• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Steve Jobs overleden (56)

Cygnitr0n

New member
AMSTERDAM - Appletopman Steve Jobs is op 56-jarige leeftijd overleden. Dat heeft het technologiebedrijf woensdagavond (lokale tijd) bekendgemaakt.

Jobs legde in augustus zijn functie neer als CEO van Apple, het bedrijf dat hij mede oprichtte en sinds 1996 leidde. De topman kampte al lange tijd met ernstige gezondheidsklachten. In 2009 onderging hij tijdens een langdurig ziekteverlof een levertransplantatie. In 2004 werd hij al eens behandeld voor alvleesklierkanker.

m1ezw5wap7hb_396.jpg


Apple noemt Jobs op de website van het bedrijf "een visionair en een creatief genie". "Steve laat een bedrijf na dat alleen hij had kunnen bouwen, en zijn geest zal altijd de basis van Apple blijven."

Vernieuwers
De Amerikaanse president Barack Obama zei in een reactie dat Steve Jobs ''een van Amerika's grootste vernieuwers'' is.
''Hij veranderde ons leven, zette een hele industrie op zijn kop en zorgde ervoor dat iedereen de wereld op een andere manier bekijkt''.

iSad
Van New York tot Australië gaan fans naar de winkels en websites om er berichten achter te laten als eerbetoon. Enkelen zeggen ''iSad'' te zijn. Allerlei IT-bedrijven houden een eerbetoon. Zoekbedrijf Google heeft op haar site een link geplaatst naar de Apple-site over het overlijden van Jobs.
De Amerikaan richtte Apple samen met twee collega's op in 1976. Hij verliet het bedrijf in 1985, waarna hij onder meer betrokken was bij de oprichting van technologiebedrijf NeXT Computer en filmstudio Pixar.

iPod
In 1996 keerde hij terug naar het toen noodlijdende Apple, dat hij met de introductie van vele nieuwe producten nieuw leven inblies. Hij stond aan de basis van veelgebruikte producten zoals Apple Macintosh computers, de iPod, de iPhone en de iPad, en maakte van Apple zo een van de rijkste bedrijven ter wereld.
Eerder deze week presenteerde Jobs' opvolger Tim Cook de iPhone 4s, de laatste versie van de uiterst succesvolle smartphone die Apple onder Jobs' leiding introduceerde.
Jobs laat een vrouw en vier kinderen achter.

Bron
 
Het gekke is dat ik hem zo rond 1997 in real life heb mogen bewonderen in het fujitsu-siemens gebouw in maarssen destijds..
Ik heb zelf ook niks met apple, maar vind het toch wel een speciale man hoe hij over bepaalde dingen denkt en zegt..
Maar zo rond 1997 deed mijn vader mee aan een pc-prive project. Dus ik ging destijds met me vader mee naar het gebouw en daar stonden allemaal fujitsu-siemens (pentium IIs opgesteld en kon je zo kiezen wat je wilde hebben

In de aula of kantine van dat gebouw ging er ook een presentatie beginnen over de apple imac g3. Ik wilde dat wel zien. Ik was toen ook al gewoon echt IBM compatible minded.. Maar hoe steve jobs dat allemaal zo mooi wist te brengen. Genoot er best wel van die presentatie, ookal had ik eigenlijk nooit intresse in een apple ofzo.. Maar ben toch wel blij dat ik die dag ben mee geweest.. en zal dat ook niet meer zo snel vergeten..

Idd. erg jammer dat zo`n goede eynstein het leven moest laten.. Snap dat het komt daar die ziekte en stofwisselings problemen..
Jammer dat hij wellicht toch te vroeg gegaan is.. Maar zo werk helaas het leven.. Je komt hier je ding doen zeg maar. En dan houd het ook weer een keer op..
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan