+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: 2x RTX 2080 Ti te heet

Junior Member kelvin is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Thu 26-Nov-09
    Credits
    38
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    10

2x RTX 2080 Ti te heet

Ik heb een pc met 2 GPU's asus 2080 RTX Ti, gebruik ze om 3d te renderen maar de bovenste kaart wordt te snel te heet, 82 graden. De koeling trekt het nu nog wel maar dat zal van de zomer wel anders worden. De ruimte tussen de twee kaarten is wel heel erg beperkt dus dat zal vast een deel van het probleem zijn. Ik heb de fans en de gemeten temperaturen in een foto van de machine getekend. Iemand een idee hoe ik dit met extra koeling op kan lossen?

case.jpg

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    10.800.043
    Mentioned
    239 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Heb je een metalen zijpaneel?
    Je zou daar ter hoogte van de videokaart een gat in kunnen dremelen voor een extra 120mm fan bijvoorbeeld.

Ingeschreven
    Thu 26-Nov-09
    Credits
    38
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    10
    Bedankt voor je reactie Freddy, zou idd kunnen, zij paneel heeft al een raster, en dan naar buiten blazen of juist meer lucht aanvoeren? Of verstoor ik dan het beetje flow wat er nog in die bovenste kaart zit? Ik schat in dat de bovenste te heet wordt omdat ie voorverwarmde lucht van de onderste gebruikt.

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Credits
    10.800.043
    Mentioned
    239 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    126
    Ik zou lucht eruit laten trekken, zodat warmte sneller weg kan en de airflow naar mijn idee beter gaat.

Ingeschreven
    Thu 26-Nov-09
    Credits
    38
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    10
    Ok, ik ga eens wat proberen.

Senior Member Tath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond repute Tath's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 13-Feb-11
    Credits
    4.956
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    48
    Ik zou lekker overstappen op waterkoeling.
    480 op de achterkant van je case een koolance beugel voor de montage 4 of 8 x 120mm fan, pompres bij je blauwe pijl rechts en 2 x waterblok voor je gpu . Er past misschien ook nog wel een 240 rechts onderin.

Voor een render systeem heb je wel een kleine kast.
    Kijk ook eens voor een 2e hands coolermaster de nieuwe modellen. Daar heb je al wat meer mogelijkheden voor fans en waterkoeling. Voor 200 heb je al een 2e hands.

Mijn mening is dat als je RTX 2080's in sli hebt dan hoort daar ook een betere systeemkast bij.

Ingeschreven
    Thu 26-Nov-09
    Credits
    38
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    10
    Tath, zou ik dan niet goedkoper uit zijn met een ruimer mobo?

Senior Member Tath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond reputeTath has a reputation beyond repute Tath's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 13-Feb-11
    Credits
    4.956
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    48
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kelvin Bekijk Berichten
    Tath, zou ik dan niet goedkoper uit zijn met een ruimer mobo?
    Ik denk dat je het antwoord zelf wel weet als als je naar de foto kijkt.
    "GEEN RUIMTE".

Member kwieri1985 will become famous soon enoughkwieri1985 will become famous soon enough
    Ingeschreven
    Thu 16-Nov-17
    Credits
    680
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tath Bekijk Berichten
    Voor een render systeem heb je wel een kleine kast.
    Kijk ook eens voor een 2e hands coolermaster de nieuwe modellen. Daar heb je al wat meer mogelijkheden voor fans en waterkoeling. Voor 200 heb je al een 2e hands.

Mijn mening is dat als je RTX 2080's in sli hebt dan hoort daar ook een betere systeemkast bij.

Dat 1ste betwijfel ik... ik doe met regelmaat aan autocad (3D-tekenen) en mijn systeem steekt in een elite 130 (ITX-case)

Wel heb ik bovenop de 8700K processor met 32Gb slechts 1x 1080TI-kaart

Wel akkoord dat de 2 videokaarten hier op foto geen ademruimte krijgen (letterlijk)

Remy Das Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond repute Das Experiment's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 20-Jul-10
    Credits
    2.218
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    45
    Je zou eventueel kunnen proberen om met een PCI-E riser de onderste GPU verticaal neer te zetten zodat beide kaarten met ademruimte hebben.

Beetje een hobby Bob oplossing maar de I/O van de onderste kaart heb je niet in gebruik.
    Zou een oplossing kunnen zijn.
    https://forum.highflow.nl/signaturepics/sigpic1739_2.gif

Ingeschreven
    Thu 26-Nov-09
    Credits
    38
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    10
    Bedankt voor je reactie. Was even vergeten dat het MB nog een slot extra heeft, met een grotere kast komt die weer beschikbaar en heb ik denk ik wel genoeg lucht om de kaart te koelen. Anders een eatx bord.

Moderator dopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to all dopestuff's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Credits
    468
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    22
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kelvin Bekijk Berichten
    Bedankt voor je reactie. Was even vergeten dat het MB nog een slot extra heeft, met een grotere kast komt die weer beschikbaar en heb ik denk ik wel genoeg lucht om de kaart te koelen. Anders een eatx bord.
    denk dat een andere kast inderdaad de goedkoopste optie is.
    Check wel even of de slots die je wilt gebruiken allemaal ook daadwerkelijk X16 pci-e zijn en niet maar X8 ik denk namelijk dat je met dat soort kaarten er anders wel wat van gaat merken

Ingeschreven
    Thu 26-Nov-09
    Credits
    38
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    10
    Het is een grotere kast geworden - corsair obsidian 750d - kaart 2 zit nu op x8 pci-e slot maar dat heeft op de rendersnelheid (redshift) geen merkbare invloed. Temperaturen blijven keurig onder de 70 graden bij vol gas.

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten