• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Geert Wilders: Fitna

De islamieten zeggen ook in de media dat Wilders de versen in het filmpje zwaar heeft overdreven.

Wie moet ik nou geloven?
Ik kan helaas de Koran zelf niet lezen :p
 
Religie is best ok, zolang de religie niet de drang heeft om andere mensen ervan te overtuigen om ook hun religie te volgen, met geweld als gevolg.

Religie is ok bedoel ik bijvoorbeeld de 10 geboden.
Daar heeft de samenleving echt wel wat aan.

Ook voor mensen die het even niet zien zitten, kan een religie hen weer hoop en hulp geven om er bovenop te komen.
 
Religie is best ok, zolang de religie niet de drang heeft om andere mensen ervan te overtuigen om ook hun religie te volgen, met geweld als gevolg.

Religie is ok bedoel ik bijvoorbeeld de 10 geboden.
Daar heeft de samenleving echt wel wat aan.

Ook voor mensen die het even niet zien zitten, kan een religie hen weer hoop en hulp geven om er bovenop te komen.

Dat bedoel ik, als er 1 religie is, is er alsnog niets aan de hand maar zijn er 2 religie's die tegen elkaar op ''bieden'' en mekaar voor zwarte piet uitmaken, zoals dat nu een beetje gebeurt, door de ene wat erger dan de ander maar toch, ik ben er ''heilig'' (haha) van overtuigd dat wanneer er rust zou zitten in iedere religie (boeddhisme) dat er dan meer vrede en minder oorlog zou zijn.
 
Er is helemaal niks verkeerd als je iets geloofd of als je veel bezig bent met religie. Om te zeggen dat alle religie en alles wat er mee te maken heeft "fout" is, is wel vreselijk kort door de bocht. Ik zelf geloof wel dat er iets is en dat er veel in de Bijbel staat, maar het is en blijft een grote verzameling van verhalen.

De fout die er echter vaak word gemaakt is dat men alles letterlijk gaat overnemen wat er in bepaalde heilige geschriften staan. Boeken zoals de Koran en de Bijbel zijn geschreven door iemand en zijn in de loop van de jaren zo verder ontwikkeld dat het nu boeken zijn met verhalen die dus te maken hebben gehad met de problemen en de tijden waarin dit is genoteerd.

Het feit dat het halve Midden Oosten een heilige oorlog verklaard vanwege reden A of B komt meestal, omdat die mensen alles te letterlijk nemen.

Dat er hier ook mensen zijn die nogal diep in de Bijbel ga wil ik niet ontkennen, maar je ziet ze hier geen heilige oorlog verklaren :)
 
een geloof komt voort uit de reincarnatie. Het is ontstaan omdat men bang was dat er na de dood niets meer zou zijn. dood is dood. Daarom hebben ze een geloof bedacht dat wel in dat straatje past. alle geloven betekenen eigenlijk hetzelfde maar met een eigen draai erbij, alleen zijn ze allemaal zo dom om dat niet te willen geloven. de islamieten zeggen toch dat Allah hun god is? en God de god is van de christenen, maar in feite is het dezelfde "persoon".
 
Geloof is volgens mij vooral gebaseerd op psychologie. Al die religies zijn gebaseerd op enkele slimme kerels die door het opstellen van gedragscodes zoals bijv. de 10 geboden trachten om een samenleving functioneel en leefbaar te houden. Daarbij hoort ook dat als de mensen geloven dat deze zaken afkomstig zijn van iets wat sterker is dan henzelf, een god die almachtig is, ze daardoor die gedragscodes en leefregels makkelijker zullen aanvaarden dan als dit afkomstig zou zijn van een instelling als de staat bij wijze van spreken. Dit gekoppeld aan het feit dat de mens onzeker is over wat er na de dood volgt, leidt ertoe dat mensen ook uit angst hun leven zullen proberen lijden zoals een religie het voorschrijft. Het is een door de 1000den jaren heen verfijnd en uitgedokterd psychologisch geheel. Nu ja, dat is wat ik ervan denk :)
 
Geloof is volgens mij vooral gebaseerd op psychologie. Al die religies zijn gebaseerd op enkele slimme kerels die door het opstellen van gedragscodes zoals bijv. de 10 geboden trachten om een samenleving functioneel en leefbaar te houden. Daarbij hoort ook dat als de mensen geloven dat deze zaken afkomstig zijn van iets wat sterker is dan henzelf, een god die almachtig is, ze daardoor die gedragscodes en leefregels makkelijker zullen aanvaarden dan als dit afkomstig zou zijn van een instelling als de staat bij wijze van spreken. Dit gekoppeld aan het feit dat de mens onzeker is over wat er na de dood volgt, leidt ertoe dat mensen ook uit angst hun leven zullen proberen lijden zoals een religie het voorschrijft. Het is een door de 1000den jaren heen verfijnd en uitgedokterd psychologisch geheel. Nu ja, dat is wat ik ervan denk :)

Ben ik helemaal mee eens :)
 
Geloof is volgens mij vooral gebaseerd op psychologie. Al die religies zijn gebaseerd op enkele slimme kerels die door het opstellen van gedragscodes zoals bijv. de 10 geboden trachten om een samenleving functioneel en leefbaar te houden. Daarbij hoort ook dat als de mensen geloven dat deze zaken afkomstig zijn van iets wat sterker is dan henzelf, een god die almachtig is, ze daardoor die gedragscodes en leefregels makkelijker zullen aanvaarden dan als dit afkomstig zou zijn van een instelling als de staat bij wijze van spreken. Dit gekoppeld aan het feit dat de mens onzeker is over wat er na de dood volgt, leidt ertoe dat mensen ook uit angst hun leven zullen proberen lijden zoals een religie het voorschrijft. Het is een door de 1000den jaren heen verfijnd en uitgedokterd psychologisch geheel. Nu ja, dat is wat ik ervan denk :)


Naar mijn weten hadden ze vroeger 11 geboden, die stonden op stenen plakaten.
Toen petrus 1 steen liet vallen, maakten ze er maar "de tien geboden"' van:001:
 
Het feit dat het halve Midden Oosten een heilige oorlog verklaard vanwege reden A of B komt meestal, omdat die mensen alles te letterlijk nemen.

Dat er hier ook mensen zijn die nogal diep in de Bijbel ga wil ik niet ontkennen, maar je ziet ze hier geen heilige oorlog verklaren :)

Als iemand toch genoeg heilige oorlogen heeft gevoerd dan zijn het toch wel de bijbelreaders... Ik schaam me trouwens diep on vandaag de dag nederlander te zijn. Als je ziet dat de mening van Balkenende over het conflict in Gaza en dat hij het goed vind waar Israel mee bezig is kan ik niet begrijpen. Het ergste is nog dat ik de palestijnen juist beter begrijp.. Ik bedoel, wat zouden wij doen? Als duitsland even mooi een muur bouwt om ons landje, en het veranderd in een openluchtgevangenis? Afgesloten van food/water/meds... Het enige dat de aanvallen van israel tot gevolg hebben is nog meer haat vanuit de palestijnen, een kind van 5 kan dit begrijpen.

Owh.. en de christenen kunnen er ook wat van hoor. Zitten net zo gekke gasten tussen als bij de moslims.
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=dD2Hyiitpys]YouTube - Jesus Camp 1of 9[/ame]
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=rXQ8GH1xwxg[/ame]
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=LwPfsE9qcGQ[/ame]
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=lXJcTZ9n69s[/ame]

Ziek dit..

Owh.. En ontopic, Geert Wilders is ook niets anders dan een racist die iedereen maar over een kam scheert en hiermee makkelijk stemmen probeert te winnen. Hij heeft misschien een paar goede punten, maar als je kijkt naar zijn oplossing ervoor en zijn verdere ideeen zul je snel zien dat het niet veel voorstelt. Ga maar es snel het interview van Wilders en Muntz kijken, hij heeft het letterlijk over buitenlanders "Second Class Citizens" te maken... Maar als je wil dat NL steeds meer op Amerika gaat lijken moet je zeker op hem stemmen. Hij is tegen softdrugs, vind dat er harde straffen op moeten staan maar heeft het vroeger wel geprobeert.. Muntz zun reactie is geweldig: Dus omdat jij het nix vind, moet het maar verboden worden? Netzoals met de koran zeker ^^


Een van de enige gasten in de huidige regering waar ik het eigelijk altijd mee eens bent en teminste goed nadenkt voor hij iets eruit knalt is Alexander Pechtold, vandaar dat ik ook op D66 zal stemmen ^^
 
Laatst bewerkt:
Ik ontken het ook niet hoor damunk :)

Het feit is alleen dat het in Nederland zulke dingen gewoon niet kunnen gebeuren, dat word niet geaccepteerd door de overheid en de mensen hier hebben een andere instelling dan in The USA.

Om een of andere manier is het merendeel daar gewoon schapen die maar al te graag een leider willen volgen. Je hoort dat ook zo vaak met sekten in Amerika.
 
Religie zuigt, als alle religie's verboden/niet gebruikt/ er maar 1 religie zou(den) worden gebruikt zou er zeker meer vrede zijn en minder oorlog (duh -_-'')
Maar dan krijg je oorlogen e.d. over ''welke religie wordt gekozen tot die éne religie" xD
doa16.gif




----------------
Now playing on Windows Media Player: Snow Patrol - Chasing Cars
 
Religie is gewoon 1 van de manieren waarop mensen worden gemanipuleerd,de uitspraak als er geen religies zijn is er ook geen oorlog klopt niet.Meestal gaat het om grond geld macht olie etc noem het maar op.hebberige mensen vinden wel een manier om anderen voor hun karretje spannen,via geloof groepsgevoel voor geld voor liefde ethiek patriotisme , terrorisneetc ,zoals freddy al zei het is iets psychologisch.

Ook moeten we vooral bang zijn voor van alles: kernbom milieu terrorisme moslims klimaat kredietcrisis noem het maar op dat maakt mensen volgzaam deze dingen worden al duizenden jaren gebruikt.

Wat mij wel opvalt is dat er hiet heel wat slimme mensen zitten die voor hun zelf kunnen denken wat ik toejuich .Er zijn teveel dombos in de wereld die andere mensen naapen of volgen. oeh moet je zien pamela heeft nieuwe borsten etc je weer vast wel wat ik bedoel.

Jullie geven mij in ieder geval hoop en praat hierover met andere mensen want geloof me er zijn er te veel die het echt niet snappen.

Voor de rest nog een waarschuwing in de geschiedenis gaan meestal de mensen dood die voor hun zelf opkomen en zeggen wat ze denken of weten wat ze willen :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
fasster fasster-geert-fasster Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan