• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TwilightNZB en FTD down door Brein

Freddy

Administrator
Forumleiding
Vandaag wilde ik even TwilightNZB checken en daar zie je nu enkel dit bericht:

"Naar aanleiding van een sommatie van Brein is deze website niet langer beschikbaar."

:'(



TwilightNZB, NZBkingdom en Dutch Binaries Program zijn door auteursrechtenwaakhond stichting Brein gesommeerd offline te gaan. Door met enorme schadeclaims te dreigen weet Brein momenteel, kort na het winnen van de zaak tegen FTD, bekende NZB-forums uit de lucht te halen.

Deze sites, veelal gedreven door hobbyisten, hebben zelden de financiële middelen om tegen de onuitputtelijke resources van Brein te ageren en laten zich in rap tempo sluiten.

De beheerder van NZBkingdom heeft zijn leden laten weten dat hij van Brein een e-mail heeft ontvangen waarin wordt geëist dat het usenetforum wordt gesloten. Dit omdat NZBkingdom het downloaden van illegaal materiaal op usenet zou faciliteren. De beheerder laat weten dat hij de site offline zal halen zodra hij het papierwerk van de copyrightwaakhond heeft ontvangen.

Saillant detail is dat de rechter in de zaak van FTD tegen Brein nog expliciet vermeldde dat ‘moet worden geconcludeerd dat volgens de regering downloaden uit illegale bron is toegestaan en (…) dat het faciliteren van downloaden, ook indien dit uit illegale bron geschiedt, daardoor evenmin onrechtmatig kan zijn’.

De beheerder van TwilightNZB heeft de site reeds offline gehaald. Op de site staat nu slechts de mededeling: “Naar aanleiding van een sommatie van Brein is deze website niet langer beschikbaar.

Eerder vandaag werd bekend dat usenetcommunity FTD haar deuren per 1 maart definitief zal sluiten.

Momenteel stappen downloaders massaal over op de nieuwe luis in de pels van Tim Kuik, Spotnet. Spotnet is soortgelijk van opzet als FTD, maar werkt met een gedecentraliseerde database -welke onder meer op usenet wordt opgeslagen – waardoor deze onmogelijk offline gehaald kan worden.

Updates op Spotnet volgen kan via http://twitter.com/#!/spotned.
Een videotutorial vind je op YouTube.
 
Het is jammer dat de 2 middelen die ik gebruikte offline gaan/zijn.

Toch maar eens spotnet gaan gebruiken.

Ik ga denk ik een anti anti usenet stichting beginnen en brein onder de loep ga leggen, het zal namelijk niet allemaal koek en ei zijn wat ze uitspoken.

Van FTD hebben ze nu gewonnen maar verder sturen ze alleen maar brieven naar kleine sites die de middelen en geld niet hebben om een rechtzaak te overleven.

Freddy heb jij niet al zo een brief ontvangen? :p


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Mijn favo site FTN2Day.nl is ook al gesloten. Ach.. in het ergste geval stop ik met nieuwsgroepen leegtrekken. Scheelt weer in kosten voor een aparte payserver en dan kan het internet abo ook weer een stuk goedkoper.
 
Opzicht heb je helemaal geen programma's en/of fora's nodig om nzb's te zoeken.

Maar het is wel veel makkelijker om spots te zoeken met FTD en/of TwilightNZB.

Vind het zwaar klote dat nu deze 2 grote partijen gepushed worden om te stoppen, gelukkig zijn er nog alternative programma's beschikbaar, momenteel maak ik gebruik van SpotNet.
Mijn gok is dat dit programma meer kans heeft om niet offline gehaald wordt.

Argumenten van Brein om FTD en twilight offline te halen was o.a. ook, hun advertenties en donaties systeem hadden, spotnet heeft geen van beide, en hierdoor duurt het langer naar mijn weten dat het offline gehaald wordt.


Je hebt ook gewoon sites zoals nzbindex en supersearch bij newsleecher waar je met gemak films kan vinden.


Ik ben benieuwd wat de toekomst ons biedt m.b.t downloaden via nieuwsgroepen, ik blijf zolang het nog kan lekker downloaden via usenet :D
 
Dan heb jij niet een goeie isp als ze het steeds duurder maken.

Ziggo/@home was 6 jaar lang voor dezelfde prijs tot ik zelf overging naar het snelste abonnement. En sindsdien is het ook niet meer veranderd.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Volgens mij klopt dat wel ergens, gaat een paar duppies omhoog.
Daar gaat het eigenlijk niet om denk ik, sommigen hebben die supersnelheid gewoonweg niet meer nodig.
Weet nog als de dag van gister dat je 48 uur deed over over 1 dvd, en moest je dus elke nacht je pc aan laten staan.
Nu is dat 15 minuten per dag als je elke nieuwe film binnen haalt, ff koffie inschenken en klaar :)
 
Ziggo gaat wel wat meer omhoog dan dat mensen denken. Meesten denken 50 cent, maar als je goed leest is het wat meer:

Per 1 maart 2011 wordt de prijs van het Alles-in-1 abonnement verhoogd met € 0,50 per maand.

Kortom, elke maand 50 cent erbij... dus dit jaar al weer 4,50 euro (zo heeft de klantenservice van Ziggo mij in ieder geval aangegeven).
Zeker met zo'n manier van verhogen... dan wordt alles wel tering duur.

Betaal al 76,50 euro per maand (incl. volop bellen Altijd). Vind het wel welletjes.
 
Let's stay op-topic please, :)

Kwam op Tweakers dit tegen:

Het zou beter zijn als de Crew of Mr. FTD een duidelijk statement zou brengen dat ALLE accounts,
e-mailgegevens en ip adressen van de leden direct gewist worden na 1 maart. Plus de backups, uiteraard.

Als die Brein gekken die gegevens in handen krijgen, dan verwacht ik wel een sommatie in mijn mailbox om direct
€1000 of zo, over te maken naar Brein vanwege illegale up- en downloads.

In Duitsland, de VS en UK zijn dat standaard praktijken van advocatenkantoren.
Die werken samen met tegenhangers van Brein in die landen en proberen daarmee zoveel mogelijk geld te verdienen. Plus de afschrikkende werking ervan.

Hoe denken jullie hierover?

In Nederland is voor zover ik weet het downloaden legaal, zolang men het voor thuisgebruik houdt is er niks aan de hand.
Daarbij vraag ik me af of er zomaar IP-adressen en e-mails mogen worden doorgespeeld naar bv. Brein, valt dat niet onder de privacy wet?
 
Echt dikke onzin dat ze deze sites naar beneden halen, want dan zou nu ook Highflow gebanned kunnen worden ivm het NZB topic.
Erg jammer dat ze zulk soort sites moeten stoppen! Ik heb namelijk vaak zat een film eerst daar gedownload en vervolgens gekocht voor in m'n collectie, omdat ik niet zeker wist of ik 'm wel of niet leuk zou vinden. Net als de vele films waar je nooit van gehoord zou hebben, maar omdat ze toch zo vet zijn toch gekocht hebt (zelf fan geworden van de films van Takashi Miike)

Hier een quote van een andere site:
Op last van Stichting BREIN is deze website gestopt met het verwijzen naar entertainment content van de partijen die door BREIN worden vertegenwoordigd. Het exploiteren van een internetforum dat het ongeautoriseerd uploaden van auteursrechtelijk beschermde werken stimuleert en faciliteert is onrechtmatig. Dit is onder meer door de rechtbank en het gerechtshof in Den Haag in een procedure tussen Eyeworks en FTD. Wij zullen ons aan deze uitspraken houden.

We hopen dat iedereen heeft genoten van de gezelligheid en ons harde werken de afgelopen bijna 7 jaar. FTA was een forum dat alleen maar verlies leed dus we kunnen geen rechtzaak beginnen. Mocht je iets te melden hebben: info@ftaclub.net

Via deze weg willen we de photoshoppers van ons forum (en anderen) waarschuwen: de aanklacht ging mede over het gebruik van gegooglede plaatjes van films die vervolgens onze header sierden met mooie effecten. Wij zagen het als gratis reclame, maar BREIN dus niet. Dit is dus illegaal en wees dus gewaarschuwd.

Het feit dat het gebruiken van gegoogelde plaatjes om vervolgens te gebruiken op je site als verwijzing naar bijvoorbeeld een filmrecensie zou dus ook al illegaal zijn? Wat een BULLCRAP!

@Killerbee
Dat idee heb ik dus ook, ze zullen ongetwijfeld ergens IP-adressen hebben staan van bezoekers/gebruikers. Dat hele clubje moet ook eens grondig nagecheckt worden.
 
Wat is brein (ja met kleine letters geschreven, meer zijn ze niet waard) toch een zielige bedoening. Houden we zometeen nog wel wat over om te downloaden, ik heb zo ongeveer het idee dat straks het hele downloaden illegaal wordt, niet dat we dan stoppen:p maar toch. En over die gegoogelde (of hoe je het ook schrijft) plaatjes, vind ik nog veel zieliger, nog ff en je mag zelfs geen plaatjes van google meer op je pc opslaan om daarna aan iemand te laten zien.

Tot slot wil ik nog ff zeggen, dat er nu een anti-brein organisatie moet komen die brein weer onder de loep neemt.
 
Downloaden opzicht blijft sowieso nog wel, daar hebben we anders de PVV voor, want weg "vrijheid op het internet".
FTD en TwilightNZB zijn nu weg, maar er komen echt wel weer nieuwe bij, die het anders gaan aanpakken.
 
Downloaden opzicht blijft sowieso nog wel, daar hebben we anders de PVV voor, want weg "vrijheid op het internet".
FTD en TwilightNZB zijn nu weg, maar er komen echt wel weer nieuwe bij, die het anders gaan aanpakken.

ja das waar maar t moest ff:p

en zo blijft brein ook weer bezig, weten we gelijk waarom we zo hard moeten bezuinigen
 
Volgens mij klopt dat wel ergens, gaat een paar duppies omhoog.
Daar gaat het eigenlijk niet om denk ik, sommigen hebben die supersnelheid gewoonweg niet meer nodig.
Weet nog als de dag van gister dat je 48 uur deed over over 1 dvd, en moest je dus elke nacht je pc aan laten staan.
Nu is dat 15 minuten per dag als je elke nieuwe film binnen haalt, ff koffie inschenken en klaar :)


haha dat is zeker waar duurt ongeveer 7 min voordat ik een filmpie binnen heb, maar nu we alleen nog maar spotnet hebben duurt het weer 45 min geen idee waarom, blijkbaar kan het mijn internet snelheid niet aan.
weet iemand precies wat het inhoud om een gedecentraliseerde server te gebruiken waardoor het voor brein nagenoeg onmogelijk is spotnet uit de lucht te knallen wat ze net met FTD en Twilight NZB hebben gedaan??
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Slader blacklight tango down Gaming 0
E Hold Down plate vervangen of erbij plaatsen? Waterkoeling 11

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan