• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Turken willen inburgeringsgeld terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

JW.

New member
Bron: nu.nl

AMSTERDAM - Turkse Nederlanders eisen een schadevergoeding van de Nederlandse staat,
omdat zij jaren ten onrechte kosten hebben moeten maken voor een inburgeringsexamen.

De Stichting Inburgeringssleed die hiervoor is opgericht gaat zich hier sterk voor maken.
De Centrale Raad van Beroep bepaalde in augustus dat Turken niet inburgeringsplichtig zijn.
De eisen die de Nederlandse staat had gesteld, waren in strijd met een overeenkomst tussen
Turkije en de Europese Unie. De stichting wil nu namens de groep die in de afgelopen jaren het
examen gemaakt hebben, de gemaakte onkosten terugeisen. Een woordvoerder van de stichting
zegt te hopen dat een derde van de dertigduizend slachtoffers zich aansluit.

Schadevergoeding

De stichting streeft naar een schadevergoeding van gemiddeld vijfduizend euro per persoon.
Hierin zijn de examenkosten meegenomen, maar ook de reiskosten naar de examenlocatie en
telefoonkosten. Ook moet een gedeelte van het bedrag immateriële schade compenseren,
omdat door het examen huwelijkspartners pas na het behalen van het examen naar Nederland
mochten reizen.



Dus...

Vraag me af wanneer de NLD belastingbetaler zijn geld terug krijgt van al die jaren kinderbijslag
en andere uitkeringen die de grens over zijn gesluisd. Weet zelfs van een verhaal dat opa
al een tijdje naar de eeuwige jachtvelden was verhuisd, maar nog steeds een aanvullend pensioen ontving.
Raar want dat moet jaarlijks worden aangevraagd en worden verzegeld met een vinger afdruk.
Maar ja... als je als opa's duim gewoon op sterkwater bewaard dan is er niks aan de hand natuurlijk!

aazr54.jpg
 
stelletje geld vreters die turken. ze mogen al blij zijn dat ze in de land mogen blijven -.-" laat ze eerst maar eens normaal gaan werken in plaats van alles te stelen en te schooieren waar ze maar kunnen, en vergeet vooral de inburgering zelf niet.
 
ik vind dat iedereen buiten nederland die in nederland komt wonen gewoon moet inburgeren als je in dit land wilt komen wonen.
me vriendin is amerikaans en die heeft ook gewoon netjes de inburgeringtest gedaan. en zij spreekt tenminste nu nederlands de meeste kunnen na de inburgering er nog geen ruk van omdat ze er geen gebruik van maken
 
Leer eerst maar is het verschil kennen tussen een Turk en een Marokkaan en post dan je mening (he olympus!).
 
Ik zet hier een slotje op, voordat het weer eindigt met generalisering en beledigingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
maomanna Wat is je hobby en welke zou je wil je nog wel willen hebben? Algemene Discussies 67

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan