• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Ik krijg er 1% bij! Woot Woot... NOT

JW.

New member
Bron:nu.nl

DEN HAAG - De salarissen van het defensiepersoneel gaan vanaf maart volgend jaar 1 procent omhoog.

Daarover hebben minister Hans Hillen van Defensie en de centrales van overheidspersoneel dinsdag in principe overeenstemming bereikt. De ongeveer 48.000 militairen en 21.000 burgers bij Defensie kregen er in de afgelopen 2 jaar geen cent bij. De onderhandelingen over de arbeidsvoorwaarden lagen lange tijd stil. Onderdeel van het onderhandelingsresultaat is ook een nieuw sociaal beleidskader in verband met de komende reorganisatie. Defensie moet 1 miljard euro bezuinigen, waardoor 6000 medewerkers de komende jaren hun baan verliezen.

Sociaal beleidskader

Het sociaal beleidskader geldt tot 2016. Centraal daarin staat het streven om medewerkers aan ander werk te helpen. Vrijwillige uitstroom wordt gestimuleerd om gedwongen ontslagen zoveel mogelijk te voorkomen, aldus Defensie. Het cao-akkoord is nog niet definitief. Hillen moet het onderhandelingsresultaat vrijdag eerst voorleggen aan de ministerraad en de bonden gaan ermee naar hun achterban. Op 6 december treffen de partijen elkaar weer.

Toekomst Defensie:
KHU8CH7ZSH.jpg


Krijg je 2 jaar niks (in de tijd van een economische crisis) en dan moet je nu blij zijn met 1% terwijl alle overige bezuinigingsmaatregelen daar toch weer overeen gaan.

Ik ben dr na 15 jaar klaar mee... werk bij de Koninklijke Landmacht en moet helaas constateren dat het een grote onprofessionele vereniging is geworden (niet eens een bedrijf of organisatie). Moraal is op een diepte punt, want er helemaal geen reet te doen (bijna nergens geld voor, nog ff en ik moet mijn eigen plee papier van thuis meenemen!). Tuurlijk zijn er collega's die dit allemaal prima vinden (lekker hele dag niksen... heerlijk!), maar je moet je afvragen of je met dat soort figuren de oorlog wel mee wint?!

Overige voorbeelden:
Een 24 jarige Korporaal met 6 jaar dienst ervaring en 2 uitzendingen wil Sergeant worden. Hij voldoet aan alle eisen, maar hem wordt verteld dat er een opleidingsstop is ondanks dat hij zijn aanstellingsbrief al heeft ontvangen (dus zwart op wit). Snuitjes van 17, die nog op school zitten, zijn echter wel welkom op de onderofficiers opleiding.

Een 34 jarige onderofficier met 16 jaar ervaring en 4 uitzendingen, mag als Sergeant der eerste Klasse na (ongeveer) 8 jaar Sergeant-Majoor worden. Maar, met nog een jaar te gaan, krijgt hij te horen dat er een bevorderingsstop is afgekondigd, waardoor hij mogelijk 5 extra jaren moet wachten. Iemand die 20 jaar geleden 2 jaar dienstplichtig is geweest heeft het niet meer naar zijn zin in de burgermaatschappij en besluit terug te gaan naar Defensie. Dit zieltje mag, ondanks het gat van 20 jaar, gewoon terugkomen bij Defensie en wordt meteen als Sergeant-Majoor. Verder heeft hij een baangarantie tot zijn FLO (functioneel leeftijdsontslag).

Het DC EBD (Diensten Centrum Externe Bemiddeling Defensie) is jaren geleden in het leven geroepen om oud-militairen te begeleiden met hun zoektocht naar een burgerbaan. Nu dat er 6000 militaire weg moeten kan deze instantie natuurlijk erg belangrijk zijn... toch?! O nee, want ook deze afdeling wordt per 01-01-2012 weg bezuinigt!!!

Nee HF-ers... Defensie is niks meer dan een soap... en dan nog eens een hele slechte! :088:
 
Zonde ja. Stop er dan helemaal mee... Maar echte keuzes durven ze niet aan in dit land. Nt zoals onderwijs toch: o o o o we vinden onderwijs en kenniseconomie prioriteit 1! Verder bezuinigen we en laten we dat op geen enkele manier blijken, maar het is wel belangrijk mensen!
 
Zonde ja. Stop er dan helemaal mee... Maar echte keuzes durven ze niet aan in dit land. Nt zoals onderwijs toch: o o o o we vinden onderwijs en kenniseconomie prioriteit 1! Verder bezuinigen we en laten we dat op geen enkele manier blijken, maar het is wel belangrijk mensen!

De jeugd heeft de toekomst en hun onderwijs is erg belangrijk!

Persoonlijk zie ik graag een maatschappelijke dien plicht ingevoerd worden.
Waarbij jongens en meiden 12 maanden de maatschappij gaan 'dienen'.
Klinkt allemaal erg communistisch zo op het eerste gezicht, maar just think about it...

Hoeveel jongeren hebben nog helemaal geen idee over welke richting ze op willen, maar worden nu wel geforceerd een onderwijs richting in gepushed... door deze dien plicht, kunnen ze eerst een paar maanden ruiken aan een beroep/sector.

Bijkomend voordeel is dat knel punt sectoren (o.a. zorg, onderwijs, defensie en politie) dan voor een substantieel deel gevuld kunnen worden door de dien plicht. Hierdoor kunnen de 'professionals' in deze sectoren, onder betere arbeidsvoorwaarden hun werk doen.

En nee ik heb niet de illusie dat de jeugd van nu, 40 jaar in hetzelfde vak blijft hangen.
Dat is gewoon niet meer van deze tijd, maar 1e klap is een daalder waard.

Omgerekend ongeveer € 0,13 wat ik (en dan zijn we weer OT) bruto per uur meer zal ontvangen,
met die 1%.
 
Van mij mag er wel gekort worden op defensie om eerlijk te zijn. Huilen over 1%, terwijl je er relatief goed bij zit Kijken naar mensen die het slechter hebben is soms wel zo handig.
 
Van mij mag er wel gekort worden op defensie om eerlijk te zijn. Huilen over 1%, terwijl je er relatief goed bij zit Kijken naar mensen die het slechter hebben is soms wel zo handig.

Moet je misschien iets beter mn 2e reactie lezen...
Want ook ik vind dat er gekort kan worden op defensie, maar het gaat om de manier waarop.
Ze willen nu voor een dubbeltje op de 1e rij zitten.

En "huilen over 1%"?
Beetje onvolwassen reactie vind je niet?
 
Euhm, nee. Het is crisis en dan gebeuren dit soort zaken. Ik vind het gewoon onfatsoenlijk dat je dit aanhaalt, terwijl de rest van NL net zo hard al dan niet harder gekort word. Daar kan ik absoluut geen begrip voor opbrengen, sorry.
 
Niet alleen defensie, alles gaat ook weg naar die derde wereld landen...

Dit is serieus zo'n ontiegelijke waanzin. Wij hebben eeuwen lang de 3e wereld gigantisch "uitgebuit". En nog steeds gebeurt dat in veelvoud, denk aan olie, diamanten etc. We zijn het hun verschuldigd, en dat terzijde word er al tijdenlang vrij weinig uitgegeven aan de 3e wereld. Compassie voor de medemens is ver te zoeken, nee, we gebruiken ze liever voor goedkope arbeid. We zien het immers toch niet in onze direct omgeving....
 
Laatst bewerkt:
Niks persoonlijks, maar ik ben totaal anders dan jou.
Mij boeien die mensen echt niet. En sowieso kan je niet spreken van "we", aangezien "we" tegenwoordig weinig meer te zeggen hebben en de tweede kamer alles bepaald.
Ik wil gwn m'n eigen leven leiden en gelukkig zijn.
Ik ga er niet bij stilstaan dat die mensen het daar zo slecht hebben. Dat is zonde van mijn tijd. Iets goed voor hun doen, oké. Maar het moet niet ten koste gaan van mijn onderwijs en dat ik dubbel zoveel belasting en andere shit moet gaan betalen.
 
Niks persoonlijks, maar ik ben totaal anders dan jou.
Mij boeien die mensen echt niet. En sowieso kan je niet spreken van "we", aangezien "we" tegenwoordig weinig meer te zeggen hebben en de tweede kamer alles bepaald.
Ik wil gwn m'n eigen leven leiden en gelukkig zijn.
Ik ga er niet bij stilstaan dat die mensen het daar zo slecht hebben. Dat is zonde van mijn tijd. Iets goed voor hun doen, oké. Maar het moet niet ten koste gaan van mijn onderwijs en dat ik dubbel zoveel belasting en andere shit moet gaan betalen.

ik zou best belasting willen betalen als het naar de 3e wereld landen ging. MAAR het komt er nooit. ook het geld dat je geeft voor noodhulp is er heel vaak niet. dat is het probleem in deze wereld. en waarom zou het ten koste gaan van je onderwijs etc als je eens stil staat hoe slecht sommige mensen het hebben?
 
ik zou best belasting willen betalen als het naar de 3e wereld landen ging. MAAR het komt er nooit. ook het geld dat je geeft voor noodhulp is er heel vaak niet. dat is het probleem in deze wereld. en waarom zou het ten koste gaan van je onderwijs etc als je eens stil staat hoe slecht sommige mensen het hebben?

Zelfs dan niet. Ik werk had voor mijn geld, en dan gaat het naar een onbekende in een 3e wereld land? nty! Als ik dat zou willen, dan zou ik dat vrijwillig doen.

En sowieso is onderwijs een van de belangrijkste dingen in het leven. Ga jij maar een MBO studie doen en de rest van het geld doneren.

Dat sommige mensen het slecht hebben, dat snap ik. Maar daar maak ik niet mijn probleem van.
Het is bijna onmogelijk om iedereen qua rijkdom gelijk te maken. Het gaat meestal ten koste van anderen en het is niet eerlijk. De meeste mensen werken hard ervoor en hebben er veel voor gedaan. Beetje erg om die mensen dat af te nemen.

Just my opinion.
 
Zelfs dan niet. Ik werk had voor mijn geld, en dan gaat het naar een onbekende in een 3e wereld land? nty! Als ik dat zou willen, dan zou ik dat vrijwillig doen.

En sowieso is onderwijs een van de belangrijkste dingen in het leven. Ga jij maar een MBO studie doen en de rest van het geld doneren.

Dat sommige mensen het slecht hebben, dat snap ik. Maar daar maak ik niet mijn probleem van.
Het is bijna onmogelijk om iedereen qua rijkdom gelijk te maken. Het gaat meestal ten koste van anderen en het is niet eerlijk. De meeste mensen werken hard ervoor en hebben er veel voor gedaan. Beetje erg om die mensen dat af te nemen.

Just my opinion.

deels gelijk ;) laat ik het anders formuleren. degene die het kunnen missen die moeten betalen. en dat je niet iedereen gelijk kan maken kan ook. maar dat mensen van honger moeten sterven dat gaat mij iets te ver. alleen het probleem is zoals ik al zij is dat je hun niet kan berijken. ja je kunt erheen gaan en iedereen in een straal van 500m eten geven. en dan heb je 0.000001% van het probleem voor 1 dag opgelost.
 
Ik sta hier echt perplex. Het is simpelweg erg inhumaan hoe Zhane redeneert. Als je onderwijs belangrijk vind, maar dat alleen voor jouzelf? Sorry, erg egoïstisch en egocentrisch zelfs.

Olympus, je maakt een goed punt. Maar laten we het er iig over uitkomen hoe schandalig het atm gaat. De regering van Nigeria is omgekocht, shell vergalt daar een compleet natuurgebied, en niemand doet wat. Zo gaat dat in een x aantal landen daar. Allemaal corrupt en labiel qua regering. Echter zijn er ook andere manieren dan steunen. Scholen, ziekenhuizen, opvanghuizen voor de ouderen etc. Artsen zonder grenzen, unicef, ed. Nu ben ik er meer voor dat het vanuit de overheid geregeld word, dan dat zo'n bedrijf er ook nog eens topfunctionarissen voor moet betalen.

Wat zeker is, we kunnen niet keer op keer toekijken hoe complete stukken natuur vergalt worden/mensen (kinderen, vrouwen, slaven) uitgebuit worden/hongersnoden/aidsproblematiek etc. Er kleeft gedeeltelijk bloed aan onze handen, indirect. Compassie is een groots iets. Als iemand als Zhade dat niet begrijpt, tja, vraag mij af of je op den duur wel zo kan leven... enfin:

We hebben het hier niet over 10% belasting, maar over 1-2% (in het verleden, al lang minder). Nee, wat we nu doen, we geven dat geld aan Jemen, Saoedi Arabië, Libië.... De landen waar de dreiging van conservatieve/terroristische ideeën het grootst zijn, en toch al schatrijk zijn van de olie.... Top!
 
Ik sta hier echt perplex. Het is simpelweg erg inhumaan hoe Zhane redeneert. Als je onderwijs belangrijk vind, maar dat alleen voor jouzelf? Sorry, erg egoïstisch en egocentrisch zelfs.

Nee, niet alleen op mijzelf. De overheid probeert op alles te bezuinigen. Ze willen onderwijs bezuinigen en meer uitgeven aan 3e wereld landen, defensie en al die andere shit.
Maar is het niet beter als er niet op onderwijs wordt bezuinigd? Dan wordt Nederland waarschijnlijk een stuk welvarender en kunnen we meer geld uitgeven aan die dingen en merken we er minder van op onze portemonnee.
En we spreken hier niet van een paar mensen, maar een heel continent. Hoe ga je dat voor elkaar krijgen om het beter te maken voor iedereen? Als je iets wilt doen, dan moet je bij jezelf beginnnen en niet mensen dwingen om iets te doen.

Ik vind sowieso eerst je eigen land eerst beter moet maken voor je andere gaat helpen. Kijk naar al die stakingen, kijk hoe duur alles wordt. Benzine is al een tijdje goedkoper, alleen merken we er niks van, omdat de overheid al dat geld wilt hebben.
Kijk naar Italië en Griekenland. De regeringen kunnen zelf amper met geld omgaan:sarc:

Ten slotte, ik veroorzaak deze shit niet, als je er problemen mee hebt, dan zou je toch echt moeten aankloppen bij de shell/overheid oid. Dus onderneem actie als je het echt zo erg vind?
 
Maar het probleem van de meeste mensen is dat ze consumeren, terwijl ze eigenlijk moeten consuminderen.. Met de landen ook, ze lenen en lenen maar. Mij is geleerd dat ik eerst voor iets moet sparen en dan pas mag kopen.

Overigens vind ik wel terecht dat de mensen in 3e wereld landen geld van ons krijgen, maar het moet wel in verhouding staan met de hoeveelheid die andere landen geven.
 
De hedendaagse wereld zit gecompliceerd in elkaar.
Ondanks de mening van een aantal kan je niet het een of het ander zomaar doen. Er liggen verbanden die niet op het eerste gezicht zichtbaar zijn, maar wanneer vernietigd zal iedereen het voelen. De wereld draait ook zonder 1 individu, maar alle individuen laten de wereld draaien.
Er is geen plaats voor een rigoureuze verandering zoals het direct stoppen van ontwikkelingshulp.
Als je in dergelijke zaken iets wilt veranderen zal je daar een collectief plan voor moeten maken die langzaam zijn intrede maakt.
Zo'n plan vereist moeite, inzet en opoffering. Iets waar geen animo voor is tegenwoordig.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
l3p [VERKOCHT] Mionix Naos 5000 + Mionix Alioth 320 (Deze krijg je er gratis bij) Verkocht 2
B Krijg pc niet opgestart. Problemen & Oplossingen 3
J fitting niet los krijg Problemen & Oplossingen 5
boefmans krijg sli niet aan de praat ;-( Hardware & Software 4
D-foX krijg de pc niet meer aan Problemen & Oplossingen 6
D [i7 2600K & EK-FC6990] - Ontiegelijk veel lucht, hoe krijg ik dat eruit? Waterkoeling 35
R Windows Live Messenger: Krijg geen berichten binnen Problemen & Oplossingen 6
E help krijg loop niet aan de gang Waterkoeling 14
T Aqua Computer XT ultra krijg ik niet werkend!! Waterkoeling 7
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
Slader cyclone bij singularity reservoir Waterkoeling 2
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
Freddy Phanteks D30 120mm én D30 140mm fans nu verkrijgbaar bij HighFlow.nl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
T Fittingen te dicht bij elkaar ???? Waterkoeling 1
P Airflow in TT T900 bij dubbel loop Overige Koeling 2
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
D Juiste fitting bij slang Waterkoeling 2
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
Freddy Gratis SC Acrylic Tube set bij bestellingen vanaf €150,- HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Nu ook Barrow waterkoeling verkrijgbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Freddy Akoestische schuim panelen bij HighFlow (voor geluidsdemping, geluidsabsorptie) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
F Welk kant boven/ bij dubbelzijdige pads & VGA RAM coolers Waterkoeling 3
ABRAWARE additieven bij X1 met distilled water Waterkoeling 3
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
Mandem Innovation Cooling IC Graphite Thermal Pad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy Ledger Wallet (Bitcoin & Altcoin) te bestellen bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
P Pomp maakt herrie bij opstarten pc Waterkoeling 12
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy Singularity Computers bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Bas9466 asus radeon r 290 groene lijn bij film AMD / ATI 3
D Is de extender nodig bij een EKWB D5 combo? Waterkoeling 6
Q Tips, toevoegingen over bij elkaar gezocht materiaal Advies Waterkoeling Setup 17
P Advies bij waterkoeling opbouw Advies Waterkoeling Setup 2
Sw333t Geen bevestiging bij uitschrijven voor het ontvangen van speciale aanbiedingen ed. HighFlow Webshop 0
Freddy MDPC-X is terug, en verkrijgbaar bij HighFlow :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 39
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
maomanna Extra verzekering bij huren auto?? Algemene Discussies 5
Freddy Feser One Green voor €3,- en €2,50 bij 5 flessen !!! HighFlow Computer Cooling Shop 0
ForresT [Gezocht] Hulp bij instellen mailserver en caldav Synology nas Gevonden 1
MisterIce Hulp gezocht bij setup fans Overige Koeling 6
Freddy Crimping Tool / Tang voor pinnen op kabels, nu op voorraad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D hulp bij kleur van de fluid Waterkoeling 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan