Setup 11
R msi 4870x2 watergekoeld mem te heet ? Waterkoeling 18
E Vraag 4870X2 en E8400 Waterkoeling 5
Caveman 4870x2 ek wc blok montage ok? Waterkoeling 12
Caveman [Waterkoeling] €800 euro, E8600, 4870x2 Waterkoeling 40
S 4870x2 in cross 1 fan niet in te stellen Hardware & Software 14
D swiftech 4870x2 caldera heatsink leverbaar? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
nootje Zalman LQ1000 voor 4870X2 CF + i7 940 Waterkoeling 12
Johnny Watergekoelde 4870x2 Hardware & Software 14
damunk EK 4870X2 Waterblock Waterkoeling 19
Johnny 4870x2 + voeding Hardware & Software 17
D DD FC 4870x2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Johnny 4870x2 Hardware & Software 20
D Mcw60-r 4870x2 Waterkoeling 26
N Advies waterkoeling 2x 4870X2 CFx Advies Waterkoeling Setup 45
Freddy [2015] Ash vs Evil Dead (serie) Films / Movies 2
K Aerocool Dead Silence 12cm Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Aerocool DS Dead Silence Fan 120mm Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
caesar WANTED dead or alive Cases en Modding 25
Das Experiment [2013] Evil Dead Films / Movies 1
T IandH Dead-Water....? Waterkoeling 1
J Razer: PC gaming is NOT dead! Gaming 28
D Gedestileerd water + iandh dead-water - nog iets anders nodig? Waterkoeling 3
Vissa Dead Island 2011 - Official Trailer Gaming 2
Johnny [Serie-2010] The Walking Dead Films / Movies 3
Freddy IandH Dead-Water Copper Sulfate Biocidal PC Coolant Additive HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
G Left 4 Dead Gaming 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan