• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Michael Jackson overleden

Freddy

Administrator
Forumleiding
LOS ANGELES - Popster Michael Jackson is in de nacht van donderdag op vrijdag overleden in een ziekenhuis in Los Angeles. Hij stierf op 50-jarige leeftijd, nadat hij in zijn woning een hartstilstand had gekregen.
De lijkschouwer van Los Angeles maakte het nieuws bekend, na eerdere berichten in de Amerikaanse media.
Jackson werd om 14.26 uur plaatselijke tijd doodverklaard, meldde Fred Corral. De politie kreeg twee uur daarvoor een melding vanuit het huis van de ster.
Persbureau Reuters en de Los Angeles Times maakten zijn dood rond half een 's nachts (Nederlandse tijd) bekend.
De ambulance bracht Jackson binnen tien minuten naar het ziekenhuis.
Onderweg is geprobeerd hem te reanimeren. In het ziekenhuis raakte Jackson in coma, waarna hij overleed.
Autopsie
Over de precieze doodsoorzaak is niets bekendgemaakt. Vrijdag volgt vermoedelijk een autopsie die meer duidelijkheid moet geven.
Inmiddels hebben duizenden mensen zich voor het ziekenhuis verzameld om te rouwen. Ook journalisten uit binnen- en buitenland staan voor het hospitaal om verslag uit te brengen. Voor de woning van Jackson staat ook een menigte.

Kleine broertje
Veel sterren hebben laten weten geschokt te zijn door het nieuws.
Quincy Jones, de muziekproducer die Michael Jackson hielp bij het maken van Thriller en Off the Wall, zei: ''Ik ben vandaag mijn kleine broertje verloren, en een deel van mijn ziel is met hem meegegaan.''

Comeback
Jackson werkte de afgelopen twee maanden in Los Angeles om met zijn nieuwe concerttour This Is It zijn comeback te maken in de O2-Arena in Londen.
Hij zou daar tot maart 2010 vijftig concerten geven die allemaal binnen recordtijd uitverkocht waren.

King of Pop
De 'King of Pop' was één van de meest succesvolle zangers van zijn tijd. Hij werd al jong beroemd met de Jackson 5 en maakte jarenlang muziek waarmee veel succes is geboekt. Hij behaalde met zijn liedjes in de Verenigde Staten dertien nummer-1 posities.
Nadat hij werd beschuldigd van kindermisbruik in 2005 leidde hij een teruggetrokken bestaan. Hier kwam dit jaar verandering in toen hij een come-back tour aankondigde. Deze This Is It-toer van The King of Pop bestaat uit 50 concerten. Vier concerten die in juli in Londen zouden worden gehouden, werden echter verzet naar maart 2010.

Huidkanker
Bij Jackson werd in mei huidkanker geconstateerd. Begin juni meldden diverse internationale media dat er bezorgdheid was over de gezondheid van de popzanger.
Naar verluidt woog hij minder dan 57 kilo.

Medicijnen
Volgens de advocaat van Jackson gebruikte de popster de afgelopen tijd medicijnen. Die werden door een arts voorgeschreven, omdat de King of Pop zich had bezeerd tijdens de voorbereidingen van zijn comeback. Dat heeft de advocaat van de familie laten weten.
Brian Oxman zei vanuit het ziekenhuis: ''Ik weet niet hoeveel medicijnen hij gebruikte, maar volgens de familie was het aanzienlijk.''
Jackson heeft in het verleden ook al problemen gehad met het gebruik van medicijnen.
 
Ik vind het wel schokkend.
Heb veel naar zijn muziek geluisterd en in zijn jongere jaren vond ik hem ook helemaal geweldig.
Goede nummers en hele vette danspasjes :D

Jammer dat hij nu moet sterven met alle drama de laatste jaren.
 
Ik denk dat het gewoon door de overdosis komt, al die stress die hij de laatste tijd ook heeft, vooral omdat hij in diepe schulden zat, daarom wilde hij ook op 50 concerten optreden om uit die diepe schulden te komen.
 
Ik vond het echt heel erg om te horen, ik ben ook met zijn muziek opgegroeid en ik vond hem erg goed.
Hij probeerde de wereld een betere plek te maken en het is zo jammer dat hij dat nu niet meer kan doen.

Al die negatieve publiciteit de laatste jaren, ik heb nooit geloofd dat hij een pedo was.
Hij was zelf nooit echt een kind, ik denk dat hij dat probeerde in te halen en dat hij van binnen eigenlijk nog zelf een kind was.
 
Ik vond het echt heel erg om te horen, ik ben ook met zijn muziek opgegroeid en ik vond hem erg goed.
Hij probeerde de wereld een betere plek te maken en het is zo jammer dat hij dat nu niet meer kan doen.

Al die negatieve publiciteit de laatste jaren, ik heb nooit geloofd dat hij een pedo was.
Hij was zelf nooit echt een kind, ik denk dat hij dat probeerde in te halen en dat hij van binnen eigenlijk nog zelf een kind was.

Zo denk ik er ook over. Ben geen "echte" fan geweest, maar hij heeft hele mooie nummers gemaakt.

Dat ie dik in de schulden zat is de grootste kolder. Met de rechten van de Beatles en Eminem haalt hij genoeg geld binnen, elke nummertje/clip wat wereldwijd wordt gedraaid blijven de inkomsten echt wel binnen stromen, en nu helemaal met al die specials op radio en tv.
 
Jammer, ik vond zijn muziek erg goed:) Ben pas 15 maar ik weet wat ik mooi vind.. en dat zijn heel wat nummertjes van Michael.. Ik denk niet dat het idd niet over geld gaat hoor.. zijn wat je al zegt hij heeft die rechten en daarmee komt er zat binnen gestroomd..

En hij moest van jong af aan al volwassen zijn van iedereen die druk op hem zette, en zn pa die zei dat hij een lelijk kutjong was etc. hij heeft echt geen leuk leven gehad altijd..
Echt sonde:(
 
Echt jammer ja. Liedjes op het album Thriller zijn gewoon allemaal goed. Iets wat je weinig tegen komt bij een hoop artiesten.

Waar ik dan wel de pest in heb is dat de jeugd (waar ik zelf ook bij hoor) ineens doen alsof ze weten wie Michael Jackson is. Als je TMF had gekeken en dan naar die SMS box had zitten kijken had je kunnen zien wat ik bedoelde. (Niet dat ik TMF kijk hoor maar zat te zappen :p)

Gemiddelde opmerking was:
hey TMF ik ben natie maar ik vind het toch heel erg wat er gebeurd is

Als dat het niveau is wat medelijden heeft kan je beter zwijgen.
 
Het is idd erg jammer dat hij er niet meer is, maar de laatste jaren was het meer Wacko dan Jacko.

Persoonlijk heb ik ook het gevoel dat als hij nu niet gestorven was dat dat wel gebeurt was na concert 15 ofzo :S
 
ben helemaal geen fan maar ik snap iets niet in die gebeuren
2 dagen voor zijn dood stond ie spring leven op het podium voor het concert
dansen en doen dan verw8t je toch niet dat ie op eens het loodtje legt
iemand heeft hem gewoon wat toe gedient

(mijn idee zeg maar moord)

en nu begint een ex van mj alles der aan doen om die kinderen te krijgen
ter wel ze daar eerder tegen kon vechten
dan krijg je toch een idee dat der helemaal nix klopt aan het gebeuren

ik zelf vind het maar verdachte zaak
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan